Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
naar mijn mening is het een model dat te klein wordt weergegeven in verhouding met de rest van de foto. Op de eerste foto vind ik haar gezicht er wat te donker uitkomen en op de tweede foto valt het model nauwelijks op.
De vele zwarte vlakken op de foto's storen me wat, maar het water op zich vind ik dan weer wél heel knap vastgelegd. Trage sluiterstijd neem ik aan?
het zijn niet de foto's die mij echt iets doen ... of hoe zegt ge dat nu zo beetje deftig ... ze toveren wel altijd een glimlach op mijn gezicht ...
het enthousiasme & gevoel voor humor en niet te vergeten het vakmanschap waarmee ze gemaakt zijn ... daar heb ik nu wel oprecht bewondering voor
Wat ik mij afvraag: in het filmpje zie ik je sleuren met iets wat op een reflector op driepoot lijkt. Heeft dit nog wel zin als je de afstand tot het model bekijkt?
Ik denk dat het heel moeilijk is om zulk een sfeer vast te leggen in een foto.
Nu verdrinkt het model wat in de omgeving (foto2).
Als je meer in close up gaat (foto 1), dan mis je de omgeving.
Wat ik mij afvraag: in het filmpje zie ik je sleuren met iets wat op een reflector op driepoot lijkt. Heeft dit nog wel zin als je de afstand tot het model bekijkt?
Die driepoot met dat ding op die lijkt op een reflector is een flitser met een paraplu ( parapu die dicht is achteraan ).
En dus wel degelijk van nut.
Ik denk dat het heel moeilijk is om zulk een sfeer vast te leggen in een foto.
Dat is het ook !!
Het is de kunst om een gulden middenweg te zoeken tussen een sluitertijd die lang genoeg is om beweging in het water te krijgen en een sluitertijd die kort genoeg is om het model niet te laten bewegen in dat stromende ijskoude water.
Nu verdrinkt het model wat in de omgeving (foto2).
Als je meer in close up gaat (foto 1), dan mis je de omgeving.
Met de 2e foto wou ik laten zien hoe " groots " die omgeving (waterval) wel is, die ik in de eerste foto niet kon laten zien.
Wat een boel mensen naar het schijnt op zijn minst spijtig vinden (en ik ook) is hoe water in dit soort foto's wordt omgezet in melk...
Er zijn zeker uitzonderingen die ik wel mooi vind, en dat zal "ervan afhangen" dan.
Ik zou zelf dan eerder meerdere opnames maken en zien hoe ik beide achteraf kan combineren (de beweging erin laten, maar een groot stuk melk eraf).
Comment