Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
het zijn schone foto's mag ik vragen waar deze genomen zijn?? en ik heb een gevoel dat ze mooier overkomen in zw(maar dat is een persoonlijke voorkeur)
prima shoot
Op zich zijn het mooie foto's, goeie belichting...
Bij de eerste stoort die cementvlek een beetje, en bij de tweede is er iets met je bokeh die lijntjes?
ik vind no2 heel apart om naar te kijken. Technisch zou ik hier niet direct een antwoord op kunnen geven of de beperkte DOF nu wel of niet hoort. Het komt heel erg kunstmatig over maar heeft aan de andere kant iets heel speciaals. Tis erg radicaal maar ik vind het best te pruimen
Op zich zijn het mooie foto's, goeie belichting...
Dank je, nochtans enkel natuurlijk licht, had geen reflectors/flash bij, enkel de body in't handje. :-) De regen zorgde wel voor tekort aan licht, vandaar ISO 200.
ik vind no2 heel apart om naar te kijken. Technisch zou ik hier niet direct een antwoord op kunnen geven of de beperkte DOF nu wel of niet hoort. Het komt heel erg kunstmatig over maar heeft aan de andere kant iets heel speciaals. Tis erg radicaal maar ik vind het best te pruimen
Me Loves Shallow DOF! :-)
Nochtans geen photoshop, gewoon F2.8 op 75mm, met de KM 28-75 (is eigenlijk een Tamron) - enkel wat levels gedaan op deze foto.
en bij de tweede is er iets met je bokeh die lijntjes?
Geen idee wat dit is, ik vermoed (maar ben niet zeker) dat dit fijne takjes zijn die dichter staan dan het groen op de achtergrond, en voor een vreemde bokeh zorgen. De 28-75 heeft normaal gezien een superzachte bokeh. Kan ook gevolg zijn van de stabilistatie in de KM 5D, maar op 1/125 denk ik niet dat dit veel invloed heeft?
Nooit een model zo centraal in de foto brengen!
I know, dat is in deze shoot foutgegaan. In foto 1 staat de muur wel ergens op de thirds, tweede foto vond ik het centrale niet storen, maar je hebt in feite gelijk!
Ik wou deze foto's snel posten, heb deze genomen met minder aandacht voor compo (begon te regenen, koud, moest snel...) - misschien crop ik de foto's nog met Z/W bewerking.
Voor je eerste modelshoot helemaal niet verkeerd!
Volgens "de handleiding" van Fullator kun je aan jouw foto's zien dat je een "beginner" bent omdat je de gulde regel niet hebt toegepast...
zet nooit je model in het midden! Er is op dit forum al zo veel geschreven over deze "gulde regel" maar die mag je van mij met een korreltje zout nemen. Vooral het woord; nooit, en vooral het uitroepteken...
Geniet verder van je fotografie dan kunnen wij dit ook.
Gr, Paul
M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 -1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...
Is het omdat ik zelden met full -color- uit -het -kaske werk, maar bij mij schort er wat aan de kleuren. 1 is een tikkeltje te rood en 3 brengt me helemaal in de war door de fel groene bomen en het te rode hoofd. Of is het mijn monitor
Is het omdat ik zelden met full -color- uit -het -kaske werk, maar bij mij schort er wat aan de kleuren. 1 is een tikkeltje te rood en 3 brengt me helemaal in de war door de fel groene bomen . Of is het mijn monitor
Comment