Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jentl & Thomas (18+)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Jentl & Thomas (18+)

    Zelf vind ik het een beetje onzin om te zeggen dat het niet aan te raden is als 'beginneling' om op 2.8 te schieten. VOoral niet als je met een 50mm schiet met een afstand van 2 meter of zo. Dan heb je een DOF van ca 20 cm. Zelfs als je op 1 meter staat hou je nog 5 cm over, wat al ruim voldoende is voor een mooi portret en daar kan de grootste kluns nog mee uit de voeten

    Ga je met een 200mm aan de gang dan zal het iets lastiger worden maar zelfs dan is het nog goed te doen hoor.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #17
      Re: Jentl & Thomas (18+)

      knap werk, dennis!

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #18
        Re: Jentl & Thomas (18+)

        prachtige foto's, echt sprekend zie graag meer van dit

        Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
        Euhm ... wat heeft F2.8 te maken met dat mijn nikon niet meer voldoet?
        dit kan ik ook niet zo goed volgen moet ik zeggen

        groeten, robbe
        Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
        Wait. Look. Feel.
        Then shoot ! (David Muench)

        Comment


        • #19
          Re: Jentl & Thomas (18+)

          Mja, ok mijn tip om niet te starten op F2.8 als beginner was misschien niet genuanceerd genoeg. Maar feit blijft wel dat zowel Jentl als Thomas die dag niet één scherpe foto van mij hebben kunnen trekken met mijn toestel op F2.8.

          Ikzelf heb ook regelmatig foto’s die op het verkeerde punt scherpgesteld zijn (bijvoorbeeld op de neus ipv op het oog) en zoiets kan een prachtige foto helemaal verknoeien. Daarom dat ik beginners zou aanraden om op te passen met F2.8. Maar ik zeg niet dat je F2.8 niet mag gebruiken, anders zou’k het zelf ook niet gebruikt hebben hè.

          Mja, opmerkingen zoals die van ajuin dan, daar kan ik dan weer niet tegen … Ok, als je het beter weet, zeg dan ook wat het is dat je weet. Ik weet niet alles van fotografie, ik leer nog elke dag bij en als je mij iets bij te leren hebt, graag, maar dan niet zo uit de hoogte doen en niet eens zeggen wat je dan bedoelt.
          http://www.dennisclaes.be

          Comment


          • #20
            Re: Jentl & Thomas (18+)

            Mooi gedaan Dennis
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #21
              Re: Jentl & Thomas (18+)

              Best vernieuwend hier

              Grtz

              Comment


              • #22
                Re: Jentl & Thomas (18+)

                lol.. zelfde geldt voor mijn opmerking 'grootste kluns' dat staat achteraf ook wel een beetje raar hehehee en was ook niet zo bedoelt. Excuus.
                Maar je hebt gelijk. Als iemand nog nooit een spiegelreflex in de handen heeft gehouden en niet weet hoe die moet focussen gaat het zelfs bij F22 mis.

                Ik had er deze week een in de studio die zei: Ik zie geen beeld op je scherm. Hoe zet je hem aan?
                Toen ik mijn eerste spiegelreflex kocht had ik een week lang datzelfde probleem hahahah. Was zo gewend aan het schermje achterop waar je meteen alles kon zien

                Blijf het mooie platen vinden hoor, maar dat had ik hierboven ook al gezegd
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Jentl & Thomas (18+)

                  hehe, die opmerking over dat er niets op het schermpje komt, die krijg ik ook nog regelmatig.
                  http://www.dennisclaes.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Jentl & Thomas (18+)

                    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht

                    Ik had er deze week een in de studio die zei: Ik zie geen beeld op je scherm. Hoe zet je hem aan?
                    Toen ik mijn eerste spiegelreflex kocht had ik een week lang datzelfde probleem hahahah. Was zo gewend aan het schermje achterop waar je meteen alles kon zien
                    Yja, jullie hebben geen S5 hé

                    Comment


                    • #25
                      Re: Jentl & Thomas (18+)

                      Oorspronkelijk geplaatst door robbe852 Bekijk bericht
                      dit kan ik ook niet zo goed volgen moet ik zeggen

                      groeten, robbe
                      Heyla Ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plaats stel, ben namelijk nieuw hier. Ik probeer al een hele tijd foto's te maken met een kleine scherptediepte, maar ik slaag er jammer genoeg niet in. Groot diafragma, grote brandpuntafstand, dicht bij het onderwerp,.. Helpt allemaal niet?! Alles op de foto is steeds even

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #26
                        Re: Jentl & Thomas (18+)

                        foto's zijn prachtig
                        zouden goed passen in de wedstrijd op artandphoto.be

                        moet je doen !!!!

                        meedoen

                        loopt nog tot eind juni

                        Comment


                        • #27
                          Re: Jentl & Thomas (18+)

                          Ahzo, in dat geval: nee, mijn Nikon voldeed niet. Als ik met mijn 28-70 lensje echt de DOF wil krijgen die ik wil, dan moet ik op F2.8 werken.
                          http://www.dennisclaes.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Jentl & Thomas (18+)

                            Ah, die wedstrijd ... mja, ik doe eigenlijk zelden mee aan wedstrijden. Van de ene kant omdat ik mezelf daar nog niet goed genoeg vind, van de andere kant omdat ik fotografie heel subjectief vind en niet te jureren valt.

                            Geef mij maar een mooie tentoonstelling of een tof forum waar ik mijn foto's op kan tonen.
                            http://www.dennisclaes.be

                            Comment

                            Working...
                            X