Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

.:: Markt in Bilzen ::.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• .:: Markt in Bilzen ::.

Hallo ,

ik liep al een tijdje met het idee rond om me eens tussen de marktkramers en de bezoekers te begeven van een plaatselijke markt om er de sfeer vast te leggen.
    Dus trok ik gisteren voormiddag naar Bilzen en schoot er volgende plaatjes.
    Ik zit nog wel steeds met een bepaalde foto in mijn hoofd die ik er gisteren nog niet echt heb uitgekregen,dus binnekort nog eens terug gaan denk ik...
    Graag jullie kritieken , want tis om te leren !!

Re: .:: Markt in Bilzen ::.

vind de laatste erg goed hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      vind de laatste erg goed hoor.
      grt,bouk.
      Ik ga dit bijtreden. De laatste geeft perfect een marktsfeertje weer, "onder de kerktoren"...

Comment

In het analoge tijdperk liep ik ook veel op markten, schoot er ganse rollen vol, en dacht steeds dat ik de foto's van mijn leven had gemaakt.
        Nooit is het iets geworden!

Wat ik maar wil zeggen is dat op markten fotograferen waarschijnlijk aartsmoelijk is. Er staat altijd wel iets of iemand in de weg op je foto.

Nu ga ik terug soms naar een markt en fotografeer opnieuw ofwel met tele (zodat er automatisch al wat rommel weggelaten of onscherp wordt).
        Ofwel met de groothoek zodat rommel tussen rommel zodanig klein wordt afgebeeld dat het niet meer zo opvalt.

Je kunt zeker teruggaan en proberen wat ongewone situaties vast te leggen.
        Anders is het toch weer 'Louis die een bloemkool verkoopt aan Charel' of 'Marie die wisselgeld teruggeeft aan Mariette'.

Ik zou eerder op zoek gaan naar die standwerker, die het publiek staat te amuseren door zijn product aan te prijzen. Maar ja, het kan om het even wat zijn natuurlijik. Veel rondkijken dus.

Comment

Nummer 3 is zonder twijfel de beste van de reeks ... erg goed op alle vlakken.
          De 1ste en de 2de verbleken figuurlijk een beetje na het zien van die laatste.
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Is inderdaad verschrikkelijk moeilijk, fotograferen op markten. Je denkt snel: ga hier even dé shoot van mijn leven maken, er gebeurt van alles, er is van alles maar het is mij tot hiertoe nog niet gelukt.

Hier vind ik de eerste de uitspringer omwille van de leuke opstelling van de 'benen'. De laatste vind ik saai, precies omwille van "het onder de kerktoren" element.

ciao

Comment

Ik ben de eerste om te zeggen, dat dit moeilijke fotografie is.....want ook deze PJ's maken is één van mijn favoriete bezigheden.

De 1e prent heeft een speciaal standpunt,,,voor mij mag het wel eens,,,,maakt soms de foto boeiender,,,let wel op de lichtvlekken op de benen links....

Het 2e plaatje geeft het dagelijkse leven weer aan de groentenkraam,,,,enig minpuntje,,,kleuren,,,geflitst !!! of bewerkt in P.S.!!!

Dus is voor mij FOTO 3 de beste van deze reeks,,,,goede omzetting naar zw/w
              en ook mooie doordachte compo, de man rechtsonder in beeld doet 't hier natuurlijk,,,,,de ene koopt en de andere loopt achteloos voorbij....
              "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

3de foto in de reeks mag er best wezen voor mij.

Comment

ik vind ze alledrie iets hebben,volgende keer ook de terrasjes ertegenover vastleggen,hoort ook bij de sfeer!
                  grts; M

Comment

Working...
                  X