Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste shoot in de studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste shoot in de studio

Hoi Hoi Hoi Allemaal,
    't is een tijdje geleden dak mij nog laten horen heb. Daarstraks men eerste shoot met model in de studio gedaan. Dit zijn de onbewerkte resultaten....
    Comments, suggesties en verbeteringen zijn altijd welkom.

Last edited by FouteFoto; 20 juli 2007, 16:44. Reden: Update van mijn site ....gaf hier ook andere beeldjes :s
    Nikon D80 + 18-135 f3.5-5.6 + sigma 50-150 f2.8 + 50 f1.8 + AFD80-200 f2.8 + sb600 + veel geduld
    Professionele fotografie is duur ... kijk maar naar de flitsboetes ...

Re: Eerste shoot in de studio

Het eerste wat mij opvalt is dat er geen scherpte in de foto,s zitten, huidskleur te rood, 3de foto afgehakt been, en er zit weinig contrast in de foto,s, als ik naar het histogram kijk kan dat zeker veel beter, je hebt hier niet goed belicht, maar net wat je zelf zegt het zijn onbewerkte foto,s.Dus zal ze maar snel gaan bewerken er is nog best wel wat van te maken
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

Comment

Scherpte ? zoals in dieptescherpte ? of verscherping ?
      Nikon D80 + 18-135 f3.5-5.6 + sigma 50-150 f2.8 + 50 f1.8 + AFD80-200 f2.8 + sb600 + veel geduld

Comment

Comments, suggesties en verbeteringen zijn altijd welkom.
        Als je begint met zoiets te vragen had je ze misschien beter in het onderdeel "discussie" kunnen plaatsen.
        Wat het commentaar op deze serie aangaat ga ik mee met NoName.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FouteFoto Bekijk bericht
          Scherpte ? zoals in dieptescherpte ? of verscherping ?

De foto,s zijn niet scherp, dus ik praat niet over
          dieptescherpte , of verscherping

Groetjes NoName
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

Comment

Je moet in de studio alles heel goed kunnen controleren om schitterende onbewerkte platen te hebben.

Deze reeks zou al wat beter zijn als je ze wat opfrist met photoshop.

Ik vind de foto's niet zo goed omdat:
            - het licht erg standaard en vlak is, terwijl je net in de studio werkt.
            - je model er precies niet erg veel zin in heeft.
            - je composities en uitsnijdingen niet juist zitten, vooral in de 2de en 3de foto.
            - de drie beelden niet scherp zijn.

Geen nood, geef niet op, ga een keertje opnieuw, met hetzelfde model in dezelfde studio zitten en probeer rekening te houden met de kritieken.

Tip: ik bereid mijn studiowerk meestal goed voor en weet op voorhand hoe ik het model/licht/achtergrond/compositie wil hebben.

Groeten

Pieter

Comment

Miljaarde, net men eigen site geupdate... en de onafgewerkte fotokes overschreven met nieuwe. 't zijn dezelfde fotos, maar in mijn ogen afgewerkt.

Enkele comments...
              Licht: Er was maar 1 studioflitser operationeel. De 2de was niet aan de praat te krijgen.
              Model: Had er echt wel zin in, mss heb ik gewoon de verkeerde fotos gekozen
              Compo: voorgaande waren onafgewerkt en waren nog niet gecropped
              Scherpte: Fotos waren gemaakt zonder verscherping op de camera.
              Te rode huid: saturation levels laten zakken en witbalans gecorrigeerd.

Moest er iemand een mini-cursusje modelfotografie hebben ? of mij eens een paar uurtjes op sleeptouw wil nemen.... graag...

groetjes,
              Sven

P.S.: Deze reeks staat wederom open voor comments
              P.P.S.: Er staan meer fotos op mijn site ....http://www.foutefoto.be

Comment

Miljaarde, net men eigen site geupdate... en de onafgewerkte fotokes overschreven met nieuwe. 't zijn dezelfde fotos, maar in mijn ogen afgewerkt.

P.S.: Deze reeks staat wederom open voor comments
                Ok ...
                CTRL + ALT + DEL

Nee sorry, je wil eerlijk commentaar ... de foto's zijn alles behalve smakelijk om naar te kijken. Véél te veel verscherping.

Post de volgende keer in discussie om comments te krijgen ivm. tech. verbeteringen.
                www.fotofolio.be

Comment

Enkele comments...
                  Licht: Er was maar 1 studioflitser operationeel. De 2de was niet aan de praat te krijgen.
                  Zelfs met 1 studio flitser (eventueel aangevuld met een reflectie scherm) kan je zeer knappe foto's maken. Zeker bij modelfotograffie van mannelijke modellen moet niet alles zo soft uitgelicht worden en kan je jezelf best met 1 flitser behelpen.

Compo: voorgaande waren onafgewerkt en waren nog niet gecropped
                  Probeer foto's te maken waarbij de uitsnede direct goed is zodat je niet of minimaal dient te croppen.
                  onafgewerkt: foei, foei, foei, onafgewerkte foto's mag je aan niemand laten zien en zeker niet in showcase

Te rode huid: saturation levels laten zakken en witbalans gecorrigeerd.
                  Hiervoor dien je je witbalans juist in te stellen aan het begin van de shoot, probeer ook als eerste foto een grijskaart mee in de foto op te nemen, het grijs van deze foto kan je achteraf gebruiken als referentie voor kleuraanpassingen.

Scherpte: Fotos waren gemaakt zonder verscherping op de camera.
                  Als je achteraf nog bewerkingen aan foto's wil doen moet de verscherping op het toestel uit blijven staan, je mag enkel verscherpen als laatste stap in het hele proces en dit net voor het opslaan van de volledig afgewerkte foto.
                  Let wel, onscherpe foto's kan je onmogelijk met software scherp maken.

Showcase foto's zijn het in mijn ogen niet en kunnen het met de beste nabewerking niet worden maar als ik vergelijk met wat ik hier voor je bewerking zag staan moet ik zeggen dat je goed getracht hebt de foto's te redden.
                  Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Ik heb de eerste reeks gezien, en 'k was der niet weg van !
                    Maar de tweede bewerkte reeks is nog slechter, en is niet om aan te zien.

Er is dus nog veel werk aan de winkel met het ontwikkelen van een goede workflow en het opzetten van een goede postprocessing.
                    Een stap in de goede richting , je monitor kalibreren .

MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Allemaal bedankt voor de opmerkingen. 't is niet allemaal positief, maar toch, voor mij is het wel positief. Er zaten dingen bij die ik al wist... dingen bij waar ik gewoon zelf niet aan gedacht heb. Misschien een beetje overhappy dat er toffe fotos bijzaten.

't is inderdaad zo dat ik nu nog het meeste moeite heb met de postprocessing. Misschien ook omdat ik alles ontwikkel, gebruikmakende van een "relatief" kleine monitor (17"). Heeft er toevallig iemand ergens een uurtje vrij om mij op dat vlak een beetje meer in de juiste richting te zetten ?

Comment

Working...
                      X