Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boeremieke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Boeremieke

En ik vind het alsof dit een bewerkte foto is waarbij landschap en model apart zijn opgenomen en dan samengevoegd. Maar tis wel goed gedaan (indien zo), zelfs de armband heeft de goede weerkaatsing!
    Maar Lieven zal wel een uitleg kunnen geven hoe dit licht tot stand is gekomen
    Wel raar: in het midden van de 1ste foto zijn een paar doorzichte pixels zichtbaar?

gr,
    Kristof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
      En ik vind het alsof dit een bewerkte foto is waarbij landschap en model apart zijn opgenomen en dan samengevoegd.
      Dat was ook mijn eerste indruk. Ziet er fake uit.

Comment

Ok ! hier een uitleg ...
        Voor de keer dat ik geen filmke gemaakt heb van de shoot beschuldigen ze mij nu van photoshop

Deze foto's waren eigenlijk ter voorbereiding van een opdracht die ik moest doen...

Deze foto's zijn gemaakt tegen de avond als de zon al goed gezakt was ( 20.00 u ).

Materiaal : mijn kodakske, ringflitser met baterijpack en paraplu, statief en Marijke.

Mijn toestel staat op spotmeting ( zoals altijd ).
        En ik meet in de wolken en als ik F11heb met een sluiterijd van 125 schiet ik in actie ...
        Waarom f11 op 1/125 ?
        Omdat ik weet dat als ik Marijke op 1 1/2 meter van mijn ringflitser zet, ze goed belicht is ( mijn ringflitser is 400 watt, iets te zwak voor buiten )...

Dus heb ik gemeten op mijn lucht ( door mijn toestel ), en uit ervaring weet ik dat marijke op 1,5
        ( meter goed belicht is door mijn flitser ).

Dan komt het er enkel op aan om de zon als tegenlicht te gebruiken.
        Dus zet ik marijke zodanig dat de zon een tegenlichtje is ( zie licht aan de linkerkant op marijke ) en zet ik de flitser ( aan de linkerkant ) onder een hoek van ong 80 a 90° van mij, zodanig dat de schaduw die gemaakt is door de zon grotendeels weg is door de flits, maar toch nog een redelijk zachte schaduw heeft van de flitser.

Het moeilijkste is inschatten hoe er uw foto uitziet voor je hem nog moet nemen...
        In de studio heb je pilootlampen op uw flitsers, buiten zie je niks van uw pilootlampen ( en zeker niet op mijn ringflits want daar zit er geen op!! ).
        Dat is dus inschatten en gokken ... ( met de natte vinger ) ! !

dat ist zowat ongeveer ...
        Dan de wolken nog een beetje doordrukken en de saturatie opschroeven in photoshop.
        Misschien 5 min werk in photoshop ...
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Bedankt voor de uitleg Lieven, en goed werk afgeleverd, ligt in lijn met je stijl!

K.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Ok ! hier een uitleg ...
            Voor de keer dat ik geen filmke gemaakt heb van de shoot beschuldigen ze mij nu van photoshop

Deze foto's waren eigenlijk ter voorbereiding van een opdracht die ik moest doen...

Deze foto's zijn gemaakt tegen de avond als de zon al goed gezakt was ( 20.00 u ).

Materiaal : mijn kodakske, ringflitser met baterijpack en paraplu, statief en Marijke.

Mijn toestel staat op spotmeting ( zoals altijd ).
            En ik meet in de wolken en als ik F11heb met een sluiterijd van 125 schiet ik in actie ...
            Waarom f11 op 1/125 ?
            Omdat ik weet dat als ik Marijke op 1 1/2 meter van mijn ringflitser zet, ze goed belicht is ( mijn ringflitser is 400 watt, iets te zwak voor buiten )...

Dus heb ik gemeten op mijn lucht ( door mijn toestel ), en uit ervaring weet ik dat marijke op 1,5
            ( meter goed belicht is door mijn flitser ).

Dan komt het er enkel op aan om de zon als tegenlicht te gebruiken.
            Dus zet ik marijke zodanig dat de zon een tegenlichtje is ( zie licht aan de linkerkant op marijke ) en zet ik de flitser ( aan de linkerkant ) onder een hoek van ong 80 a 90° van mij, zodanig dat de schaduw die gemaakt is door de zon grotendeels weg is door de flits, maar toch nog een redelijk zachte schaduw heeft van de flitser.

Het moeilijkste is inschatten hoe er uw foto uitziet voor je hem nog moet nemen...
            In de studio heb je pilootlampen op uw flitsers, buiten zie je niks van uw pilootlampen ( en zeker niet op mijn ringflits want daar zit er geen op!! ).
            Dat is dus inschatten en gokken ... ( met de natte vinger ) ! !

dat ist zowat ongeveer ...
            Dan de wolken nog een beetje doordrukken en de saturatie opschroeven in photoshop.
            Misschien 5 min werk in photoshop ...
            kon ik achteraf nog maar vertellen hoe ik iets deed

Mooie foto's

Comment

prachtige foto's vooral die tweede.
              nu moet je me wel even helpen: hoe kan je in photoshop de wolken een beetje laten doordrukken ?
              dit zou ik ook graag kennen want het resultaat vind ik zeer mooi.
              Mijn Fanpagina
              Mijn website
              Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

Comment

Maak een nieuwe lege laag aan.
                schilder met een zachte borstel alles wat donkerder moet pikzwart.
                Zet de blending mode ( in de lagenpalet, dat kotje die op normaal staat ) van die laag op " soft light " en speel met de dekking
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

voor mij nr2

hot boerinneke
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

je tweede zit er knal op
                    Steven

Comment

De eerste is knap
                      De 2e nog knapper!
                      BD0910BE

Comment

Mooie foto's, met voorkeur voor de 2e

Zoek nog zo'n graanveld in de buurt, maar vele
                        zijn al afgedaan

Comment

Zeker en vast de tweede.
                          I put the sexy in dyslexia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Foto 2 is er *knal boenk* op!!
                            Daar vind ik alles mooi. Zowel de lucht als het model als het licht, en zelfs de korenhalmen vooraan in beeld.
                            Portfoliowerk voor beiden!!

Mvg,
                            Yes indeed it is!
                            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Ge zijt een echte kunstenaar
                              De ervaring spreekt hier duidelijke taal, een grootmeester der fotografie .
                              Amen

Mvg Des.

Comment

Voor mij mag die 2e zeker in de H.O.F.
                                Sterker nog, mag in serieuze vakbladen verschijnen.

Ze moest er u voor betalen Lieven LOL
                                Groeten, Gino
                                http://www.e-designstudio.be

Comment

Working...
                                X