Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'N zwartwitje (Update + Kleur + Voor/Na)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 'N zwartwitje (Update + Kleur + Voor/Na)

    Mooi beeld, ik hou wel van die iets hardere, "fifties"-stijl.


    Glamourfotos zijn trouwens heel moeilijk geslaagd te krijgen in zwart wit, omdat het een genre is dat bijna altijd kleur kan gebruiken. Daarvoor alleen al chapeau dus bij deze

    prachtig model trouwens ook.
    Last edited by TDN; 14 mei 2007, 20:44.
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

    Comment


    • #17
      Re: 'N zwartwitje (Update + Kleur + Voor/Na)

      nou madmax laat ze maar lekker lullen.
      maar ik vind het weer een TOP plaat.
      ga deze keer toch voor de z.w.

      grt frank

      Comment


      • #18
        Re: 'N zwartwitje (Update + Kleur + Voor/Na)

        Beste Madmax,

        Hierboven is dus bewezen dat ik geen kaas gegeten heb van modellenfotografie.
        Ik heb gewoon getracht te verwoorden wat ik zag. Maar als ik dan de reacties lees moet ik toegeven dat mijn geest té analytisch is voor deze tak van de kunst. Voor de elfendertigste keer is hier bewezen dat “de gustibus et coloribus …”, je weet wel!

        Door jou te vergelijken met een andere grappenmaker op deze site, heb ik jou blijkbaar beledigd. Dat was helemaal niet de bedoeling.
        Het was een vergelijking in positieve zin, want ik hou wel van een grapje. Omdat ik deze foto zo ongewoon vond, in vergelijking met hetgeen ik van jou al gezien heb, werd ik erg achterdochtig. Als je het verhaal leest achter de volgende koppeling begrijp je misschien vanwaar mijn wantrouwen kwam:
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=160316

        Dit heeft even moeten bezinken. Vandaar deze late reactie.

        Voor ik, met het schaamrood op de wangen en nederig buigend voor zoveel vakmanschap, deze pagina achterwaarts verlaat, wil ik wél nog even dit kwijt:
        “Die allerlaatste foto vind ik een héééle mooie!”

        Vriendelijke groet,

        Jos
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #19
          Re: 'N zwartwitje (Update + Kleur + Voor/Na)

          Twee prachtige platen, MadMax!
          Heb een lichte voorkeur voor de kleurenopname
          There are no problems, only solutions!

          Comment


          • #20
            Re: 'N zwartwitje (Update + Kleur + Voor/Na)

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Beste Madmax,

            Hierboven is dus bewezen dat ik geen kaas gegeten heb van modellenfotografie.
            Ik heb gewoon getracht te verwoorden wat ik zag. Maar als ik dan de reacties lees moet ik toegeven dat mijn geest té analytisch is voor deze tak van de kunst. Voor de elfendertigste keer is hier bewezen dat “de gustibus et coloribus …”, je weet wel!

            Door jou te vergelijken met een andere grappenmaker op deze site, heb ik jou blijkbaar beledigd. Dat was helemaal niet de bedoeling.
            Het was een vergelijking in positieve zin, want ik hou wel van een grapje. Omdat ik deze foto zo ongewoon vond, in vergelijking met hetgeen ik van jou al gezien heb, werd ik erg achterdochtig. Als je het verhaal leest achter de volgende koppeling begrijp je misschien vanwaar mijn wantrouwen kwam:
            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=160316

            Dit heeft even moeten bezinken. Vandaar deze late reactie.

            Voor ik, met het schaamrood op de wangen en nederig buigend voor zoveel vakmanschap, deze pagina achterwaarts verlaat, wil ik wél nog even dit kwijt:
            “Die allerlaatste foto vind ik een héééle mooie!”

            Vriendelijke groet,

            Jos
            Beste Jos.

            Vergeven en vergeten

            Wat je niet moet vergeten is het volgende.
            Ten eerste ben ik hobbyfotograaf en geen professional die met een team van 10 man voor Elite of Vogue schiet.. kosten... duizenden euros. (hoewel ik af en toe wel eens mijn twijfels heb als ik naar de kwaliteit kijk wat in in die bladen gepresenteerd wordt... maar goed.)

            Als ik een shoot doe, dan heb ik een week voorbereiding in mijn kop. Ik probeer alles zo goed mogelijk te plannen en te regelen. Ook wil ik het uiterste uit mijn toestel en licht halen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.

            Eea is het afgelopen jaar gelukt door heel veel tips en reacties van een heleboel leden van BD en ook andere fora. Ik heb altijd geprobeerd de tips op te volgen, hoe klein (en misschien ook onbenullig) ze ook waren.

            Zelf zie ik het resultaat terug in mijn platen EN de aanvragen die ik krijg van topmodellen waar ik bij denk: hoe moet IK in GODSnaam nog iets aan hun portfolio toevoegen. Meiden die al vele publicaties achter de rug hebben.

            Ook doe ik altijd mijn huiswerk, bestudeer veel modebladen enz enz.
            Als ik dan wel eens reacties lees van leden hier op BD over regelrechte pixelmierenneukerij (en niet alleen bij mijn platen), dan krab ik wel eens achter mijn oren en denk ik... kijk toch eens naar het totaalplaatje en hou je niet altijd vast aan alle basisregels van de fotografie en zie het net als ik als een leuke hobby.
            En dan ben ik heel eerlijk dat ik een hoop oes en aaas altijd leuker vind dan negatieve reaties

            Uiteraard is aan elk plaatje wel wat te zeuren en het is ALTIJD voor verbetering vatbaar. Ook zullen mijn plaatjes intussen als 'standaard' gezien worden, maar dit soort beauty platen vind ik nu eenmaal mooi om te maken en daar ligt mijn eigen specialiteit en interesse. Voorlopig zal ik ze dus ook nog blijven maken ook.

            Leuke is dat je niet wilt weten hoeveel pb's ik hier krijg van mensen die graag een keer met me willen samenwerken, modellen die een shoot willen, en mensen die me bijna smeken om hun te vertellen hoe ik de huid bewerk. Ik beantwoord ze altijd met veel liefde en geduld omdat ik graag mijn ervaringen deel met anderen.

            Maar als ik dan een topdag heb gehad, met mooie resultaten, tot diep in de nacht werk, uit passie voor het fotosoepwerk, en ik krijg dan een negatieve reactie (in mijn ogen dan ook nog eens deels ongegrond), kun je je misschien voorstellen dat ik ook wel eens geirriteerd ben. Waarvoor mijn excuus, want woorden op papier zijn altijd anders dan dat je de kop erbij ziet, waar waarschijnlijk een lach op staat.

            In dat geval zat ik dus fout, en nogmaals mijn excuus.
            En zit nu maar niet in over een analytische geest, want kritische mensen hebben we gewoon nodig om verder te komen in deze leuke hobby. Probleem is namelijk dat als je ZO in je werk op gaat dat je de boel zelf niet meer objectief kunt beoordelen.... zeker niet meer om 1 uur 's ochtends, moe, en met 3 pilsjes achter de kiezen

            Zo.. hier laten we het bij en we gaan ons weer concentreren op de mooie plaatjes die hier door mij en vele anderen gepresenteerd worden.

            ps.. ik had die post helemaal niet gezien met die waterkip. En wist ook niet dat je hem bedoelde. Met zijn platen wil ik best vergeleken worden hoor want daar heb ik grote bewondering voor!!!

            Dank voor je toelichting en nog veel kijk- en fotoplezier.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #21
              Re: 'N zwartwitje (Update + Kleur + Voor/Na)

              zwartwit of kleur ze komen hier alle twee goed tot stand
              mooie opname

              Comment


              • #22
                Re: 'N zwartwitje (Update + Kleur + Voor/Na)

                :g :g
                Last edited by Nikon Boy; 17 mei 2007, 06:25.

                Comment

                Working...
                X