Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Heel mooi portret. Mooie achtergrond en mooie belichting.
En daar bovenop (in mijn ogen) ook nog eens perfecte omzetting in Z/W
Voor beginnelingen als ik zou het super meegenomen zijn mochten we nu hier iets kunnen bijleren over je werkwijze. (welke achtergrond, hoe belicht, welke methode van omzetting?
Misschien zouden we daarbij in enkele minuten meer leren dan in een heel jaar cursus?
Zeer mooie opname van deze fotogenieke medefotograaf.
Het toeval wil dat Ik mijn opname van deze toevallige proefopname ook al klaar staan om gepost te worden. Maar jou zwartwit omzetting vind ik uiterst geslaagd en onderstreept de uitstraling van deze sympatieke man.
Heel mooi portret. Mooie achtergrond en mooie belichting.
En daar bovenop (in mijn ogen) ook nog eens perfecte omzetting in Z/W
Voor beginnelingen als ik zou het super meegenomen zijn mochten we nu hier iets kunnen bijleren over je werkwijze. (welke achtergrond, hoe belicht, welke methode van omzetting?
Misschien zouden we daarbij in enkele minuten meer leren dan in een heel jaar cursus?
Camera Fuji S5 (heeft naar ik hier al eens lees een triestige resolutie, maar je kan er toch scherpe foto's mee maken ) Objectief : 80-200 Nikkor 2.8 ED
Iso 200 en geschoten in JPEG.
sRGB om gezet door eenvoudige desaturatie, wel contrast verhoogd en wat donkerder gemaakt. Ik ben er zelf ook tevreden over dat het voor mij hetzelfde resultaat geeft als film Kodak T-max 100 !
belichting is de wat klassieke studio opstelling, hoofdlicht met softbox links, invullicht rechts, halve stop onder en effectlicht langs boven/achteren, halve stop tot 1 stop over.
Achtergrond heb ik lang geleden zelf gemaakt, balenkatoen 5x2 m geschilderd in wasmachine met textielverf. een knoop in gelegd voor dat verdraaid effect. Kleur is blauw-grijs.
Het zou interessant zijn anderen die deze opname ook maakten te laten posten, gewoon om het verschil in lenzen en toestellen te zien...
Camera Fuji S5 (heeft naar ik hier al eens lees een triestige resolutie, maar je kan er toch scherpe foto's mee maken ) Objectief : 80-200 Nikkor 2.8 ED
Iso 200 en geschoten in JPEG.
sRGB om gezet door eenvoudige desaturatie, wel contrast verhoogd en wat donkerder gemaakt. Ik ben er zelf ook tevreden over dat het voor mij hetzelfde resultaat geeft als film Kodak T-max 100 !
belichting is de wat klassieke studio opstelling, hoofdlicht met softbox links, invullicht rechts, halve stop onder en effectlicht langs boven/achteren, halve stop tot 1 stop over.
Achtergrond heb ik lang geleden zelf gemaakt, balenkatoen 5x2 m geschilderd in wasmachine met textielverf. een knoop in gelegd voor dat verdraaid effect. Kleur is blauw-grijs.
Het zou interessant zijn anderen die deze opname ook maakten te laten posten, gewoon om het verschil in lenzen en toestellen te zien...
Grtz,
Marc
Marc,
Hierbij een link naar mijn opname
Gebruikt materiaal:
canon 30d
lens canon EF 70-200 2.8 met IS
foto is zo goed als onbewerkt, enkel wat bijgesneden
Comment