Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jentl & Thomas (18+)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jentl & Thomas (18+)

    En owee als iemand zaagt over de titel hè! Tzijn geen drugshoertjes deze keer. Ik ben benieuwd naar commentaren / kritieken





    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Jentl & Thomas (18+)

    Ik zag ze daarstraks al op een andere site... Drugshoertjes of niet, andermaal een schitterende reeks. Heel expressief, heel toffe compo's, mooi gebruik van DOF, en ik hou enorm veel van de bewerking. (Ik zou willen dat ik het ook kon .)

    Goed bezig, Dennis

    Comment


    • #3
      Re: Jentl & Thomas (18+)

      Merci voor de complimentjes. :-) Ik werk heel graag met DOF, heb het grootste deel van deze shoot op F2.8 gedaan (wat ik NIET aanraad aan iemand die pas begint!!!).

      En op welke bewerking heb je het? Want ik heb bij geen enkele foto iets heel speciaals gedaan hoor, zo goed ben ik ook niet in photoshop. Als je de onderste foto bedoelt, daar vindt je hier wel ergens een tutorial over, is helemaal niet zo moeilijk.
      http://www.dennisclaes.be

      Comment


      • #4
        Re: Jentl & Thomas (18+)

        Je werkt graag met dof, en daarom f2.8. Voldoet je Nikon dan niet meer of zo?



        ps: zie de 'male' meerwaarde totaal niet

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Jentl & Thomas (18+)

          Euhm ... wat heeft F2.8 te maken met dat mijn nikon niet meer voldoet?

          Male meerwaarde ... gewoon om eens wat foto's trekken van een koppel ...
          http://www.dennisclaes.be

          Comment


          • #6
            Re: Jentl & Thomas (18+)

            Nr 2 vind ik wel goed, hoewel een andere crop misschien beter zou zijn: iets breder (en met elleboog) en lager (door zijn kruin).
            Nr 3 kan een sterke foto worden of geweest zijn, maar zo vind ik 'm slecht bewerkt, sorry.

            Comment


            • #7
              Re: Jentl & Thomas (18+)

              1ste foto: spijtig dat het gezicht van het meisje nogal donker uitvalt in vergelijking met de jongen, anders mooie foto..

              2de foto; spijtig van elleboog

              derde: vind ik heel knappe foto, mooie belichting en mooi scherp...


              terzijds: waarom zou je beginner niet aanraden, om op 2.8 te werken?

              grtz
              Mijn werkjes

              Comment


              • #8
                Re: Jentl & Thomas (18+)

                Heerlijke platen! Lekker gekliederd met viezigheid hou ik wel van.
                (no3 vind ik de blur niet passen bij het ruige, maar das smaak en muggenziften.)
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Jentl & Thomas (18+)

                  Met een beginner bedoel ik iemand die nog maar pas de concepten van diafragama en sluitersnelheid aan het leren is. Zowel Jentl als Thomas hebben die dag een stuk of 10 - 15 foto's van mij genomen op F2.8 en hebben niet één scherpe foto gemaakt. lol Op F2.8 moet je heel goed zien waar je op scherpstelt en nadenken over je foto.

                  En inderdaad ... spijtig van die elleboog, kvind het zelf ook frustrerend. Mensen hebben me al gezegd van dat stukje er gewoon bij op te zetten, maar zo goed ben ik niet in photoshop. Dingen wegwerken of er bij op zetten is nooit mijn sterkste punt geweest ....
                  http://www.dennisclaes.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jentl & Thomas (18+)

                    Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                    Merci voor de complimentjes. :-) Ik werk heel graag met DOF, heb het grootste deel van deze shoot op F2.8 gedaan (wat ik NIET aanraad aan iemand die pas begint!!!).

                    En op welke bewerking heb je het? Want ik heb bij geen enkele foto iets heel speciaals gedaan hoor, zo goed ben ik ook niet in photoshop. Als je de onderste foto bedoelt, daar vindt je hier wel ergens een tutorial over, is helemaal niet zo moeilijk.
                    Je had ze elders in kleur staan en ik dacht in een andere crop (kan zijn dat ik me vergis). Deze vind ik sprekender, kan zijn door de sephia omzetting.

                    Mja... als ik hierboven lees, ken ik waarschijnlijk helemaal niets van fotografie. Fotografie is iets voor mannen achter de camera en vrouwen er voor, en met perfecte lijntjes en kleurtjes. Sfeer in beelden lijkt soms helemaal niet belangrijk.
                    (Je merkt dat trouwens ook aan de weinige reacties die er komen op portretten van mannen, gewoon omdat de meesten hier naar "vrouwelijk schoon" komen kijken.)


                    Nja... 't zijn misschien foto's die een specifieke smaak van de kijker vereisen. 't Zal mijn smaak zijn zeker .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jentl & Thomas (18+)

                      @Madmax: is subjectief natuurlijk, maar bij een meisje vind ik dat je wel kan blurren, bij een jongen niet. Op die foto heb ik ook alleen haar bewerkt, niet hem.

                      @festinalente: fotografie is zowieso subjectief en smaak. Ik krijg hier heel graag complimentjes, maar leer even graag van (gegronde) kritieken. Het kan mij soms ook irriteren hoe een overbelichtte, wazige foto als "kunst" gezien kan worden door sommige amateurs. Sfeer is heel belangrijk, maar ik probeer technisch ook sterk te staan. Maar bedankt voor je reactie hoor, ik krijg altijd graag fanmail.

                      Ja, deze foto's staan op verschillende plaatsen. Ik heb mijn eigen site, een profiel op modellennet, een profiel op photograaf, ... Ik ben de laatste tijd inderdaad ook serieus fan geworden van sepia.

                      En ik zal speciaal voor u morgen eens foto's posten van Thomas alleen. Daar heb ik er ook nog een paar heel toffe van.
                      http://www.dennisclaes.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jentl & Thomas (18+)

                        Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                        En ik zal speciaal voor u morgen eens foto's posten van Thomas alleen. Daar heb ik er ook nog een paar heel toffe van.
                        Jama how... voor mij geen speciallekes, he, straks begin ik nog te blozen . Persoonlijk, lijkt het me veel moeilijker om portretten van mannen te maken dan van vrouwen. Veel poses in boeken (en ik las er al een paar) zijn gewoon uitgeschreven "vrouwelijk". En dan nog de clichées... Een man moet stoer zijn, mag geen emoties tonen enz... Meestal reageer ik op topics met mannen, niet omdat ik biseksueel ben, maar gewoon omdat het me gewoon moeilijker lijkt een man op een foto te plaatsen en... omdat er sowieso al weinig reacties op komen, terwijl die foto's vaak even goed of beter zijn dan portretten van vrouwen, die wel reactie uitlokken.
                        Als een beeld tot mij "spreekt", dan zeg ik het hier ook... anders zwijg ik liever.

                        Mvg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jentl & Thomas (18+)

                          Qua portretten vind ik mannen even makkelijk of moeilijk dan vrouwen, maar inderdaad ... een man echt laten poseren is veel moeilijker dan een vrouw, zo ondervind ik dat toch, misschien dat andere mensen daar anders over denken.

                          Die foto's van Thomas zijn dan ook bijna allemaal portretten die ik heb.

                          Maar kwas toch van plan om zowieso één bepaalde foto van Thomas hier te posten hoor, ben ik ook wel trots op.
                          http://www.dennisclaes.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jentl & Thomas (18+)

                            Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                            Euhm ... wat heeft F2.8 te maken met dat mijn nikon niet meer voldoet?
                            Back to basics...

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: Jentl & Thomas (18+)

                              Ok, en dus ....?
                              http://www.dennisclaes.be

                              Comment

                              Working...
                              X