Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ilja

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ilja

Tijdens het nemen van fotootjes voor zijn communiekaartjes ook deze, die het niet tot kaartje gaan schoppen:

Moet wel zeggen dat de tweede er "raar" uitziet, na de BD-sizer behandeling

Wat denken jullie er van?
    Last edited by jupilleke; 19 april 2007, 16:43. Reden: update
    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Re: Ilja

Ik vind het een mooie reeks.
    I put the sexy in dyslexia

Comment

ga voor de eerste opname, al kan er aan de onderkant wel wat vanaf.
      de beide anderen valt het manneke wat weg tegen al dat stenen geweld.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ga voor de eerste opname, al kan er aan de onderkant wel wat vanaf.
        de beide anderen valt het manneke wat weg tegen al dat stenen geweld.
        grt,bouk.
        Heb bij de eerste wat aan het scrollen geweest, maar afsnijden kon me niet overtuigen, waar zou jij croppen?

en stenen geweld klopt, maar hij wou per sé dat het kasteel er mee op stond. En eigenlijk had hij een beetje gelijk, anders konden de foto's overal genomen zijn. En aan zo'n klein riddertje kun je niets weigeren hé, het is per slot van rekening zijn communie

En, jongens en kastelen........

Comment

misschien tot net onder de handen en het stukje knie dan maar op de kop toe nemen.
          maar om nou tegen een Ridder in te gaan!!!.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

woow jij bent snel in reageren....

heb effe de crop net onder de handen gedaan, met een stukje knie. Dat stukje blijft me storenen het trap-effect gaat verloren. Bedankt voor de goede raad, maar denk toch dat ik em niet ga snijden. Ook al om de verhoudingen voor het afdrukken een beetje te behouden.

De Ridder heeft de locatie en zo goed als alle plaatsjes en houdingen zelf gekozen. En hij neemt sinds kort soms al eens een fotootje met m'n oude sony dsc50, hij is op de goede weg, denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke Bekijk bericht
              Moet wel zeggen dat de tweede er "raar" uitziet, na de BD-sizer behandeling
              Wat het raar uitzien betreft... zou het kunnen dat je de foto's bewaarde op 300dpi en vergat om te zetten naar 72dpi voor publicatie op 't internet. Heel wat resizers weten met de extra dots geen raad, alhoewel ik niet weet of BD er last van heeft.

De eerste zou toch nog op een kaartje kunnen m.i. De andere zijn sowieso leuke opnames in een schitterende omgeving.

Mvg

Comment

nr 1 :
                nr 2 :
                nr 3 : iets minder, te veel kasteel te weinig portret...

Voor een kaartje zou ik gaan voor 1
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Wat het raar uitzien betreft... zou het kunnen dat je de foto's bewaarde op 300dpi en vergat om te zetten naar 72dpi voor publicatie op 't internet. Heel wat resizers weten met de extra dots geen raad, alhoewel ik niet weet of BD er last van heeft.

De eerste zou toch nog op een kaartje kunnen m.i. De andere zijn sowieso leuke opnames in een schitterende omgeving.

Mvg
                  Thx, dat omzetten naar 72dpi... heb ik nog nooit gedaan, ik klik meestal gewoon op resize en op save, zal eens een poging wagen om de dpi aan te passen.

wat de omgeving betreft voor de geinteresseerden, het is het kasteel in Carcassonne, Frankrijk

Comment

Vind het weer een leuke serie en no1 is heel fraai, echter zou er aan de onderkant van de curve nog ietsie getrokken mogen worden voor wat meer contrast.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Iedereen nu al bedankt voor de comments,

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      ..... echter zou er aan de onderkant van de curve nog ietsie getrokken mogen worden voor wat meer contrast.

eeuuhhm, ik speel soms wel wat met die curves, maar wat bedoel je juist met "aan de onderkant van de curve nog ietsie.....contrast"

Comment

Thx, dat omzetten naar 72dpi... heb ik nog nooit gedaan, ik klik meestal gewoon op resize en op save, zal eens een poging wagen om de dpi aan te passen.

wat de omgeving betreft voor de geinteresseerden, het is het kasteel in Carcassonne, Frankrijk
                        Tja, het kan een uitleg zijn... merkte het onlangs ook bij het resizen. Een ander iets kan zijn, dat je rechtstreeks een photoshop bestand, met lagen en bewerkingen gaat resizen, dat hij daar moeite mee heeft. Eerst ff extra bewaren in één laag en best in jpeg.

Hhmmzz Carcassonne ... net iets te ver voor een communieshoot. Als ik van de zomer in de geburen ben, zal 'k er toch ook eens moeten gaan piepen .
                        Last edited by FestinaLente; 20 april 2007, 10:54.

Comment

Iedereen nu al bedankt voor de comments,

eeuuhhm, ik speel soms wel wat met die curves, maar wat bedoel je juist met "aan de onderkant van de curve nog ietsie.....contrast"
                          ahh.. wacht.. stomme uitleg miss van mij hahah.
                          Maar als ik naar dit plaatje kijk, dan zie ik een histogram voor me. Zo'n bergje weet je.
                          Ik heb deze nog niet in PS bekeken maar ik wed dat er aan de linker kant of een klein stukje leeg is of heel weining schaduwen zitten. De berg zit waarschijnlijk naar rechts en/of er zit een grote piek recht mbt de lucht. Die is ook niet lekker blauw.
                          Ik zou dan in de curven (of in niveaus) de onderkant iets naar rechts verplaatsen (of een S maken) om de plaat wat meer pep te geven. Alles is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke voorkeur en smaak.

succes
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

aaaahhhh, dat ga ik vanavond thuis een keer proberen, dit scherm is niet echt goed geschikt om met zulke dingen te gaan experimenteren.

In ieder geval thx voor de uitleg.

Comment

Working...
                            X