Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

make me beautiful

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• make me beautiful

Leuke man bij 'n kappertje op 'n markt in Nyaungshwe (Myanmar)

f4.5, 1/80

f4.5, 1/60

Re: make me beautiful

Toffe foto's alleen lijken mij de kleuren een beetje donker.
    Canon EOS 400D - EF 50mm f1.8 - EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 - EF-S 55-200mm 1:4.5-5.6 USM - iBook G4 - Adobe Lightroom Beta 3
    http://www.achter.be - YouDiet OS X Widget - Flickr photos

Comment

Door het plaatsen van twee gelijke foto's zie je hier duidelijk het verschil in opname.
      Omdat ik zelf ook met de D200 fotografeer ben ik uiteraard nieuwsgierig naar de instelling. Ik kan mij hierbij natuurlijk niet inleven in de omstandigheden, zoals het licht, ter plaatse.
      In de exif zie ik dat je de ene keer ISO 400 en de andere keer ISO 640 heb genomen.
      Dit geeft aan dat er weinig licht was. Had je dan hier niet beter gebruik kunnen maken van de de spotmeting. Volgens mij was dan de kleuren van het gezicht een iedergeval gelijk gebleven.

mvgr
      antoine200

Comment

het licht was er inderdaad behoorlijk slecht, het liep al tegen schemering en dit kappertje werkte in 'n standje op de markt wat dan wel open was van voren, maar niet verlicht

omdat ik niet wilde inflitsen (dat haalt de sfeer uit 'n foto) heb ik me beholpen met het opvoeren van de iso

uiteindelijk had ik meer tijd kunnen nemen voor deze snapshots omdat de man in kwestie het heel leuk vond dat ik 'm fotografeerde en ook helemaal glunderde toen ik 'm het resultaat op 't schermpje liet zien, maar doordat je als je zo rondslentert (met iemand die niet fotografeert) geen tijd hebt om op alle dingen tegelijk te letten is het alleen bij 't veranderen van de iso gebleven, al is uiteindelijk die op 400 nog 't mooist uit de verf gekomen en kan ik de onderste beter nog aanpassen in photoshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
          het licht was er inderdaad behoorlijk slecht, het liep al tegen schemering en dit kappertje werkte in 'n standje op de markt wat dan wel open was van voren, maar niet verlicht

omdat ik niet wilde inflitsen (dat haalt de sfeer uit 'n foto) heb ik me beholpen met het opvoeren van de iso

uiteindelijk had ik meer tijd kunnen nemen voor deze snapshots omdat de man in kwestie het heel leuk vond dat ik 'm fotografeerde en ook helemaal glunderde toen ik 'm het resultaat op 't schermpje liet zien, maar doordat je als je zo rondslentert (met iemand die niet fotografeert) geen tijd hebt om op alle dingen tegelijk te letten is het alleen bij 't veranderen van de iso gebleven, al is uiteindelijk die op 400 nog 't mooist uit de verf gekomen en kan ik de onderste beter nog aanpassen in photoshop

Duidelijk.
          mvgr
          antoine200

Comment

ga voor de tweede opname, prachtig die peuk in zijn handen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

tweede zeer goed, kleuren correct (eerste slaat geel uit) en pose beter, ziet er natuurlijker uit met die sigaret misschien.
              with Nikon, you can.

Comment

no2
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Ondanks de kleur vindt ik de eerste toch het meest geslaagd. De geïsoleerde pose met de omgeving (het donker) is echt top. Misschien is de kleur in CS2 op te krikken. Beetje levellen en het komt wel goed

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

zelf vind ik zowel de kleur als de compo van foto 1 't mooist overkomen, 'k zou eerder de 2e nog wat lichter maken omdat ik die juist nogal rood/donker vind in de huidtonen

Comment

je 2e echt mooi !

grt frank

Comment

't is wel frappant; elke keer als ik 2 of 3 foto's post kiest 't merendeel voor de foto die ik zelf 't minst vind

als ik nog 'ns aan 'n fotowedstrijd mee doe moet ik jullie maar laten kiezen voortaan, misschien dat dat ook overeenstemt met de smaak van de jury

Comment

Tweede zeker de beste van de twee.

Beetje (mis)gespeeld met de je levels denk ik.

Dat diezelfde man op twee een rood hoofd heeft gekregen.

Comment

Working...
                          X