De eerste versie was misschien idd niet de beste. Dus ff het idee terug onderhanden genomen. Uiteindelijk heb ik mijn methode toch wat moeten uitbreiden / wijzigen (lees eigenlijk 2 keer de hele bewerking doen)
Maar dit is toch wel wat beter (al zeg ik het zelf dan)
lippen blijven een ellende. De neus is hier wat ongelukkig, daar kan ik weinig aan doen. Komt door de schaduwen waar dan nog eens net de landkaart begint. Die 2 versterken elkaar en die de neus 'opgeplakt' lijken. ... fin, het is zo.
en door zo te prutsen leer je op de detail letten. Kijk bvb ook eens naar de kunstmatige schaduw die ik aan de rechterkant van england aangebracht heb ... is toch veel beter he
Kijk bvb ook eens naar de kunstmatige schaduw die ik aan de rechterkant van england aangebracht heb ... is toch veel beter he
Wat die schaduw betreft:
Als je vooropstelt dat de kleur van de huid dezelfde grijswaarde heeft als het geel/groen van Z-O Engeland, dan kan de schaduw die je weergeeft om de ronding te geven nooit donkerder zijn dan de huidschaduw.
Heel veel is het niet, maar ik zou die schaduw toch weer iets verlichten.
Normaal gezien zou ook het wit vn de vlag (in diezelfde hoek) wat donkerder moeten, maar voor de herkenbaarheid van de vlag, zou ik het zo laten.
Wat ik echter wél zou doen is, die outline rondom Engeland verwijderen.
Afin, het 'lijkt' toch op een outline.
Die schaduw rechts, oor en onder de kin moet voor mijn gevoel toch iets van cast bevatten, maar is echt perfect neutraal grijs nu. Dat probleem dook ook al op in de vorige foto's en dat heb je soms met normale foto's ook, maar maakt het minder realistisch.
Je ziet immers dat daar nog genoeg licht opvalt en toch zit er niet de minste cast in van de blauwe fond. Kan niet volgens mij
Comment