Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dior... eh... Reno....(+ nog een update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dior... eh... Reno....(+update)

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Vragen mag altijd

Geintje Zie pb.
    MadMax,

Ik ben hier redelijk nieuw, ik vind uw foto's WAAAAAAW, echt waar.
    Toch is het vooral foto2 die me meer aanspreekt. Die is .... hoe moet ik het zeggen, intiemer, verleidelijker...

Toch een vraagje, heb je een bepaalde reden om dat van die achtergrond niet gewoon op het Forum te zetten? Ik was me namelijk juist dezelfde vraag aan het stellen als HellCat

Veel suc6 nog, ik hoop dat ik ooit een fractie kan van wat jij kan!

Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
      MadMax,

Ik ben hier redelijk nieuw, ik vind uw foto's WAAAAAAW, echt waar.
      Toch is het vooral foto2 die me meer aanspreekt. Die is .... hoe moet ik het zeggen, intiemer, verleidelijker...

Toch een vraagje, heb je een bepaalde reden om dat van die achtergrond niet gewoon op het Forum te zetten? Ik was me namelijk juist dezelfde vraag aan het stellen als HellCat

Veel suc6 nog, ik hoop dat ik ooit een fractie kan van wat jij kan!

Peeke

Tuurlijk kan dat, maar waarom meteen alle recepten verklappen? Dat doet een kok ook niet.
      Vaak ben je uren aan het pielen (in dit geval 3 weken) om de juiste setting te krijgen.

Maar los van dat deel ik ze altijd hoor Ik doe dit voor de lol en hoef er gelukkig mijn geld niet mee te verdienen. Aan de reacties te zien is het nog redelijk bagger ook
      Maar het gaat mij toch om de plaatjes en niet om het artwork. Daar moet ik nog veel over leren.

maar je mag het best weten hoor die achtergrond.

kijk maar hier:

Wacht op het laatste plaatje onderaan. De andere platen geven meteen een indruk wat voor effect je krijgt als je een andere kleur gel gebruikt.

kosten achtergrond? hmm... 6 euro
      oh.. ps.. de kerstverlichting is niet van toepassing, die had ik alleen nodig om de boel aan op te hangen.
      De flits en de gel doet het em.

succes

@trebs: I got rid of the glow and moved the text. Is this a bit better?

Last edited by MadMax; 29 januari 2007, 16:55.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

personally, i think this is going more in the right direction. Keep up the good work.
        Rob.

Comment

@kodachrome: hoe zou jij dan de letters plaatsen in no1? Of de foto spiegelen. Ik snap ongeveer waar je naar toe wilt (gevoelsmatig vind ik foto 2 ook beter) maar kan het nog niet helemaal plaatsen
          Los daarvan heb ik het wiel ook niet helemaal uitgevonden hoor Idee komt van dit plaatje:

Groot onderscheid:
          1.- het voorbeeld waarnaar je verwijst is een memento voor het kennerspubliek zonder afbeelding van het echte onderwerp (flacon parfum)
          2.- jouw verwezenlijkingen hebben de flacon wel geïntegreerd.

In 1. komt het erop aan een algemene sfeer te creëren die aanzet tot het herinneren aan de naam van het produkt; de blik van het model moet hier gaan naar de naam van het produkt. Daarbij moet deze naam geplaatst worden op een sterk punt in de opbouw. De naam moet ook inleidend zijn en zeker niet uit de opbouw lopen. Blik van model en tekst dus naar mekaar gekeerd. Nadere details van produkt zijn uit den boze. Publiciteit moet snel naam van het produkt opwekken. Boodschap is louter informatief en liefst zo kort mogelijk. Geen tijd verliezen met te veel tekst.

In 2. wil men absoluut het voorwerp naar voor brengen met nadruk op zijn vorm en wil men ook een noodzaak opwekken bij de aanschouwer dat hij immens gelukkig zal zijn als hij dat voorwerp in zijn bezit heeft. Model op zich moet ondergeschikt blijven aan afbeelding van het produkt. Model moet wel de uitstraling geven van opperste voldoening bij het gebruik van het produkt.
          Excuseer de uitdrukking, maar model moet als het ware klaar komen door produkt. Hier is de boodschap niet enkel informatief maar meer uitgebreid, zelfs poëtisch en artistiek. Hier moet de kijker snel koper worden.

Publiciteit omvat psychologie en mensenkennis, is bovendien een kunst, maar vooral zeer complex.
          Goodluk

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Ik vind ze heel knap.
            I put the sexy in dyslexia

Comment

gewoon wat losse flarden-gedachten waarom het voor mij niet echt werkt ... los van het feit dat het op zich cleane platen zijn hé
              foto 2 meest geslaagd ...
              krijg het gevoel dat het te geconstrueerd is ... in één oogopslag moet het beeld een zeker gevoel overbrengen, een emotie, een verhaal ... dat mis ik wat ... er zijn te veel losse deeltjes die de boodschap in de weg staan ...
              het flesje is te groot en staat te centraal ... is te dominant ... het kleed lijkt beetje op een gedrapeerd stuk stof ... zou als een natural second skin moeten overkomen ... de pinkcolour is naar mijn gevoel niet in harmonie met het type vrouw en de leeftijd ... iets te tralala luchtig ... geeft het iets te weinig power en diepgang die de blik wel probeert over te brengen ...
              hé ... das natuurlijk heel gemakkelijk hier zo beetje uit m'n nek staan kletsen
              kheb vooral heel erg veel respect dat je dit gewoon doet met zoveel passie & vooral met een MadMax open mind ... zalig zijn de open-minded-people ...
              Scotty... beam me up !!!

Comment

Dank u voor de reacties. Ik heb er weer van geleerd.

Eén ding moeten jullie echter niet vergeten, dat het thema (en mijn fotografie) puur voor de lol is en dan denk ik wel eens.. gaan we met z'n allen (ik ook) soms niet TE diep op het onderwerp in?

Voor mij als fotograaf was de visagie, de belichting en de achtergrond belangrijk. Het flesje en tekst zijn er gewoon opgeplakt. Als ik ze weg laat heb ik een foto die ik persoonlijk heel mooi vind.
                Met flesje viel het model zowat flauw van verbazing, zo mooi vond ze het. De modellen kijken er toch heel anders tegenaan dan de fotografen/vaklieden denk ik, en zijn met dit soort foto's echt mega-blij.

Als ik alle reacties zo lees, voel ik me net een reclamebureau die door zijn/haar klanten even lekker door de mangel wordt gehaald. En dat vind ik zelf niet erg, want ik vraag er zelf om. Dat betekent dus dat ik het allemaal meeneem en mezelf tekens probeer te verbeteren, anders zou ik er niet aan sleutelen en telkens een update plaatsen. Maar soms krab ik als enthousiaste amateur wel eens achter mijn oren.....

Hier nog even de 2 zonder tekst en zoals u ziet, rekening gehouden tijdens shoot met ruimte voor aanvullende 'troep'

Last edited by MadMax; 30 januari 2007, 12:18.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Re: Dior... eh... Reno....(+update) (+update)

Dat betekent dus dat ik het allemaal meeneem en mezelf tekens probeer te verbeteren
                  Gezonde instelling die beslist positieve resultaten geeft. Spijtig dat er niet meer zijn zoals jij. Oefening baart kunst.

Henri
                  lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Gezonde instelling die beslist positieve resultaten geeft. Spijtig dat er niet meer zijn zoals jij. Oefening baart kunst.

Henri
                    .....en kinderen heb ik gehoord

Maar ik zie er genoeg hier die met sprongen vooruitgaan door de positieve kritieken van anderen hoor.
                    Vaak is het even slikken.. tot 10 tellen... ja knikken ... en weer verder sleutelen
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Fotografie is een apart vak, even zo is layout, ontwerp enz. een vak apart.

In het professionele leven wordt voor het maken van, ik zeg maar iets, een advertentie bv, vertrokken van een 'ontwerp'.
                      Nog voor de eerste foto of illustratie is gemaakt, wordt er eerst een ontwerp gemaakt door de art director. En in veel gevallen zal dit een vrij nauwkeurig ontwerp zijn, waar zowel de belichting, de hoek van waaruit het model zal gefotografeerd worden , achtergrond enz... nauwkeurig bepaald worden.

Ook is er al rekening gehouden met de plaats waar de tekst zal komen, de grootte van de pack-shot (met opnieuw de aangepaste belichting enz...)op het uiteindelijke geheel.

Wat ik maar wil zeggen is dat er heel wat werk aan vooraf is gegaan alvoor de uiteindelijke foto wordt genomen. Maar één ding is zeker: de foto wordt genomen in functie van het ontwerp. Alles is op voorhand vastgelegd.

Indien deze platen moesten doorgaan voor advertenties zou ik zeggen:

Je hebt nu 2 aandachtstrekkers, enerzijds de vrouw én anderzijds de tekst met de pack-shot. En dat is er één teveel. Er moet ruimte zijn om te ademen.

In de achtergrond zou ik zeker geen zwart gebruiken. Alles moet fris blijven.
                      Ook de packshot moet perfect gefotografeerd zijn (In dit geval kontrastrijker).
                      De achtergrond moet 'sprankelend, fris' zijn (zoals het product).

Belangrijkste van de vrouw, is haar blik, dus die moet meer aanspreken. En opnieuw...foto frisser!

En dan is er de lay-out.

Ach, er is zoveel. En ik herhaal enkel wat mij door tientallen A.D.'s telkens wordt benadrukt.

Zélf verkies ik de 2de opname,... daarom heb ik wat gespeeld met de aanwezige elementen op de 1ste.

Comment

Aah, toch leuk die posts waarin door de forumleden zoveel wijsheden worden gedebiteerd!

Nog jongens, nog!
                        My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

'k Vind 't model en de foto op zich heel geslaagd. Echter vind ik het niet persé noodzakelijk om daarmee 'n parfumreclame te imiteren. Misschien zou 't juist als alternatief wel 'ns leuk zijn om juist 'n heel onverwacht product aan te prijzen met deze foto's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                            Fotografie is een apart vak, even zo is layout, ontwerp enz. een vak apart.

In het professionele leven wordt voor het maken van, ik zeg maar iets, een advertentie bv, vertrokken van een 'ontwerp'.
                            Nog voor de eerste foto of illustratie is gemaakt, wordt er eerst een ontwerp gemaakt door de art director. En in veel gevallen zal dit een vrij nauwkeurig ontwerp zijn, waar zowel de belichting, de hoek van waaruit het model zal gefotografeerd worden , achtergrond enz... nauwkeurig bepaald worden.

Ook is er al rekening gehouden met de plaats waar de tekst zal komen, de grootte van de pack-shot (met opnieuw de aangepaste belichting enz...)op het uiteindelijke geheel.

Wat ik maar wil zeggen is dat er heel wat werk aan vooraf is gegaan alvoor de uiteindelijke foto wordt genomen. Maar één ding is zeker: de foto wordt genomen in functie van het ontwerp. Alles is op voorhand vastgelegd.

Indien deze platen moesten doorgaan voor advertenties zou ik zeggen:

Je hebt nu 2 aandachtstrekkers, enerzijds de vrouw én anderzijds de tekst met de pack-shot. En dat is er één teveel. Er moet ruimte zijn om te ademen.

In de achtergrond zou ik zeker geen zwart gebruiken. Alles moet fris blijven.
                            Ook de packshot moet perfect gefotografeerd zijn (In dit geval kontrastrijker).
                            De achtergrond moet 'sprankelend, fris' zijn (zoals het product).

Belangrijkste van de vrouw, is haar blik, dus die moet meer aanspreken. En opnieuw...foto frisser!

En dan is er de lay-out.

Ach, er is zoveel. En ik herhaal enkel wat mij door tientallen A.D.'s telkens wordt benadrukt.

Zélf verkies ik de 2de opname,... daarom heb ik wat gespeeld met de aanwezige elementen op de 1ste.
                            oeeefff die eerste die je daar laat zien, ziet er heel fraai uit. Nu alleen nog de kunst om het hier zelf te doen
                            Knap hoor!!
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                              'k Vind 't model en de foto op zich heel geslaagd. Echter vind ik het niet persé noodzakelijk om daarmee 'n parfumreclame te imiteren. Misschien zou 't juist als alternatief wel 'ns leuk zijn om juist 'n heel onverwacht product aan te prijzen met deze foto's?
                              een roze lollie

Thema was DIOR.. dan kan ik geen condooms op de foto plakken
                              Maar alles is mogelijk hoor. Kom alleen wat tijd te kort om alles uit te proberen Maar het idee is leuk.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Erg goed hoor.
                                En er was zo’n spreekwoord over ….stuurlui… het schiet me even niet te binnen.
                                Grt,
                                Hexagon

Comment

Working...
                                X