Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
Uit: Apocrief
komt bij mij jammer genoeg niet over.
veel minder geslaagd, deze.
mm
Had ik van jou eerlijk gezegd ook wel verwacht. Ik vind hem zelf ook veel minder dan die andere, maar ik vermoed dat bepaalde anderen hem wél zullen appreciëren. Ik wacht nog even met mijn idee erover te geven tot er meer gereageerd hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door SimplephotographyBekijk bericht
Raar hoor...
Maar goed, dit is wat de meesten ervan maken:
Koetsiers zijn de vertegenwoordigers bij uitstek voor stijve, deftige aristocratie. Dat idee wordt met deze foto in één klap omvergegooid.
Ach, komaan, in de 19e, 18e, 17e eeuw waren er ook gewone mensen hoor met paard en kar. Met alle respect, maar je moet niet altijd proberen om telkens weer het warm water uit te vinden. Ik vind dat je pretentieus overkomt door aan alles stellig een betekenis te willen geven. Het is soms wel leuk dat je een discussie probeert op te starten, dat doen er velen op het forum, zij het onder een andere vorm, die zetten er een gedicht bij of schrijven enkele zinnen. Maar ieder zijn meug natuurlijk. Bij jou lijkt het wel alsof jouw vorm van fotografie de enige juiste vorm is, die je staaft door te pronken met je Amerikaanse collega's (waarschijnlijk diezelfde die eerst drie, vier 'exemplaren' van een lens moeten uitproberen om een 'scherp' exemplaar vast te krijgen). Bon, misschien ben jij wel een wereldverbeteraar, dat kan zijn, en respect daarvoor, maar de stromingen in de geschiedenis waren afwisselend romantiserend, moraliserend, filosofisch, verlicht, materialistisch... Zo ook zijn er meer aspecten aan fotografie (ik geloof dat je dat in eerdere posts al had aangehaald)... Be cool, brother!
"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Ach, komaan, in de 19e, 18e, 17e eeuw waren er ook gewone mensen hoor met paard en kar. Met alle respect, maar je moet niet altijd proberen om telkens weer het warm water uit te vinden. Ik vind dat je pretentieus overkomt door aan alles stellig een betekenis te willen geven. Het is soms wel leuk dat je een discussie probeert op te starten, dat doen er velen op het forum, zij het onder een andere vorm, die zetten er een gedicht bij of schrijven enkele zinnen. Maar ieder zijn meug natuurlijk. Bij jou lijkt het wel alsof jouw vorm van fotografie de enige juiste vorm is, die je staaft door te pronken met je Amerikaanse collega's (waarschijnlijk diezelfde die eerst drie, vier 'exemplaren' van een lens moeten uitproberen om een 'scherp' exemplaar vast te krijgen). Bon, misschien ben jij wel een wereldverbeteraar, dat kan zijn, en respect daarvoor, maar de stromingen in de geschiedenis waren afwisselend romantiserend, moraliserend, filosofisch, verlicht, materialistisch... Zo ook zijn er meer aspecten aan fotografie (ik geloof dat je dat in eerdere posts al had aangehaald)... Be cool, brother!
Ik pronk nergens mee, en ik ben al helemaal niet pretentieus. Een wereldverbeteraar ook al niet, maar ik ben wél ontzettend gepassioneerd door fotografie, en helaas gaat het in de fotografie over véél méér dan techniek alleen. Er is hier zoveel dat ik mis, en dat is jammer.
Wat ook jammer is, is dat mensen, omdat ik een duidelijk beeld heb van wat ik wil en doe en duiidelijk wil maken, mij maar direct veroordelen. De pretentie moet je elders op BD zoeken, niet bij mij, en ik viseer niemand in 't bijzonder.
Een forum is er om de discussiëren en te debatteren. Ik ben wie ik ben en doe het op mijn manier, jij op de jouwe. Laten we elkaars ziens -en handelswijze respecteren, okay?
Comment