Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Elicia is een supermeid, hélaas is m'n studio iets te klein om full-body shot's te nemen, maar hier komt zéker een vervolg op.
de eerste en de derde zijn de mooiste vwb het portret. de tweede is het best van kleur combinatie (BH-vestje-ogen en achtergrond)
de dame is inderdaad super!
Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn
Idem dite met een *****tje - ik zag die diamant à la Madonna - de belichting van No 2 had beter gekund, wel kek met dat brutale bh'tje - je moet maar wat verder experimenteren met deze jonge dame want allures heeft ze wel in huis!
Een foto is slechts een deel van een seconde
Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......
Uitgebrande plekken zijn dat niet. Dat zijn glimplekken die met een borstel en een beetje foundation zo weggehaald kunnen worden. Het is even een kleine investering, maar ik heb 3 kleurtjes in de studio liggen in het geval dat het model haar make-up vergeet. Dus als er iets begint te glimmen... poeder time
Klein detail wat ik zelf minder mooi vind: in haar neusgat zit iets van een haartje, stofje, vlekje...zou ik samen met het diamantje op haar tand wegstempelen. (maar dat is mijn smaak hoor )
Uitgebrande plekken zijn dat niet. Dat zijn glimplekken die met een borstel en een beetje foundation zo weggehaald kunnen worden. Het is even een kleine investering, maar ik heb 3 kleurtjes in de studio liggen in het geval dat het model haar make-up vergeet. Dus als er iets begint te glimmen... poeder time
Klein detail wat ik zelf minder mooi vind: in haar neusgat zit iets van een haartje, stofje, vlekje...zou ik samen met het diamantje op haar tand wegstempelen. (maar dat is mijn smaak hoor )
Hier heb ik nou wat aan
Idd originelen zijn in RAW en op géén enkele foto is er overbelichting, wel zoals MM schrijft "glimplekken"...
Dat van de diamant en ev. neushaartje, ik ga géén enkel model zodanig bewerken dat ze haar eigenheid verliest, die diamant is eigen aan Elicia en daarmee punt uit, en als ik voor een shoot de neushareninspectie moet langssturen...anyway...
Ik zal de 2e foto eens opnieuw bekijken om de belichting wat beter in balans te krijgen.
Nope, nietske vriesweer...aangezien ie nu donkerder is zie je de ehhh huidsamenstelling op de wangen beter, en die is zoals ie is, daar kun je niets aan doen, tenzij we het model gaan "plastificiëren" in fotosoep, en dat is iets wat ik zelden doe of minimaal...
Nope, nietske vriesweer...aangezien ie nu donkerder is zie je de ehhh huidsamenstelling op de wangen beter, en die is zoals ie is, daar kun je niets aan doen, tenzij we het model gaan "plastificiëren" in fotosoep, en dat is iets wat ik zelden doe of minimaal...
Punt blijft dat zowiezo bepaalde zaken worden geaccentueerd die het beter niet waren. Dus belichting bijstellen of achteraf een aantal aanpassingen doen in photosoep. Die glinsteringen kan je vb wegkrijgen door te clonen in darken mode. Als je niet houdt van fotosoep, dan moet je het op het moment van de shoot doen ...In een studiosetting is dat haalbaar.
Comment