Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zou alleen (mits in RAW) een tweede opname (met de voeten goed belicht) er onder leggen, en deze even terug poetsen. Nu stoort dat overbelichte wel een beetje.
@madmax helaas heb ze niet in RAW gemaakt (doe ik eigenlijk nooit) !
maar idd jammer van de voet,zal kijken of ik het zo nog iets minder kan laten opvallen.
@wim heb de weerspiegeling gewoon in bewerkingsprog. gemaakt (die was er niet)
@madmax helaas heb ze niet in RAW gemaakt (doe ik eigenlijk nooit) !
maar idd jammer van de voet,zal kijken of ik het zo nog iets minder kan laten opvallen.
@wim heb de weerspiegeling gewoon in bewerkingsprog. gemaakt (die was er niet)
bedankt voor jullie reactie !
grt frank
Dat je dit met een prog gedaan heb, vind ik zeer knap. Mij lukt het niet zonder plexiglas hahaha
Dat je niet in RAW schiet vind ik foei hahaha. Jij durft. Wel doen dus in de toekomst. Man .. het zal je toch geberuen dat je een hele shoot verknalt daardoor!!!
Echter zal het een goede fotograaf niet gebeuren (mij dus wel )
ga het zeker doen in de toekomst, ben eigenlijk nog geen 2 jaar bezig met fotografie, en heb al zoveel bijgeleerd zoals sluitertijd,diafragma, iso, enz....
en bewerking is ook een heel mond vol (als je er meer uit wilt hallen dan alleen curven !
mijn gezegde is nog steeds "wacht maar tot ik groot ben"
Goede serie, alleen spijtig dat je bij 2 en een beetje bij 3 de details van de make-up zo duidelijk ziet. Maar dat is een persoonlijke smaak. Nr. 1 vind ik echt wel zeer knap, goed werk!
Ik vermoed dat hij het onderwerp selecteerd en copieerd in een nieuwe laag. Die wordt dan gespiegeld en met door met de dekking van die laag te spelen kan je de reflectie "dimmen".
Ik vermoed dat hij het onderwerp selecteerd en copieerd in een nieuwe laag. Die wordt dan gespiegeld en met door met de dekking van die laag te spelen kan je de reflectie "dimmen".
Ben ik in de buurt ?
Mvg,
Wim
Probeer het maar eens als iets schuin (naar achteren) ligt Dat gaat niet.
Ben ik in de buurt ?
Mvg,
Wim
je bent zeker in de buurt !
maak de foto wel op een mooie witte ondergrond\achterdoek
heb haar eerst los gemaakt van de achtergrond, deze dan gekopieerd
en de foto weer weg doen (veranderingen niet opslaan) p.s.
(met shift D kun je de foto ook kopiëren heb je er gelijk 2 staan)
haal de foto weer terug, en plak het gekopieerde nu als nieuwe laag
zet haar dan goed, je moet dus ook roteren zodat ie goed past !
nu blijft er ruimte over langs haar arm (recht)
selecteer nu haar achterste gedeelte en kopieer dit ook weer
als je dat gedaan hebt laat je de selectie zo, en ga gelijk naar knippen.
en het achterste is weg.
plak nu weer het gekopieerde (haar achterste) ook als laag en zet deze ook op zijn plek !
speel nu met de dekking van de laag zodat die iets minder is
en zie daar weer een plexiglas uitgespaard
hoop dat het je duidelijk is, anders hoor ik het wel
en als het lukt zien we het graag
Comment