Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog meer face paint (update : new image)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nog meer face paint (update : new image)

Had toch gezegd dat er nog meer van die dingen aankomen

een ander ideetje ...
    de keuze voor "england" is gewoon commercieel,
    normaal zou ik een "Belgian girl" moeten nemen

--

--

UPDATE : NEW IMAGE

--

Last edited by Perrush; 30 juli 2007, 16:02.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Re: nog meer face paint

ik geloof dat je nu een beetje begint door te slaan met alweer zo'n foto

Ik vind deze de slechtse van de reeks. Vooral het neus en mondgedeelte ziet er vreselijk nep uit
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

beetje Warchild idee.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Prachtig gedaan !

Al beging ik mij nu toch af te vragen hoe je dat gedaan hebt...
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          ik geloof dat je nu een beetje begint door te slaan met alweer zo'n foto

Ik vind deze de slechtse van de reeks. Vooral het neus en mondgedeelte ziet er vreselijk nep uit
          Ik geef hem volkomen gelijk, al was ik van de vorige foto('s?) ook al niet zo'n grote fan.
          fotofarah
          Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Comment

Als je ter hoogte van mond, oog, neus, wenkbrouwen vlag/kaart iets transparanter zou maken zou het beeld/de illusie versterkt worden denk ik.

Comment

Heel sterk misschien is de overgang naar de huid te abrupt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Vooral het neus en mondgedeelte ziet er vreselijk nep uit
                Ik vind het ook enorm onrealistisch overkomen. De vorige foto vond ik wel beter.
                BD0927BE
                www.belicht.be

Comment

Persoonlijk vind ik de vorige ook beter, al isdeze plaat ook wel degelijk top

mvg,

Roland

Comment

Re: nog meer face paint (update : new image)

oke, als jullie gelijk hebben dan heb je gelijk

De eerste versie was misschien idd niet de beste. Dus ff het idee terug onderhanden genomen. Uiteindelijk heb ik mijn methode toch wat moeten uitbreiden / wijzigen (lees eigenlijk 2 keer de hele bewerking doen)

Maar dit is toch wel wat beter (al zeg ik het zelf dan)

lippen blijven een ellende. De neus is hier wat ongelukkig, daar kan ik weinig aan doen. Komt door de schaduwen waar dan nog eens net de landkaart begint. Die 2 versterken elkaar en die de neus 'opgeplakt' lijken. ... fin, het is zo.

en door zo te prutsen leer je op de detail letten. Kijk bvb ook eens naar de kunstmatige schaduw die ik aan de rechterkant van england aangebracht heb ... is toch veel beter he
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                      oke, als jullie gelijk hebben dan heb je gelijk

Kijk bvb ook eens naar de kunstmatige schaduw die ik aan de rechterkant van england aangebracht heb ... is toch veel beter he
                      Wat die schaduw betreft:
                      Als je vooropstelt dat de kleur van de huid dezelfde grijswaarde heeft als het geel/groen van Z-O Engeland, dan kan de schaduw die je weergeeft om de ronding te geven nooit donkerder zijn dan de huidschaduw.
                      Heel veel is het niet, maar ik zou die schaduw toch weer iets verlichten.

Normaal gezien zou ook het wit vn de vlag (in diezelfde hoek) wat donkerder moeten, maar voor de herkenbaarheid van de vlag, zou ik het zo laten.

Wat ik echter wél zou doen is, die outline rondom Engeland verwijderen.
                      Afin, het 'lijkt' toch op een outline.

Comment

Die schaduw rechts, oor en onder de kin moet voor mijn gevoel toch iets van cast bevatten, maar is echt perfect neutraal grijs nu. Dat probleem dook ook al op in de vorige foto's en dat heb je soms met normale foto's ook, maar maakt het minder realistisch.

Je ziet immers dat daar nog genoeg licht opvalt en toch zit er niet de minste cast in van de blauwe fond. Kan niet volgens mij

Comment

Voor mij ook de tweede, hoewel de eerste toch ook een knappe bewerking is hoor.
                          Vooral het neus en mondgedeelte ziet er vreselijk nep uit
                          ...en deze opmerking vind ik toch wel erg overtrokken, smaken verschillen natuurlijk maar dit had ook anders gezegd mogen worden.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                            Voor mij ook de tweede, hoewel de eerste toch ook een knappe bewerking is hoor.

...en deze opmerking vind ik toch wel erg overtrokken, smaken verschillen natuurlijk maar dit had ook anders gezegd mogen worden.

okee ik ben de flauwste niet

vooral het ruik- en praatgedeelte ziet er ongelooflijk fake uit

Het begint er soms op te lijken dat elke vorm van negatieve kritiek als beledigend wordt ervaren
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

De nieuwe versie is idd "beter", maar ik heb het persoonlijk wel gehad met deze soort bewerkingen, hoe "verrassend" de allereerste dan ook mocht zijn.
                              Fotografie portfolio: http://www.jensdaems.be
                              Blog: http://www.jensdaems.wordpress.com

Comment

Working...
                              X