schitterend hoor... ik wil ook zo'n Père Noël onder mijn boom !!
klein vraagske : wat is het verschil als je zou flitsen op het 2de gordijn ? of als je het modellicht gebruikt met lange sluiter ?
gewoon uit interesse hoor, ik heb weinig ervaring met dergelijke flitstechniek....Thanx M.
Prima werk Jorgen, ga zo voort. Dit zie ik toch veel liever dan de onscherpe, slechtbelichte opnames, die onder de mom van "kunst" nog een vettig kleurtoontje meekrijgen.
Neen dit zijn prima belichte en scherpe opnames. Geen "lucky shots". En wat de post-processing betreft: het blijft toch "Glamor" niet?
Mochten alle films puur natuur uitgezonden worden, de televisieverkoop zou instorten. Of dacht je dat alle effecten in films ook bij de opname gebeurd zijn??
We zijn anno 2006, de digitale bewerking van beelden is mogelijk voor nagenoeg iedereen (met kennis), waarom zouden we ze dan niet mogen gebruiken??
Ik kan MadMax best geloven dat hij er zo moe van wordt, hetzelfde gevoel heb ik ook bij het lezen van de zoveelste keer dat er gevit wordt op de geshopte huid op een webversie...
Voor mij persoonlijk telt ook de print als ik m'n foto's bewerk. Ik bewerk m'n foto's geen twee keer, een keer voor de print, een andere keer voor het web... In shoots kruipt sowieso al een massa tijd aan voorbereiding, de shoot zelf en de selectie en afwerking van de beelden... Als alle beelden dan nog eens dubbel moeten afgewerkt worden...
Over de foto's zelf:
MadMax, je ziet je groeien met de dag! Voor mij zijn dit een van de sterkste reeksen die je hier neergepoot hebt!! 2 heeft voor mij een duidelijke voorsprong op de voet gevolgd door de derde. De eerste zal dit keer de laatste eindigen voor mij
Alles klopt gewoon aan het plaatje...!
ik ben niet zo'n voorstander van kerstkaartjes,
maar als je ze zo bekijkt, krijg ik er ook graag ééntje
maakt eigenlijk niet veel uit welk van de drie!
mooi!
mm
vraagje 1: wat is "DH"?
vraagje 2: is deze techniek vergelijkbaar met "omgekeerde" invulflits?
vraagje 1: wat is "DH"?
vraagje 2: is deze techniek vergelijkbaar met "omgekeerde" invulflits?
Thnx allemaal
@MM:- DH=Dutch heaven, een collega forum.
Ik ben ook niet zo''n expert in de flitstechnieken, dus weet ik ook niet wat je met deze term bedoelt.
@Da Slave: 2e gordijn is anders. Dan flits je pas op het moment dat de sluiter dicht gaat. Wordt vaak met bewegende objecten gebruikt. Concert, auto's en zo.
En fotograferen met modellicht kan, maar vind ik niet altijd mooi en kom je ook niet weg met 1/25. Dan moet het model VEEL langer stilzitten wat nagenoeg niet te doen is.
Ik wilde ook per se voor deze foto's de flashy look EN de sfeer zoals ik die had gezien in de Hunkemöller blaadjes, (lingerie) maar wist nooit hoe dit moest. Nu gelukkig wel
't zal nog wel veel beter kunnen maar ik ben op de goede weg
Hey Madmax,
Je hebt jezelf hier al langer bewezen hoor, maar dit is echt topwerk.
Ik blijf je werken schitterend vinden.
Qua bewerkingen vind ik ze ook top, hier heb ik helemaal niets op tegen. En bij dit onderwerp maakt het alles heerlijk zacht.
Voorkeur gaat uit naar nummer twee: die houding, die blik, de muts, het haar... gewoon alles perfect in orde.
Jorgen, ik vind dit super;
Het uiteindelijk resultaat primeert in dit soort fotos en als daarbij allerlei technieken gebruikt worden spreekt dat in het voordeel van de fotograaf. Of het nu visagiste, body-make up, retouche voor of achter de opname, nabewerking met PC of andere middelen gaat enkel de fotograaf die dit alles in controle houdt is belangrijk en verdient alle lof.
Voor puur natuur aanhangers kan ik verwijzen naar oorlogsopnamen, medische fotos , straatgeweld, ongevallen, horror ...e.d.
En fotograferen met modellicht kan, maar vind ik niet altijd mooi en kom je ook niet weg met 1/25. Dan moet het model VEEL langer stilzitten wat nagenoeg niet te doen is.
wat ik bedoelde met "omgekeerde invulflits" was eigenlijk:
bij invulflits doe je lichtmeting op omgeving en licht je het onderwerp op met een lichte flits.
ik vermoed dat jij hier net het omgekeerde doet:
je meet de belichting op de filts en licht de omgeving op met bijkomend licht?
eigenlijk heb ik geen idee,
want heb nog nooit een voet in een fotostudio gezet.
ooit wil ik dat wél eens gaan doen!
Jorgen, ik vind dit super;
Het uiteindelijk resultaat primeert in dit soort fotos en als daarbij allerlei technieken gebruikt worden spreekt dat in het voordeel van de fotograaf. Of het nu visagiste, body-make up, retouche voor of achter de opname, nabewerking met PC of andere middelen gaat enkel de fotograaf die dit alles in controle houdt is belangrijk en verdient alle lof.
Voor puur natuur aanhangers kan ik verwijzen naar oorlogsopnamen, medische fotos , straatgeweld, ongevallen, horror ...e.d.
Henri
Maar ik heb nog even na zitten denken en heb nogal heftig gereageerd omdat ik er altijd zo moe van word om me altijd maar te vededigen. Excuus daarvoor.
Ieder heeft recht om zijn of haar mening te geven of hij of zij een plaatje mooi vind of niet. Anders moet ik hier gewoon niet posten.
Dit is echter mijn (voorlopige) stijl, ga er ook op diverse kleine puntjes niets aan veranderen want ik, en mijn modellen, zijn er tot nog toe heel tevreden over.
Dit is echter mijn (voorlopige) stijl, ga er ook op diverse kleine puntjes niets aan veranderen want ik, en mijn modellen, zijn er tot nog toe heel tevreden over
wat ik bedoelde met "omgekeerde invulflits" was eigenlijk:
bij invulflits doe je lichtmeting op omgeving en licht je het onderwerp op met een lichte flits.
ik vermoed dat jij hier net het omgekeerde doet:
je meet de belichting op de filts en licht de omgeving op met bijkomend licht?
eigenlijk heb ik geen idee,
want heb nog nooit een voet in een fotostudio gezet.
ooit wil ik dat wél eens gaan doen!
mm
Ja, daar komt het ongeveer op neer zoals jij het beschrijft.
Die van Xarder is trouwens wel een mooi voorbeeld van het poseerlichtje gebruiken en een model dat goed stil zit hahaha.
Ik krijg het met mijn modellen nagenoeg niet voor elkaar. Van de 20 foto's zijn er 19 met bewegingonscherpte als ik onder de 1/4 ga zitten. Vooral in het gezicht. Op een strak lichaam zie je het niet direct maar wel in de ogen. (bij mij dan)
Je komt maar een keer binnenvallen als je een keer in de buurt van Almere bent Altijd welkom
Mijn inziens was die commentaar ivm plastiek ook helemaal geen afbreuk van de foto's.
De poster gaf gewoon als zijdelingse opmerking dat hij dit effect niet kon genieten.
Soit. Plastiek of vlees. Mijn vrouw zou niet blij zijn als dit onder mijn kerstboompje lag. Maar ik des te meer.
Chapeau voor model en fotograaf. Temeer daar je dit dmv een nieuwe techniek hebt proberen te doen.
effe geen tijd om alle replies beetje grondig te lezen . .. voor mij de 2e ... een mooi lief shinny bright kerstplaatje ... goed belicht goeie compo ... mooie uitstraling ... and most of all ... gemaakt met hart & ziel ... das dik in orde ... en over smaak kan je nog lang leuteren ... (fijn eigenlijk ook )
Comment