Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Salam Iran V: Kandovan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Salam Iran V: Kandovan

    Nog twee fotootjes uit de Iraanse doos. Fotograferen van mensen is niet mijn sterkste kant; ik leg me liever toe op landschappen en gebouwen. Maar als de mensen zich voor je camera murwen kan je natuurlijk niet anders

    De eerste foto is vader en zoon. Het klimaat in Kandovan is heel hard, waardoor de mensen er al snel oud uitzien. Na een halve dag klefferen kwam ik dit stel tegen op een bergtop. Bij deze foto heb ik erover getwijfeld of ik niet krapper zou croppen, maar dan verlies ik de achtergrond met sneeuw en bergen, dewelke ik het liefst wil behouden.
    De tweede foto is een van de vele Iraanse kinderen die naar fototoestellen komen als motten op neonverlichting. De rotsachtige achtergrond is het huis waar hij woont. Kandovan is een Iraanse versie van de Cappadocische rotswoningen.



    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

  • #2
    Re: Salam Iran V: Kandovan

    Die tweede vind ik echt een hele mooie.
    I put the sexy in dyslexia

    Comment


    • #3
      Re: Salam Iran V: Kandovan

      Knappe tweede
      BD0808BE

      Comment


      • #4
        Re: Salam Iran V: Kandovan

        De tweede is inderdaad erg goed. Leuke compo, passende kleuren en prima scherp!
        http://www.philippeswiggers.be

        Comment


        • #5
          Re: Salam Iran V: Kandovan

          Sorry maar dit begrijp ik dus niet.
          Dit gaat zelfs compleet mijn petje te boven.
          Hoe is het mogelijk dat een foto als deze in den HOF terecht komt?

          Een alleraardigst vakantiekiekje. Zonder twijfel, maar ook niets meer.
          De foto is trouwens verre van scherp. Wat is hier de meerwaarde dat deze foto zo bijzonder maakt?

          Ik zou het in dit geval toch echt wel eens willen weten want ik zie het echt niet hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Salam Iran V: Kandovan

            Een typisch bewijs dat je enkel kijkt naar de technische kant van de foto en niet naar de inhoud, deze foto vertelt een verhaal . . . 't is niet omdat de foto technisch perfect is dat je in de HOF komt . . . dit is een foto die in je geheugen blijft staan. Wanneer ik die foto binnen 10 jaar opnieuw bekijk zal ik nog steeds weten waar ik die ben tegengekomen en dat kan je niet van iedere foto zeggen.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Salam Iran V: Kandovan

              Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
              Sorry maar dit begrijp ik dus niet.
              Dit gaat zelfs compleet mijn petje te boven.
              Hoe is het mogelijk dat een foto als deze in den HOF terecht komt?

              Een alleraardigst vakantiekiekje. Zonder twijfel, maar ook niets meer.
              De foto is trouwens verre van scherp. Wat is hier de meerwaarde dat deze foto zo bijzonder maakt?

              Ik zou het in dit geval toch echt wel eens willen weten want ik zie het echt niet hoor.

              Ik begin de indruk te krijgen dat de HOF een obsessie begint te worden ...
              BD0808BE

              Comment


              • #8
                Re: Salam Iran V: Kandovan

                Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                Ik begin de indruk te krijgen dat de HOF een obsessie begint te worden ...
                Ik denk het ook. Als je in de HOF komen als enige doel voor je ziet, geniet je niet meer van de reis die je maakt van oefenen en beter worden. Het zou geen doel op zich mogen zijn, enkel een leuk compliment voor een goede fotograaf.
                fotofarah
                Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Salam Iran V: Kandovan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Een typisch bewijs dat je enkel kijkt naar de technische kant van de foto en niet naar de inhoud, deze foto vertelt een verhaal . . . 't is niet omdat de foto technisch perfect is dat je in de HOF komt . . . dit is een foto die in je geheugen blijft staan. Wanneer ik die foto binnen 10 jaar opnieuw bekijk zal ik nog steeds weten waar ik die ben tegengekomen en dat kan je niet van iedere foto zeggen.
                  Bedankt voor je on-topic antwoord.
                  Maar toch zie ik het nog steeds niet wat deze foto zo bijzonder maakt.
                  Voor mij is er niets aan deze foto dat de beklijvende indruk nalaat waar jij het over hebt. Misschien sta ik er niet genoeg voor open, ik weet het niet.
                  Maar aan het aantal reacties te zien dat deze foto slechts gekregen heeft ben ik blijkbaar toch niet de enige.

                  Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                  Ik begin de indruk te krijgen dat de HOF een obsessie begint te worden ...
                  Door dit soort foto's neemt mijn "obsessieve" drang om ook in den HOF te willen komen toch in elk geval al serieus af. .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Salam Iran V: Kandovan

                    Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                    Maar toch zie ik het nog steeds niet wat deze foto zo bijzonder maakt.
                    Voor mij is er niets aan deze foto dat de beklijvende indruk nalaat waar jij het over hebt. Misschien sta ik er niet genoeg voor open, ik weet het niet.
                    Maar aan het aantal reacties te zien dat deze foto slechts gekregen heeft ben ik blijkbaar toch niet de enige.
                    Tof dat ge dat durft zeggen en daarom durf ik u daarin volgen Ik vind nl. ook dat een boel posts waarin bv mensen uit een ander continent staan automatisch als ik-weet-niet-wat worden beschouwd.

                    Ik ga er voorlopig vanuit dat de schuld in het midden ligt en dat ik bv niet de levenservaring heb om die continenten bezocht te hebben, ze mij niet aantrekken, ik er geen affiniteit mee heb, enz.; dus mijn reactie is dikwijls tegengesteld en dat noem ik dan mijn gebrek/verlies in deze zaak. Ik heb ook minder inlevingsvermogen voor bepaalde toestanden die die foto's weergeven, en voor andere dan weer juist wel... Zo'n dingen kunnen snel veranderen door het meegemaakt te hebben, maar... kunnen ook je objectiviteit dus in gedrang brengen.

                    Anderzijds vind ik daarom ook dat het echt wel gedeeltelijk overschat wordt, of dat velen alleen durven ja-knikken eens de eerste lovende comment er staat.

                    [BTW: ik heb niets gezegd over deze foto's]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Salam Iran V: Kandovan

                      Heu? De 2de in de HOF?? Eerlijk gezegd, dat begrijp ik ook niet echt.
                      Al mocht Madonna of Prins Laurent of wie weet ik veel er op staan, zo'n onscherpe foto vliegt voor mij de vuilbak in.
                      En zo'n speciaal beeld vind ik het nu ook niet.
                      Doet me denken aan foto's die ingestuurd worden voor fotoclub wedstrijden, als ze maar ver genoeg van hier gefotografeerd zijn komen ze in de prijzen.
                      Sorry, met alle beste wil.
                      En nee die HOF is voor mij geen obessie
                      SKurt.be
                      www.SKurt.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Salam Iran V: Kandovan

                        Toch zijn het en blijven het twee mooie, "waarschijnlijk" typische foto's (ik kan daar niet over meespreken, gezien ik daar niet geweest ben). Foto 2 mist m.i. ook wel een beetje scherpte (alhoewel het ook aan mijn ogen zou kunnen liggen, die nogal eens last durven hebben van beperkte focus, in de voormiddag, onder de vakantie).

                        De commentaar over het "HOF" hierboven, kan ik wel een beetje volgen, maar ik denk dat veel meer zaken meespelen bij een foto dan de technische kwaliteiten alleen. Een foto met een verhaal, zoals al aangehaald, bij dieren bijvoorbeeld, is er ook de waarneming die telt, er is nog het momentum enz...

                        Mij maakt het niet uit wat er in den "HOF" staat, en ik ga er ook niet over discussïeren, gezien dat oneer zou aandoen aan de topicstarter en zijn foto. De dag dat ik een foto maak die in den "HOF" komt, is nog even af, wat niet wil zeggen, dat ik (en zij die anders beweren, liegen m.i. een tikkeltje) toch wel geflatteerd zou zijn, mocht het ooit gebeuren, net zoals machi nu waarschijnlijk.

                        Mvg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Salam Iran V: Kandovan

                          Ik vind dit toch een mooie prent hoor, in mijn ogen meer hofwaardig dan dat roodborstje in week 28... Dat was nou eens de eerste keer dat ik verschoot van een foto in de HOF... op een negatieve manier dus.

                          Groeten, Cahor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Salam Iran V: Kandovan

                            AUB waar zijn we mee bezig. Als de Hall Of Fame zoals gezegd werd hierboven een "obsessie" is waar is dan de fun in't fotograferen. Ik heb dit forum gejoined om beter te worden en ik mag bescheiden zeggen dat als ik vergelijk van mijn eerste dag hier tot nu er wel vaart in zit. Dus HOF kan mij gestolen worden.
                            Om eerlijk te zijn kijk ik zelden of nooit naar de Hall Of Fame... Er staan foto's in waarvan ik zeg "WoW" maar er staan ook foto's in waarvan ik zeg "Wat is me dat nu weer". Maar dat is en blijft mijn persoonlijke mening. Smaken verschillen en al maar goed ook.

                            Over de foto's nu:
                            Ik vind het mooie plaatjes. Niet Wow maar zeker een mooie herinnering. En als de TS zegt dat hij anders nooit mensen fotografeerd vind ik deze plaatjes goed geslaagd. Idd missen we scherpte in het 2de plaatje maar dat neem ik erbij bij dit plaatje.

                            Greetz Digi-Steve
                            Digi-Steve

                            Comment


                            • #15
                              Re: Salam Iran V: Kandovan

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digi-Steve Bekijk bericht
                              AUB waar zijn we mee bezig. Als de Hall Of Fame zoals gezegd werd hierboven een "obsessie" is waar is dan de fun in't fotograferen.
                              Ja lap jongens, de stempels worden hier wel vlot gezet. En dan heb ik het niet tegen jou hé DIGI-Steve.

                              Alhoewel, ik mag waarschijnlijk nog van geluk spreken dat die andere onvermijdelijke dooddoener "jaloezie" niet is bovengehaald.
                              Last edited by leonbidon; 25 juli 2007, 17:42.

                              Comment

                              Working...
                              X