Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De oudste zoon van m'n (2de)zus....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De oudste zoon van m'n (2de)zus....

    Hallokes,

    Bij deze eens een paar foto's met m'n nieuwe 28-200mm. Is de eerste x dat ik met "een model" werk (of gewerkt heb).
    Hopelijk bevallen ze jullie??? of

    Kzou graag eens hulp willen ivm het bewerken van de lucht...iemand tips???







    (deze laatste vind ik wel iets speciaals, maarja, je moet er voor zijn)

    Groetjes
    Last edited by Wim1960; 13 juni 2007, 00:32.
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

  • #2
    Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

    Je hebt je daar een leuk model gevonden. Mooie foto's in een mooie omgeving.
    Misschien nog twee dingetjes...
    - een spatie tussen de foto's laten;
    - de laatste is m.i. net iets te licht. Het jasje mocht daar m.i. iets meer afgelijnd zijn.

    Comment


    • #3
      Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

      zeker een mooi model!!
      1e is de betere in deze serie hoewel het gezicht op no3 de beste kleur heeft.
      2 is model te donker en 3 veel te licht. Je kunt trekken aan de levels wat je wilt maar dit krijg je gewoon niet goed meer.

      Probleem met lucht kun je het beste tijdens de shoot aanpakken. Goed uitlichten op de lucht (omgeving) en model inflisten. Dan hoef je achteraf niet te stoeien. Grijskaart is ook handig om witbalans goed te krijgen.

      Met dit model moet je zeker nog eens naar buiten!!!
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

        Dank jullie voor jullie reactie...
        Ja, hij vind het super om foto's van zich te laten nemen en had pas een nieuw jasje gekocht, dusja. Het is in een veld vlak voor de deur bij m'n moeder genomen, dusja ook weer meegenomen.

        Maar kzou idd graag eens een goed boek willen lezen of goede tips krijgen van iemand om de kleuren wat helderder te krijgen of met welk progje ik RAWs kan bewerken enz (want dit zijn gewone jpgs en de originele zijn te donker) Om de een of andere reden lukte het me niet om ze mooier te krijgen, dus de kleuren mooier enz. Kben nogal kritisch voor mezelf, vandaar dat ik zo weinig post. (maar op aanraden van een vriendin heb ik het nu toch maar es gedaan) Dus echt alle tips zijn meer dan welkom, desnoods gewoon privé. THX!!!!!

        (mensen met nog reacties enz, post ze gerust...kan er alleen maar van leren)
        Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

        Comment


        • #5
          Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

          Scott Kelby en zijn boek over fotosoep CS II Super. Daar staat alles in wat je moet weten over de basis (en meer) van fotosoep. Juist als het gaat om RAw en de problemen waar jij mee kampt. Ik heb dat boek intussn van voor naar achteren gelezen en weer terug.
          Is in het nederlands en super makkelijk te begrijpen. Echt een aanrader.

          Ik zou ook eens kijken of je fogtosoep kunt komen. Toch wel het summum. Tis ook illegaal te krijgen hier en daar hoor Ik heb echter een ned. originele versie gekocht.

          succes
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Ik heb echter een ned. originele versie gekocht.
            Zou ik een kopietje mogen . Thx voor de tip trouwens betreffende het boek...

            Comment


            • #7
              Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

              thx madmax...
              Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

              Comment


              • #8
                Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Scott Kelby en zijn boek over fotosoep CS II Super.
                gaat het soms over dit boek?
                WWW.JOPIX.BE
                Just one click away...

                Comment


                • #9
                  Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

                  Ik ga voor nr een , ik denk dat je nog iets minder dof had kunnen nemen omdat de omgeving ook nog scherp/bijna scherp is ,maar om eerlijk te zeggen denk ik dat ik voor de zelfde instellingen had gekozen. het blijft stoeien met de F waarde om ze netjes te krijgen. nr 3 ben ik zelf geen fan van dus kan ik niet helemaal beoordelen. in nr 2 vind ik het contrast tussen het koren den het witte jasje niet zo mooi ,en de pose van het model , maar hij is zo te zien wel lekker scherp. Wat betreft de lucht , ik ben zelf nog een PS beginner dus daar heb ik geen sugesties voor.
                  Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                  Canon eos 7D Mijn site

                  Comment


                  • #10
                    Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

                    1 is de betere al zit er nog wat veel oranje in.

                    In de 2 e zie je te veel dat zijn blazor te groot is ...
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                    Comment


                    • #11
                      Re: De oudste zoon van m'n (2de)zus....

                      Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                      gaat het soms over dit boek?
                      yup....dat boek bedoel ik .
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment

                      Working...
                      X