Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

--------------------zwART---------------------------------------------------

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: --------------------zw ART---------------------------------------------------

Laat ik dan maar eens de knuppel gooien......
    Niet dat ik deze platen slecht vind, ik zal later mijn mening wel geven hé. (voor mij is de tweede de betere plaat)
    Maar ik krijg toch vaker de indruk dat het commentaar op hier geplaatste foto's vaak afhankelijk is van het commentaar uit de eerste postings.
    Zou mij bijv. eens iemand kunnen uitleggen waarom dit (met name de eerste) goede platen zijn, ik wil nl. best nog steeds wat bijleren.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Re: --------------------zw ART---------------------------------------------------

Ik vind net die tweede heel knap. Origineel concept !
      En de bewerking vind ik uitstekend bij het onderwerp.

Comment

Deze platen zijn anders dan wat je hier gemiddeld in showcase te zien krijgt. Het geeft ook een verfrissend gevoel als er enige vernieuwing inzit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
          ...afhankelijk is van het commentaar uit de eerste postings.
          'k voel me angesproken, jan
          Zou mij bijv. eens iemand kunnen uitleggen waarom dit (met name de eerste) goede platen zijn,
          HIER wat literatuur, jan

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Niet dat ik deze platen slecht vind, ik zal later mijn mening wel geven hé. (voor mij is de tweede de betere plaat)
            Maar ik krijg toch vaker de indruk dat het commentaar op hier geplaatste foto's vaak afhankelijk is van het commentaar uit de eerste postings.
            Zou mij bijv. eens iemand kunnen uitleggen waarom dit (met name de eerste) goede platen zijn, ik wil nl. best nog steeds wat bijleren.
            Origineel, prachtig uitgevoerd, je blijft er naar kijken...
            Tsja het zijn gewoon hele mooie platen!

Had de eerste poster de foto's slecht gevonden, dan vond ik ze nog steeds heel knap
            But hey...smaken verschillen.
            Mvg Tim

Comment

Vroeger kon ik mij er nog eens toe laten verleiden om te zeggen "waarom" ik een foto goed vond. Nu kan ik meestal enkel nog zeggen waarom 'ik' hem "slecht" vind. Maar waarschijnlijk zal ook dit met de tijd afzwakken.

Kijk, ik heb zonet een pbase fotogalerij bezocht http://www.pbase.com/moensja/root
              De galerij staat vol met whaahs, terrifics, amazing, en andere superlatieven. Nochthans is er, op 1 of 2 foto's na, geen enkele die mij aanspreekt. En bij mij kwam 99% van deze foto's onverbiddelijk in de vuilbak terecht.

Ik begrijp dit niet, en ik maak er mij ook niet druk meer over. De meesten die reageerden op die foto's zijn nochthans 'fotominded'.
              Wat ik maar wil zeggen is dat er evenveel goede als slechte smaak bestaat.
              Ligt dit aan mij? Je zou het bijna gaan denken.
              En het is nog altijd zo: Wie het hardst roept, haalt het meeste gelijk.

Deze geposte foto's hierboven spreken mij aan, omdat ik er kan naar kijken zonder onmiddellijk door te scrollen naar een volgende post. Ik blijf er om een of andere reden door geboeid. Ook technisch vind ik ze best ok. Héél ok zelfs.
              Ik hou van het grafische, kunstzinnige, zoals ik van een slanke vrouw hou. Terwijl jij misschien liever iets ronder graag ziet.
              Heb ik daarom méér gelijk? Natuurlijk niet. Het zou maar al te gek zijn moest iedereen van dezelfde vrouw houden.

Ik heb reeds teveel gezegd, want in feite vind ik dit een zinlioze discussie. Niet dat het zinloos is om je daar vragen over te stellen, maar ik heb al zoveel bejubelde ****foto's gezien dat ik mijn eigen beoordeling alleen nog als de juiste beschouw, alleen zal ik ze aan niemand opdringen, zoals men nog al eens probeert.
              Ik weet ook wel dat mijn criteria niet heiligmakend zijn, maar het is de enige zekerheid die ik heb.

Ach in feite is het simpel: gevoel, daar gaat het om.
              Spreekt de foto je aan? okee dan, dan is hij wellicht goed genoeg voor jou. En wat de rest van de wereld daar van denkt, ja, het zal maar zo wezen!

Comment

Dit zijn beelden die voor mij altans veel meer zijn dan goede fotografie, en nogmaals imo, héél wat meer is dan een prachtfoto afleveren. Dit zijn beelden waar je blijft bij stilstaan en jezelf véél vragen bij stelt....... waarrom en vooral wat??? wil de maker ons duidelijk maken.

Het antwoord hierop is vermoedelijk voor iedere kijker anders maar voor mij is dit héél sterk werk
                mvg,
                Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  'k voel me angesproken, jan
                  mm
                  ...nou, niemand speciaal hoeft zich aangesproken te voelen hier door mijn reactie.
                  Ik ben in elk geval wel blij met een aantal mensen die op mijn post reageerden en mij van enige uitleg wilden voorzien waardoor ik ook weer wat heb bijgeleerd.
                  En het doet me vooral deugd dat er mensen bij zitten die een eigen mening hebben en daar ook hun visie over willen geven.

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                  Ik heb reeds teveel gezegd, want in feite vind ik dit een zinlioze discussie. Niet dat het zinloos is om je daar vragen over te stellen, maar ik heb al zoveel bejubelde ****foto's gezien dat ik mijn eigen beoordeling alleen nog als de juiste beschouw, alleen zal ik ze aan niemand opdringen, zoals men nog al eens probeert.
                  Ik weet ook wel dat mijn criteria niet heiligmakend zijn, maar het is de enige zekerheid die ik heb.

Ach in feite is het simpel: gevoel, daar gaat het om.
                  Spreekt de foto je aan? okee dan, dan is hij wellicht goed genoeg voor jou. En wat de rest van de wereld daar van denkt, ja, het zal maar zo wezen!
                  Voor mij was het in elk geval géén zinloze discussie en ik ben écht blij met je uitleg (en ook van anderen) en heb daar weer wat stof tot nadenken door gekregen over mijn visie op de fotografie in het algemeen.
                  Last edited by jan.brouwers; 14 augustus 2007, 21:02.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

@tompie : heerlijke beelden
                    Op één of andere manier raken de beelden mij. Fotos met veel dramatiek, zeer grafisch en bijzonder origineel en verrassend. Sterke, harde zwart/witten ook : dikwijls stoort zwart/wit mij, hier trekt het mij daarentegen aan... Foto's met veel 'gevoel in de buik'...

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                    @maniac : zeer zinnige tekst die je hier neerpent
                    Edoch, voor mij bestaat er toch nog altijd zoiets als een universele schoonheid, een gemeenschappelijk aanvoelen van wat bv. sprekend, aangrijpend of poëtisch is...

Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                      me like a lot .... en de 2e vind megasuperdeluxevetcooltop
                      Idem!!

Mvg,

Comment

Alle superlatieven zijn hier al gebruikt waardoor ik in herhaling val.
                        Heel knap en creatief
                        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Ik steun je hierbij volledig Jan.
                          Mij vallen de postings vooral op doordat ze afwijken van alle gangbare, klassieke beelden. Maar of ze daarbij kunstzinnig (etc...) zijn durf ik te betwijfelen. Mss krijgen we als volgende opvallende posting wel een of andere X-ray opname vol waws en pracht?
                          Het lijkt wel of postings hier meer en meer grensverleggend worden met een uitgesproken denigreren van ethishe waarden om toch maar op te vallen. Ik kan best begrijpen, dat vele rechtmatige fotografen, zich hier de laatste tijd minder en minder vertonen.

Henri
                          lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                            Ik steun je hierbij volledig Jan.
                            Mij vallen de postings vooral op doordat ze afwijken van alle gangbare, klassieke beelden. Maar of ze daarbij kunstzinnig (etc...) zijn durf ik te betwijfelen. Mss krijgen we als volgende opvallende posting wel een of andere X-ray opname vol waws en pracht?
                            Het lijkt wel of postings hier meer en meer grensverleggend worden met een uitgesproken denigreren van ethishe waarden om toch maar op te vallen. Ik kan best begrijpen, dat vele rechtmatige fotografen, zich hier de laatste tijd minder en minder vertonen.

Henri
                            U laat uitschijnen dat een foto die u niet aanspreekt, niet door anderen mooi mag worden bevonden.
                            Ik herinner mij en topic waarin u oproept om commentaar te geven op een reeks die u wel aansprak en waarin u zich zelfs excuseerde aan de TS in de plaats van de andere BD-ers...Als iedereen gedwongen zou worden om hetzelfde te denken, gaan we gevaarlijke tijden tegemoet.

Ik respecteer het indien deze foto's niet in uw smaak vallen. Misschien moet u de mening van anderen ook respecteren.

En wat u hiermee bedoelt: "Het lijkt wel of postings hier meer en meer grensverleggend worden met een uitgesproken denigreren van ethishe waarden om toch maar op te vallen."... Lijkt mij een raadsel.

@MOD: deze reactie is off-topic en mag indien gewenst verwijderd worden, maar moest het toch even kwijt
                            Mvg Tim

Comment

Er is hierboven al veel gezegd....

Dus heel kort : die tweede is (copy/paste) :megasuperdeluxevetcooltop.

Een snoepfoto.
                              'k Blijf er naar kijken...

Groetjes
                              Skitch
                              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                                Ik kan best begrijpen, dat vele rechtmatige fotografen, zich hier de laatste tijd minder en minder vertonen.
                                Wat is een rechtmatige fotograaf .

OT : Even over de foto's... ik heb er al een keer of 5 naar gekeken, en telkens ga ik op zoek, zonder te vinden. Maakt dat nu de foto goed of slecht ? Nee... het maakt dat ik er 5 keer naar keek.
                                De compo,het onderwerp, de bewerking en omzetting van foto 2 kunnen me wel bekoren, maar ik weet nog altijd niet wat ik voel bij foto 1 en 3. Sommige vinden ze misschien kunstig, wat ze voor mij ook zijn, maar iets dat kunstig is, hoeft daarom nog niet tot "kunst" verheven te worden. Dubbele gevoelens...

Comment

Working...
                                X