Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marijke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Marijke

Kijk, ik zal mijn punt duidelijk maken aan de hand van een voorbeeld.

Op voorbeeld 1 zie je schaduw op het model.
    Geen goedkope afgelijnde schaduw van de zon, maar een zachte schaduw.
    Een schaduw die je het gevoel geeft een studioschaduw te zijn.
    Deze schaduw brengt diepte in het model.
    Hoe kom ik aan die schaduw. Door de flitser onder een hoek te plaatsen.

Op voobeeld 2 zie je een experiment van mijn ringflitser. Die ringflits zit rond mijn lens en maakt dat het licht uit dezelfde hoek komt waaruit mijn toestel foto's maakt, waardoor ik geen zachte schaduw heb maar alles plat is...

Snap je nu wat ik bedoel met plat ?

De dag dat ik foto's moet maken met zo'n flitserke van op mijn toestel mogen ze mij een spuitje geven ...

Nu uw dof puntje !
    Ik hou ervan om landschappen te fotograferen.
    Ook hou ik ervan om modellen te fotograferen.
    Als ik die 2 kan combineren is mijn dag goed ...
    Maar ik ga geen 300 km rijden, geen 2 kilometer te voet met al dat materiaal door nat gras berg op en berg af om een foto te maken waarvan je de het landschap niet eens ziet...

Als ik een platgeflitste foto wil maken van een model tegen "een boom in het park" waarvan je de achtergrond niet mag zien vanwege de rommel, met het excuus dat het model loskomt van de achtergrond. Dan doe ik wel zoals jij doet.
    Maar dan stel ik mij toch nog de vraag of jij 20 jaar ervaring, een full frame, en L glas nodig hebt om foto's te maken die iedere boer met een kodakske kan maken ?

Ook kan het zijn dat jij ondertussen 10 foto's genomen hebt van uw model tegen de tijd dat ik mijn boel opgezet heb.
    Maar zoals je weet ben ik niet van de rapste, mijn S3 ook niet, en mijn modellen hebben ook geen haast...
    Tegen de tijd dat ik mijn boel opgezet heb is het model in haar andere kledij gesprongen. En is het model eerder klaar dan ik, dan wacht ze een beetje...
    Ik vraag me af waarom het model zou zitten wachten in een ongemakkelijke pose. Als ze nog een paar minuten moet wachten en ze zit ongemakkelijk, dan zal ze er vanzelf wel voor zorgen dat ze nog effe gemakkelijk zit hoor, je moet geen schrik hebben...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
      Kijk, ik zal mijn punt duidelijk maken aan de hand van een voorbeeld.

Op voorbeeld 1 zie je schaduw op het model.
      Geen goedkope afgelijnde schaduw van de zon, maar een zachte schaduw.
      Een schaduw die je het gevoel geeft een studioschaduw te zijn.
      Deze schaduw brengt diepte in het model.
      Hoe kom ik aan die schaduw. Door de flitser onder een hoek te plaatsen.

Op voobeeld 2 zie je een experiment van mijn ringflitser. Die ringflits zit rond mijn lens en maakt dat het licht uit dezelfde hoek komt waaruit mijn toestel foto's maakt, waardoor ik geen zachte schaduw heb maar alles plat is...

Snap je nu wat ik bedoel met plat ?

De dag dat ik foto's moet maken met zo'n flitserke van op mijn toestel mogen ze mij een spuitje geven ...

Nu uw dof puntje !
      Ik hou ervan om landschappen te fotograferen.
      Ook hou ik ervan om modellen te fotograferen.
      Als ik die 2 kan combineren is mijn dag goed ...
      Maar ik ga geen 300 km rijden, geen 2 kilometer te voet met al dat materiaal door nat gras berg op en berg af om een foto te maken waarvan je de het landschap niet eens ziet...

Als ik een platgeflitste foto wil maken van een model tegen "een boom in het park" waarvan je de achtergrond niet mag zien vanwege de rommel, met het excuus dat het model loskomt van de achtergrond. Dan doe ik wel zoals jij doet.
      Maar dan stel ik mij toch nog de vraag of jij 20 jaar ervaring, een full frame, en L glas nodig hebt om foto's te maken die iedere boer met een kodakske kan maken ?

Ook kan het zijn dat jij ondertussen 10 foto's genomen hebt van uw model tegen de tijd dat ik mijn boel opgezet heb.
      Maar zoals je weet ben ik niet van de rapste, mijn S3 ook niet, en mijn modellen hebben ook geen haast...
      Tegen de tijd dat ik mijn boel opgezet heb is het model in haar andere kledij gesprongen. En is het model eerder klaar dan ik, dan wacht ze een beetje...
      Ik vraag me af waarom het model zou zitten wachten in een ongemakkelijke pose. Als ze nog een paar minuten moet wachten en ze zit ongemakkelijk, dan zal ze er vanzelf wel voor zorgen dat ze nog effe gemakkelijk zit hoor, je moet geen schrik hebben...
      Als er iemand ook maar enige vorm van zinvolle comments geeft op jouw foto's reageer jij onmiddellijk met persoonlijke beledigingen .. daarom , van mij krijg je geen kritiek meer , sleur maar verder met je prullen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
        Als er iemand ook maar enige vorm van zinvolle comments geeft op jouw foto's reageer jij onmiddellijk met persoonlijke beledigingen .. daarom , van mij krijg je geen kritiek meer , sleur maar verder met je prullen !
        The pot calling the kettle black ?

De pot verwijt de ketel dat hij zwart is?

Lieven is having fun, the pics don't appeal to all, but that is the variety in life that just makes it interesting. No?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
          The pot calling the kettle black ?

De pot verwijt de ketel dat hij zwart is?

Lieven is having fun, the pics don't appeal to all, but that is the variety in life that just makes it interesting. No?
          En ik heb jou niet geroepen om na te trappen , dat is Vlaams nietwaar !

Comment

Sorry Daddy.
            I didn't know BD was yours.
            So bad of me.

10 spanks with a D2X neckstrap needed over here.

Comment

Sorry Daddy.
              So bad of me.

SKurt.be
              www.SKurt.be

Comment

Eén ding kan je alleszins wel zeggen over de foto's... Ze zijn stof tot discussie. .

Eén ding heeft het mij bijgebracht. Ik bracht eens een bezoekje aan de site van Lieven, en ik moet zeggen, ik heb hier bijna een half uur lol gehad met het bekijken van die filmpjes van "the making of". Op zich al schitterend materiaal.

Eigenlijk zou het alleen het resultaat mogen zijn dat telt, en of ik daar nu toe kom met een "simpel kodakske", iemand anders met een D2X met zeven flitsers en evenveel reflectors, dat zou geen verschil mogen maken. We zullen nooit kunnen vergelijken, want de kans dat je hier twee dezelfde foto's tegen komt is bijzonder klein of zelfs onbestaande. Maar... voor een beginnend amateur als ikzelf, is het wel interessant om te weten hoe een resultaat bereikt wordt, dus mogen er meer van die filmpjes en besprekingen komen (liefst wel zonder hoge tonen en "spanking").

Misschien moeten sommigen dan ook hun reflectors en flitsers op deze discussie zetten om ze wat "lichter" te maken, zodat ze voor iedereen verhelderend kan zijn.

Mvg en nog een goeie middag...

Comment

Sorry Daddy.
                  So bad of me.

please, please, can I come ? I luuuve neckstraps
                  TravelToy.
                  www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

zucht ... eigen "foto" eerst zekers

TravelToy
                    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                      zucht ... eigen "foto" eerst zekers

TravelToy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                        Sorry, onnatuurlijke houding en dito belichting...........

Sorry maar volgens MIJN mening tweemaal ondermaats

Inderdaad onnatuurlijk overkomend model. Alles lijkt zeer geforceerd en zeer strak. Mis scherpte en goede compositie. Achtergrond ook veel te scherp.

Het is niet omdat het model velen aanspreekt dat de foto automatisch goed is. En dat gebeurd hier op BD maar al te vaak.

Hard maar eerlijk. Troost: misschien kan ik ook niet beter.
                        Frank
                        Nikon D800
                        www.fotodigiclub.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Eén ding heeft het mij bijgebracht. Ik bracht eens een bezoekje aan de site van Lieven, en ik moet zeggen, ik heb hier bijna een half uur lol gehad met het bekijken van die filmpjes van "the making of". Op zich al schitterend materiaal.
                          Jááá Lieven & Marijke, niet mee ophouden, die filmpjes zijn de max
                          My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
                            Jááá Lieven & Marijke, niet mee ophouden, die filmpjes zijn de max

babes en metal: goeie combinatie Lieven
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Knappe resultaten Lieven
                              RESPECT
                              Groeten, Gino
                              http://www.e-designstudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                                Als ik een plat uitgelichte foto nodig heb zal ik mij eens zo'n flitser voor op mijn toestel kopen...

het onderwerp buiten beschouwen vind ik de belichting leuk en goed. Ik volg ook niet echt waarom er mensen zijn die beweren dat een opzetflitsje beter zal presteren dan een flits met softbox en of paraply en aggregaat???
                                www.degitail-imaging.be

Comment

Working...
                                X