Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model shoot...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Model shoot...

model: Cathy
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Re: Model shoot...

sorry, maar voor mij is dit een volkomen mislukte foto.

a. de gezichtsuitdrukking van het model straalt helemaal niks uit (geen vreugde,geen verdriet kirtom..geen enkele emotie.

b. de pose van het model, en de gezichtshoek waaruit is gefotografeerd, maakt dat, als het ware, het lichaam van het model en een beetje bijbungelt, en in feite niks bijdraagt aan de foto.

c. de kleurstelling en contrast in de foto zijn m.i. ook niet goed.
    te gelig, te contrastloos.

sorry nogmaals, ik kan er niks beters van zeggen.

Comment

probeer eens te croppen en wel zodanig dat de armen de foto omkaderen

Comment

Mislukt? wanneer is een foto mislukt?

DOF is prima gekozen imho. Kwaliteit van de plaat is prima.
        Dat het beter kan, is natuurlijk iets waar we allen naar streven.

Denk dat het licht hier niet 'spannend' genoeg is. Nogal vlak bedoel ik dan. Bij dit soort foto's kun je natuurlijk gaan voor highkey, mid- of lowkey. In dit geval gezien de pose, donker doek en achtergron, had ik voor meer schaduwen gekozen om het wat sfeervoller te maken.
        Crop zou ook nog wat anders kunnen, maar mislukt vind de plaat zeker niet.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Perfect is de opname niet, maar zeer zeker niet mislukt.

Hier en daar zijn er punten om aan te werken (vanuit mijn standpunt bekeken).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Mislukt? wanneer is een foto mislukt?

DOF is prima gekozen imho. Kwaliteit van de plaat is prima.
            Dat het beter kan, is natuurlijk iets waar we allen naar streven.

Denk dat het licht hier niet 'spannend' genoeg is. Nogal vlak bedoel ik dan. Bij dit soort foto's kun je natuurlijk gaan voor highkey, mid- of lowkey. In dit geval gezien de pose, donker doek en achtergron, had ik voor meer schaduwen gekozen om het wat sfeervoller te maken.
            Crop zou ook nog wat anders kunnen, maar mislukt vind de plaat zeker niet.
            Volledig mee eens .
            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

ik volg madmax. t licht zit niet lekker, je pose is mooi.
              http://www.tomvanryckeghem.com

Comment

Dit is een heel moedige poging en zeker geen mislukte foto (bestaat daar dan een definitie voor ?), de blik heeft wel degelijk inhoud (draai je maar even in dezelfde richting )

Persoonlijk denk ik dat dit in z/w wel sterker wordt...

Grtz
                Last edited by Arousal; 23 mei 2007, 23:36.

Comment

Moet MadMax bijtreden, is zeker niet mislukt. Perfecte DOF en wat gelaatsuitdrukking betreft: een prachtmodel met een echte 'karakterkop' en expressie te over!
                  Heb alleen steeds de neiging om mijn hoofd te gaan draaien...
                  Voor de rest

Comment

bedankt allemaal!!

't was mijn allereerste poging om dergelijke foto's te maken...
                    heel leerrijk alvast...

koen
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                      ...een mislukte foto (bestaat daar dan een definitie voor ?), de blik heeft wel degelijk inhoud (draai je maar even in dezelfde richting )
                      Misschien is er geen definitie van een mislukte foto, maar ik heb er hier toch nog een paar op mijn PC staan die het kunnen illustreren.

De blik heeft zeker inhoud... je kan ze zelfs op meerdere manieren interpreteren : zinloos, moedeloos, eindeloos... maar zelfs een wezenloos gelaat kan veelzeggend zijn.

Het is een aparte pose, maar ik vind ze, net om de blik te accentueren, goed gekozen.

Comment

Misschien moet je brandpunt aangepast voor dit soort foto's.
                        De armen en het hoofd (maar vooral de armen) worden verhoudingsgewijs groter weergegeven dan het lichaam. Je bradpunt wat langer en wat verder weg zou helpen. Toch een sjieke eerste poging hoor!

Guido
                        Geyst

Comment

Ik vind het een prachtige opname van een heel echte vrouw.
                          Goed gedaan K. , doe zo verder.
                          Is humor van de bovenste plank weggelegd voor kleine mensen?

foto's

Comment

Working...
                          X