Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koetsiers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koetsiers

    Met deze foto heb ik een heel duidelijk idee gehad.

    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Koetsiers

    komt bij mij jammer genoeg niet over.
    veel minder geslaagd, deze.

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Koetsiers

      Het lijken wel Laurel en Hardy!
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #4
        Re: Koetsiers

        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        komt bij mij jammer genoeg niet over.
        veel minder geslaagd, deze.

        mm
        Had ik van jou eerlijk gezegd ook wel verwacht. Ik vind hem zelf ook veel minder dan die andere, maar ik vermoed dat bepaalde anderen hem wél zullen appreciëren. Ik wacht nog even met mijn idee erover te geven tot er meer gereageerd hebben.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Koetsiers

          Raar hoor...

          Maar goed, dit is wat de meesten ervan maken:

          Koetsiers zijn de vertegenwoordigers bij uitstek voor stijve, deftige aristocratie. Dat idee wordt met deze foto in één klap omvergegooid.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Koetsiers

            als je over 100-200 jaar geleden praat...

            in deze tijd zijn koetsiers niets meer dan simpele mensen die hun brood verdienen met toeristen door de stad sleuren

            foto zelf vind ik niet bijzonder, te klein, te krap ingekaderd, dus gewoon 'n snapshotje

            Comment


            • #7
              Re: Koetsiers

              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Raar hoor...

              Maar goed, dit is wat de meesten ervan maken:

              Koetsiers zijn de vertegenwoordigers bij uitstek voor stijve, deftige aristocratie. Dat idee wordt met deze foto in één klap omvergegooid.
              Ach, komaan, in de 19e, 18e, 17e eeuw waren er ook gewone mensen hoor met paard en kar. Met alle respect, maar je moet niet altijd proberen om telkens weer het warm water uit te vinden. Ik vind dat je pretentieus overkomt door aan alles stellig een betekenis te willen geven. Het is soms wel leuk dat je een discussie probeert op te starten, dat doen er velen op het forum, zij het onder een andere vorm, die zetten er een gedicht bij of schrijven enkele zinnen. Maar ieder zijn meug natuurlijk. Bij jou lijkt het wel alsof jouw vorm van fotografie de enige juiste vorm is, die je staaft door te pronken met je Amerikaanse collega's (waarschijnlijk diezelfde die eerst drie, vier 'exemplaren' van een lens moeten uitproberen om een 'scherp' exemplaar vast te krijgen). Bon, misschien ben jij wel een wereldverbeteraar, dat kan zijn, en respect daarvoor, maar de stromingen in de geschiedenis waren afwisselend romantiserend, moraliserend, filosofisch, verlicht, materialistisch... Zo ook zijn er meer aspecten aan fotografie (ik geloof dat je dat in eerdere posts al had aangehaald)... Be cool, brother!
              "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
              Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
              Uit: Apocrief

              Comment


              • #8
                Re: Koetsiers

                Zie mijn commentaar bij de bankjes.
                Hier van 't zelfde.
                Bovendien zijn èn waren koetsiers arbeiders.

                Comment


                • #9
                  Re: Koetsiers

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                  Ach, komaan, in de 19e, 18e, 17e eeuw waren er ook gewone mensen hoor met paard en kar. Met alle respect, maar je moet niet altijd proberen om telkens weer het warm water uit te vinden. Ik vind dat je pretentieus overkomt door aan alles stellig een betekenis te willen geven. Het is soms wel leuk dat je een discussie probeert op te starten, dat doen er velen op het forum, zij het onder een andere vorm, die zetten er een gedicht bij of schrijven enkele zinnen. Maar ieder zijn meug natuurlijk. Bij jou lijkt het wel alsof jouw vorm van fotografie de enige juiste vorm is, die je staaft door te pronken met je Amerikaanse collega's (waarschijnlijk diezelfde die eerst drie, vier 'exemplaren' van een lens moeten uitproberen om een 'scherp' exemplaar vast te krijgen). Bon, misschien ben jij wel een wereldverbeteraar, dat kan zijn, en respect daarvoor, maar de stromingen in de geschiedenis waren afwisselend romantiserend, moraliserend, filosofisch, verlicht, materialistisch... Zo ook zijn er meer aspecten aan fotografie (ik geloof dat je dat in eerdere posts al had aangehaald)... Be cool, brother!
                  Ik pronk nergens mee, en ik ben al helemaal niet pretentieus. Een wereldverbeteraar ook al niet, maar ik ben wél ontzettend gepassioneerd door fotografie, en helaas gaat het in de fotografie over véél méér dan techniek alleen. Er is hier zoveel dat ik mis, en dat is jammer.
                  Wat ook jammer is, is dat mensen, omdat ik een duidelijk beeld heb van wat ik wil en doe en duiidelijk wil maken, mij maar direct veroordelen. De pretentie moet je elders op BD zoeken, niet bij mij, en ik viseer niemand in 't bijzonder.

                  Een forum is er om de discussiëren en te debatteren. Ik ben wie ik ben en doe het op mijn manier, jij op de jouwe. Laten we elkaars ziens -en handelswijze respecteren, okay?

                  I'm cool zolang ik hier ook mijn ei kwijt kan
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koetsiers

                    We're cool !
                    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                    Uit: Apocrief

                    Comment


                    • #11
                      Re: Koetsiers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                      We're cool !
                      Fantastisch! Ik wil helemaal niet de boel overhoop halen hier, maar wel duidelijk maken dat er... ach ja, je snapt me wel.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Koetsiers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht

                        Koetsiers zijn de vertegenwoordigers bij uitstek voor stijve, deftige aristocratie. Dat idee wordt met deze foto in één klap omvergegooid.
                        Hoezo wordt dat met deze foto omvergegooid ?
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Koetsiers

                          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                          Hoezo wordt dat met deze foto omvergegooid ?
                          Laat maar. Als het je niks zegt, zegt het je niks.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Koetsiers

                            Koetsiers zijn de vertegenwoordigers bij uitstek voor stijve, deftige aristocratie. Dat idee wordt met deze foto in één klap omvergegooid.
                            moet zeggen dat ik dit ook niet zo zag ... 't zal wel aan mij liggen
                            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Koetsiers

                              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                              komt bij mij jammer genoeg niet over.
                              veel minder geslaagd, deze.

                              mm
                              Ik volg ...
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X