Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zaterdag heb ik het genoegen gehad om deze dame te mogen fotograferen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Patrick
--------------------------------------------------------------------------------- Een expert is iemand die op een bepaald gebied alle fouten al een keer gemaakt heeft
Canon 20D/Sigma 18-55/ 28-75 F2.8/Canon 70-200 L F4/Sigma 170-500/ Canon 550 EX
Mooie beelden, maar toch had ik ze iets verscherpt, want de scherpte missen ze een beetje. Ook zie ik ze graag gelijk van kleur als je ze in een reeks presenteert, en daar wijkt de derde wat van af. De eerste 2 zijn roder.
Bij de derde heb ik het achtergrondlichtje verwijderd en op de haren gezet.
verder zou er in de conversie wel iets gebeurd kunnen zijn, ik zoek nog een goede workflow voor RAW conversie, ben daar niet echt goed in.
Patrick
--------------------------------------------------------------------------------- Een expert is iemand die op een bepaald gebied alle fouten al een keer gemaakt heeft
Persoonlijk heb ik wel graag licht in de ogen één catchlight in de ogen geeft leven aan de blik!
Als ik de beelden bij mij bekijk zijn ze iets te donker en zeker niet scherp dat is te wijten aan de postprocessing en eventueel aan een bewerking op een niet gekalibreerde monitor.
Ik heb even de vrijhieid genomen om er eentje wat op te scherpen en wat helderder te maken
Het zou natuurlijk nog beter zijn als deze aanpassing gebeurden op een RAW bestand .
MVG, Jeff
Last edited by Digipics357; 27 februari 2007, 09:25.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
De laatste vind ik super!!
Ik ben alleen bang dat het programma waarmee je het kader maakt, de kwaliteit van de foto behoorlijk naar beneden haalt. Met name in de scherpte. Ik had dat ook in het begin en doe momenteel niets meer buiten Photoshop om. Laat het kader maar eens weg, verklein de foto's naar 700 pix en zie het verschil.
(nu hoop ik wel dat ik gelijk heb hahaha)
Laat ik die "onscherpte" nou opzettelijk gedaan hebben, het softe past heel goed bij haar vind ik. Maakt de huid ook een stuk zachter.
Voor wat betreft het kader: geen progje maar een action, en wel in PS CS2.
Een lichtje in de ogen, ok daar kan ik me in vinden.
en o ja, mijn monitor is wel degelijk gecalibreerd. Mijn ogen misschien niet
Patrick
Laat ik die "onscherpte" nou opzettelijk gedaan hebben, het softe past heel goed bij haar vind ik. Maakt de huid ook een stuk zachter.
Voor wat betreft het kader: geen progje maar een action, en wel in PS CS2.
Een lichtje in de ogen, ok daar kan ik me in vinden.
en o ja, mijn monitor is wel degelijk gecalibreerd. Mijn ogen misschien niet
Patrick
Dan moet je der wel voor zorgen dat de ogen mond en tanden en ook het haar scherp zijn, want een foto over zijn geheel verzachten is een onscherpe foto maken. Je monitor is waarschijnlihjk een TFT?
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
dit is een onbewerkte 100% crop.
Alleeen Raw conversie gedaan ( met Breezebrowser Pro) en 100% uitsnede gemaakt.
Zelfde origineel, huid nabewerkt, soft blur masker erover en details weer teruggehaald, weer 100% uitsnede
Blur waarschijnlijk te sterk??
Patrick
Hoi Bd-leden.
Ik krijg de laatste tijd via PB of E-mail heel vaak de vraag hoe ik mijn foto's bewerk. Met name de blur alleen op de huid.
Vraag me niet waarom, want ik ben alles behalve een PS-expert.
Er zijn heel veel verschillende technieken voor, maar deze vind ik zelf de snelste en de simpelste.
Ook zijn er
Comment