Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Waarom "Miss Fanta", op zich is dit een goede opname, waar ik me de vraag bij stel waarom maak je een close up met Fanta (of iets anders, maakt niet uit) als blikvanger, het blik frisdrank krijgt hier meer aandacht dan je model, en ik dacht niet dat dit de bedoeling was. Verder had ik toch nog graag wat licht in der ogen gezien. En een beetje glamour retouche voor het model mag ook niet ontbreken .
Dus alles bij elkaar voor mij geen hoogvlieger!
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Niet teveel glamour en een spontane natuurlijke look, het soort portret fotografie waar ik van hou. Hoe minder photoshop hoe beter, maar da's natuurlijk maar mijn eigen subjectieve mening . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Niet teveel glamour en een spontane natuurlijke look, het soort portret fotografie waar ik van hou. Hoe minder photoshop hoe beter, maar da's natuurlijk maar mijn eigen subjectieve mening . . .
Jij drinkt waarschijnlijk ook liever iets met een "kraagje" .
Op zich vind ik het toch een mooie plaat. De aandacht gaat misschien even naar het "oranje" blik, maar hoe dan wijk je nadien toch af naar waar de inhoud in gaat... en die geeft op deze foto aan hen die de smaak van Fanta niet kennen, toch een andere kijk op wat er in zou kunnen zitten.
(De foto zou misschien meer tot zijn recht gekomen zijn, met een Bacardi Breezer of zo...)
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Jij drinkt waarschijnlijk ook liever iets met een "kraagje" .
Op zich vind ik het toch een mooie plaat. De aandacht gaat misschien even naar het "oranje" blik, maar hoe dan wijk je nadien toch af naar waar de inhoud in gaat... en die geeft op deze foto aan hen die de smaak van Fanta niet kennen, toch een andere kijk op wat er in zou kunnen zitten.
(De foto zou misschien meer tot zijn recht gekomen zijn, met een Bacardi Breezer of zo...)
lol... of iets roods Maar los daarvan vind ik het een prima portret hoor. Ik hou ook van naturel. Niet dat jullie denken dat ik het helaal geen mooie foto vind of zo.
Vind de Fanta opzicht prima. Model kijkt alleen een ietsiepietsie vreemd.
Voor of tegen, al doende leert men.
Toch een extra opmerking:
Bij portret zijn de moeilijkste anatomische delen de handen (en de voeten) en die worden steeds verwaarloosd.
Modellen met superhanden zijn een utopie.
Wanneer eens een miss hand of miss voet verkiezing? Zou ook een mooie opdracht zijn voor een fotowedstrijdje.
Waarom een fanta ? Dit is eigenlijk een foto "tussen door". Shirley had dorst en ik zag haar (nogal zwoel...) drinken van de fanta. Ik heb haar toen gewoon gevraagd om bij de softbox te gaan staan en ik heb afgedrukt.
Dit is (zoals de meeste van mijn foto's) zo uit de camera. Dus ja, met het stukje lippenstift op het rietje.
Comment