Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Roland

Roland, Passie : fotografie.

Model : Roland
    MU : life
    Fotograaf : me

Re: Roland

Zeer krachtig portret .
    Volgende keer zou ik toch vragen om een ander hemd aan te trekken, met dit soort hemden heb je bijna altijd moiré.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
      Roland, Passie : fotografie.
      En BD

Knap portret!
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Zeer krachtig portret .
        Volgende keer zou ik toch vragen om een ander hemd aan te trekken, met dit soort hemden heb je bijna altijd moiré.

Ja zo'n hemd mag niet op tv...

Maar raar is wel dat als je het in PS bekijkt, en je zoomt in, dan verdwijnt de moiré om bij een volgende zoom terug te komen...

Iedereen bedankt.

grtz

Comment

Mooi portret van deze vriendelijke man
          Mooi naar zwart-wit omgezet.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Heel mooi portret. Mooie achtergrond en mooie belichting.
            En daar bovenop (in mijn ogen) ook nog eens perfecte omzetting in Z/W

Voor beginnelingen als ik zou het super meegenomen zijn mochten we nu hier iets kunnen bijleren over je werkwijze. (welke achtergrond, hoe belicht, welke methode van omzetting?
            Misschien zouden we daarbij in enkele minuten meer leren dan in een heel jaar cursus?

Comment

Zeer mooie opname van deze fotogenieke medefotograaf.
              Het toeval wil dat Ik mijn opname van deze toevallige proefopname ook al klaar staan om gepost te worden. Maar jou zwartwit omzetting vind ik uiterst geslaagd en onderstreept de uitstraling van deze sympatieke man.
              facebook

Comment

Ik ga maar direct reageren.
                Steeds ben ik op zoek naar 'karakterkoppen' omdat ik van dit soort fotografie erg hou; maar wat zie ik nu?

@Picasso: zeer gelaagde opname én zeer geslaagde w/zw omzetting.
                Je bent je nickname méér dan waardig hoor!

@Patrick: het motto is vriendelijk zijn. Bedankt voor de lovende woorden!
                Blij je te leren kennen.

@Jaak: we waren er om elkaar te helpen.
                Vriendelijk bedankt voor de comments!
                Het was een zeer aangenaam treffen daar in Engsbergen

mvg,

Roland

Comment

Omzetting Knap Als er nog eens een mannelijk model afmeld op een shooting-day, dan weten wij wie er kandiaat is.
                  Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                    Heel mooi portret. Mooie achtergrond en mooie belichting.
                    En daar bovenop (in mijn ogen) ook nog eens perfecte omzetting in Z/W

Voor beginnelingen als ik zou het super meegenomen zijn mochten we nu hier iets kunnen bijleren over je werkwijze. (welke achtergrond, hoe belicht, welke methode van omzetting?
                    Misschien zouden we daarbij in enkele minuten meer leren dan in een heel jaar cursus?
                    Camera Fuji S5 (heeft naar ik hier al eens lees een triestige resolutie, maar je kan er toch scherpe foto's mee maken ) Objectief : 80-200 Nikkor 2.8 ED
                    Iso 200 en geschoten in JPEG.
                    sRGB om gezet door eenvoudige desaturatie, wel contrast verhoogd en wat donkerder gemaakt. Ik ben er zelf ook tevreden over dat het voor mij hetzelfde resultaat geeft als film Kodak T-max 100 !

belichting is de wat klassieke studio opstelling, hoofdlicht met softbox links, invullicht rechts, halve stop onder en effectlicht langs boven/achteren, halve stop tot 1 stop over.

Achtergrond heb ik lang geleden zelf gemaakt, balenkatoen 5x2 m geschilderd in wasmachine met textielverf. een knoop in gelegd voor dat verdraaid effect. Kleur is blauw-grijs.

Het zou interessant zijn anderen die deze opname ook maakten te laten posten, gewoon om het verschil in lenzen en toestellen te zien...

Grtz,
                    Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse;
                      Als er nog eens een mannelijk model afmeld op een shooting-day, dan weten wij wie er kandiaat is.
                      Helaas draag ik heel veel van het type 'moiré-hemden'
                      Maar goed, altijd een poging mogelijk

mvg,

Roland
                      Last edited by Ludo; 21 mei 2007, 22:24. Reden: Quote teken aangepast

Comment

Camera Fuji S5 (heeft naar ik hier al eens lees een triestige resolutie, maar je kan er toch scherpe foto's mee maken ) Objectief : 80-200 Nikkor 2.8 ED
                        Iso 200 en geschoten in JPEG.
                        sRGB om gezet door eenvoudige desaturatie, wel contrast verhoogd en wat donkerder gemaakt. Ik ben er zelf ook tevreden over dat het voor mij hetzelfde resultaat geeft als film Kodak T-max 100 !

belichting is de wat klassieke studio opstelling, hoofdlicht met softbox links, invullicht rechts, halve stop onder en effectlicht langs boven/achteren, halve stop tot 1 stop over.

Achtergrond heb ik lang geleden zelf gemaakt, balenkatoen 5x2 m geschilderd in wasmachine met textielverf. een knoop in gelegd voor dat verdraaid effect. Kleur is blauw-grijs.

Het zou interessant zijn anderen die deze opname ook maakten te laten posten, gewoon om het verschil in lenzen en toestellen te zien...

Grtz,
                        Marc
                        Marc,

Hierbij een link naar mijn opname
                        Gebruikt materiaal:
                        canon 30d
                        lens canon EF 70-200 2.8 met IS
                        foto is zo goed als onbewerkt, enkel wat bijgesneden

Jaak
                        facebook

Comment

Dit is het betere werk
                          mvg,
                          Ludo V.

Comment

Heel fraaie plaat Picasso! Echte karakter kop!
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Hele mooie foto
                              Grt,
                              Hexagon

Comment

Working...
                              X