Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Japan, foto en diashow

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Japan, foto en diashow

Mooie diashow, jammer dat als een foto van zw/w naar kleur veranderd hij daarna meteen overspringt, ik zou de kleuren versie dan iets langer willen zien.

De muziek, tjsa vind ik ook wat te dreigend, volgens mij is er rustigere Japanse muziek te vinden.

Foto's die van boven naar beneden scrollen, dat stoort me, de rest vond ik mooi!
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

De laatste dagen reeds vier keer bekeken (en beluisterd) en ik vind hem steeds mooier worden, zowel de foto's , de muziek en de "speciale effecten"
      Dus nogmaals

Comment

Zalig om naar te kijken. Heerlijk.
        Prachtige foto's, prachtig gepresenteerd.

Groetjes
        SKitch

ps: Mijn PC heeft geen geluid, dus ook geen commentaar....
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Een s c h i t t e r e n d e diashow. Een werkstuk wat helemaal af is. Hoeveel uren werk steken daar in?
          Wat ik me wel afvraag, Erik, die muziek, is die op CD te koop of werd het ensemble verzocht iets dergelijks te maken??
          MVG
          Miek.

Comment

Proficiat Erik. Dat heb je prachtig gedaan ! Ik heb er van genoten. Thanks.

Mvg, Quattra

Comment

Eric, na installatie van de plug in werkt de diashow zoals het moet.
              heb al spijt dat ik niet wat meer aangedrongen heb om de valiezen te dragen
              knap in elkaar gezet maar vind het ook jammer dat de kleurversie van de foto's niet iets langer duurt, muziek is ok

Comment

Mooi.

Mijn opmerkingen:
                1) toch wat gedoe om geïnstalleerd te krijgen in FF: manuele install, dan refresh nodig
                2) als je fade van z/w naar kleur dan liever de kleurversie iets langer laten staan (en de kleuren zijn soms nogal fel?)
                3) ik zou graag een tijdbalkje zien om te weten waar ik aan toe ben

Comment

Eén woord: PRACHTIG!

Oorspronkelijk geplaatst door CoMiek Bekijk bericht
                  Wat ik me wel afvraag, Erik, die muziek, is die op CD te koop of werd het ensemble verzocht iets dergelijks te maken??
                  Ik ben nog op zoek naar muziek voor de montage van mijn huwelijksreis, en deze muziek zou ideaal zijn, dus dat zou ik ook graag willen weten.

Peter

Comment

Ik krijgt de slideshow niet aan de praat in safari en firefox op m'n mac. Maar de reacties en de eerste foto maken me wel nieuwsgierig...

Bert

Comment

Bedankt Erik om ons mee te laten genieten van deze zeer mooie diashow.
                      Soms had ik het gevoel dat de dia's met verschillende overgangstijden zitten ofwel is dit omdat ik sommige foto's net wat langer had willen bekijken.
                      Dit is zeker het geval wanneerde foto van zw/w overgaat naar kleur maar dan te weinig tijd laat om deze ten volle te zien.
                      De muziek vond ik bij deze reportage een zeer goede keus.
                      de gustibus et coloribus non est disputandum
                      Greetz, Artur Bex

Comment

Dank voor de commentaren en reacties. Enkele antwoorden op de vragen:

onmogelijk om te bekijken op een mac. kan je de foto's ook op een andere manier weergeven (zonder slideshow)?
                        (meerdere reacties mbt Mac)

Op een Mac is de show helaas niet te bekijken. De player moet wel in de verschillende browsers kunnen werken, maar enkel in Windows. Wat jammer is uiteraard. Maar deze webshow was een test, in het algemeen zet je een dergelijke show op DVD oid en dan is het uiteraard platformonafhankelijk.

vraagje: wat had je mee van materiaal (lenzen)? Ik ga in September en twijfel nog... vandaar
                        Nogal wat. Ik ben een maand door Japan gereisd met het doel om een fotoboek over Japan samen te stellen (en een DVD), dus mijn arsenaal was nogal omvangrijk. Canon 5D, 24-105 F4 L, 135mm F2 L, 70-200mm F4 L (incl 1,4x conv), 70-300mm DO, 17-40mm F4 L, 50mm F1.4, Sigma 15mm diag fisheye, aangevuld met een Toshiba Libretto notebook(je) en carbon statief in Computrekker Plus AW. Daarbij goede wandelschoenen (en helaas toch: blarenpleisters)

Hoeveel uren werk steken daar in? Wat ik me wel afvraag, Erik, die muziek, is die op CD te koop of werd het ensemble verzocht iets dergelijks te maken?
                        In de verwerking van de foto's zitten nogal wat uren, maar dat is niet zo verwonderlijk met een maand fotograferen. Ik heb het uiteraard ook als vakantie beschouwd, maar heb toch elke dag zo´n honderd foto's gemaakt (dus een totaal van 3000 stuks). Voor het boek en de DVD heb ik ze vervolgens geselecteerd in categoriën (de foto's in deze testshow zijn een doorsnede van de verschillende onderdelen). Het samenstellen van de testshow zelf zijn ongeveer een uurtje of 5 a 6.

De muziek heb ik gevonden door op internet te zoeken naar 'free music' (met nog wat aanvullende zoektermen, zoals free use, rights, etc) die gebruikt mocht worden. Er is een hele hoop te vinden, maar de meeste mogen enkel voor niet-commerciele doeleinden worden gebruikt (waaronder deze muziek, dus die zal niet op de uiteindelijke DVD komen).

Ik ben nog op zoek naar muziek voor de montage van mijn huwelijksreis, en deze muziek zou ideaal zijn, dus dat zou ik ook graag willen weten
                        Als je deze muziek niet-commercieel gebruikt, zal dat zoals gezegd geen probleem zijn. Ik heb echter even verder gezocht:

Op de site van de groep zelf wordt aangegeven dat je de muziek mag gebruiken (uitzenden, doorgeven ... : Feel free to download this music but don't let it stop with you... Share it with your friends, make mix CDs, put them in your iPod, mention us in your blog, drop our names when you need to mention an obscure performing arts ensemble) mits het niet-commercieel is en de naam van de groep wordt vermeld. Er wordt echter ook melding gemaakt van Creative Commons Music Sharing License).
                        Waar ik eerst de indruk had dat er door de omschrijving op hun eigen site toestemming was om deze muziek te gebruiken (bv in een diashow) denk ik dat door het onderscheid tussen collective work en derivative work (zoals aangegeven bij CC) het toch niet toegestaan is om de muziek verder te verwerken.

Ik kan me niet herinneren dat dit onderscheid destijds bij het downloaden ook op de site stond, maar aangezien het er nu wel staat, heb ik voor de zekerheid de diashow van de server verwijderd, de link werkt dus niet meer helaas. Ik zal in de verschillende showcases zo nu en dan een losse foto posten

Nogmaals bedankt voor alle reacties
                        Erik

Comment

Ik vind gn diashow ???
                          palenta !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hedgehog Bekijk bericht
                            Ik vind gn diashow ???
                            Oorspronkelijk geplaatst door Erik
                            Ik kan me niet herinneren dat dit onderscheid destijds bij het downloaden ook op de site stond, maar aangezien het er nu wel staat, heb ik voor de zekerheid de diashow van de server verwijderd, de link werkt dus niet meer helaas. Ik zal in de verschillende showcases zo nu en dan een losse foto posten
                            Gr. X

Comment

Working...
                            X