Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Door het plaatsen van twee gelijke foto's zie je hier duidelijk het verschil in opname.
Omdat ik zelf ook met de D200 fotografeer ben ik uiteraard nieuwsgierig naar de instelling. Ik kan mij hierbij natuurlijk niet inleven in de omstandigheden, zoals het licht, ter plaatse.
In de exif zie ik dat je de ene keer ISO 400 en de andere keer ISO 640 heb genomen.
Dit geeft aan dat er weinig licht was. Had je dan hier niet beter gebruik kunnen maken van de de spotmeting. Volgens mij was dan de kleuren van het gezicht een iedergeval gelijk gebleven.
het licht was er inderdaad behoorlijk slecht, het liep al tegen schemering en dit kappertje werkte in 'n standje op de markt wat dan wel open was van voren, maar niet verlicht
omdat ik niet wilde inflitsen (dat haalt de sfeer uit 'n foto) heb ik me beholpen met het opvoeren van de iso
uiteindelijk had ik meer tijd kunnen nemen voor deze snapshots omdat de man in kwestie het heel leuk vond dat ik 'm fotografeerde en ook helemaal glunderde toen ik 'm het resultaat op 't schermpje liet zien, maar doordat je als je zo rondslentert (met iemand die niet fotografeert) geen tijd hebt om op alle dingen tegelijk te letten is het alleen bij 't veranderen van de iso gebleven, al is uiteindelijk die op 400 nog 't mooist uit de verf gekomen en kan ik de onderste beter nog aanpassen in photoshop
het licht was er inderdaad behoorlijk slecht, het liep al tegen schemering en dit kappertje werkte in 'n standje op de markt wat dan wel open was van voren, maar niet verlicht
omdat ik niet wilde inflitsen (dat haalt de sfeer uit 'n foto) heb ik me beholpen met het opvoeren van de iso
uiteindelijk had ik meer tijd kunnen nemen voor deze snapshots omdat de man in kwestie het heel leuk vond dat ik 'm fotografeerde en ook helemaal glunderde toen ik 'm het resultaat op 't schermpje liet zien, maar doordat je als je zo rondslentert (met iemand die niet fotografeert) geen tijd hebt om op alle dingen tegelijk te letten is het alleen bij 't veranderen van de iso gebleven, al is uiteindelijk die op 400 nog 't mooist uit de verf gekomen en kan ik de onderste beter nog aanpassen in photoshop
Ondanks de kleur vindt ik de eerste toch het meest geslaagd. De geïsoleerde pose met de omgeving (het donker) is echt top. Misschien is de kleur in CS2 op te krikken. Beetje levellen en het komt wel goed
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
zelf vind ik zowel de kleur als de compo van foto 1 't mooist overkomen, 'k zou eerder de 2e nog wat lichter maken omdat ik die juist nogal rood/donker vind in de huidtonen
Comment