Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
'k Vind de beelden beetje 'clean', hier had ik zeker iets geprobeerd in de zin van 'low key' of toch met een zachter licht, schaduwspel, ...
Op zich dus zeker niks mis met de foto's, maar er had voor mij meer sfeer in gezeten als de foto's wat warmer/donkerder waren...
Je bedoelt meer iets als dit:
of dit?
uit dezelfde reeks. Ik kan niet alles publiceren. In die sessie werden meer dan 200 foto's weerhouden. Met "puur natuur" bedoelde ik ook dat er geen props werden gebruikt: alles moest van het model zélf komen. Vandaar de vraag naar 'présence' en 'uitstraling'. Ook de pose is academisch klassiek, dwz dat ook de houding niet mocht opvallen door originaliteit of gekunsteldheid.
Alleen de reeks met de roos, waarin heel wat variatie zat - week af van die regels. Een twintigtal foto's met een prop en een verhaal.
Oorspronkelijk geplaatst door lone_black_riderBekijk bericht
De foto met de roos, geeft inderdaad wel een verhaal weer.
(ik hoop dat het bloed erbij gephotoshopped is )
Voor de onderste foto, dat is wel een mooie spannende foto waar veel mysterie uit straalt.
Het bloed is kunstbloed, dat je in de handel kan kopen. Niet goedkoop, maar het laat geen vlekken na... En het is minder pijnlijk, al heeft het model zich écht geprikt.
Met "puur natuur" bedoelde ik ook dat er geen props werden gebruikt: alles moest van het model zélf komen. Vandaar de vraag naar 'présence' en 'uitstraling'. Ook de pose is academisch klassiek, dwz dat ook de houding niet mocht opvallen door originaliteit of gekunsteldheid.
En daar ben je prima in geslaagd. Het zijn ook zeer rustgevende beelden. Zoals boven al opgemerkt, 't is misschien een detail maar het stoorde mij onmiddellijk in foto 1 : de gelakte teennagels.
Eerste foto van de tweede reeks kan me niet echt bekoren...
Maar de tweede foto daarentegen is wel wat ik bedoel dus... Al vind ik het jammer dat de helft van haar gezicht helemaal donker is... Had graag nog wat contouren gezien...
Maar is zeker de beste van de 5! De belichting zorgt zeker voor meer spanning!
Ik ben geen liefhebber van de combinatie z/w en kleur, maar als ik dat eventjes vergeet, vind ik de tweede reeks erg mooi. De eerste is ook goed, maar manman, die tweede reeks kan ik wel blijven bekijken.
Comment