Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marie en Frank

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Marie en Frank

Ik weet niet of stap 6 een opaciteitsregeling heeft die het verschil kan maken, maar zo ja, dan kan ik mij voorstellen dat je na stap 7 even een action tussendoor kan laten lopen voor de webversie. Er zijn toch wel een paar geautomatiseerde bewerkingen te definiëren die meestal goed lopen, of anders laat je de action één of twee insteldialogs popuppen. Ik heb zelfs een systeempje dat vanuit PS de foto meteen naar ImageShack upload

Een belangrijke clue is dikwijls ook dat de action begint met een history snapshot en eindigt met een restore daarvan. Zo kan je dan vanalles tussendoor doen en weer verder vanwaar je was, ofwel van je normale workflow terugkeren naar het ideaal punt vanwaar je de webversie dan gaat maken.

Voor mezelf zou ik dat wel doen, denk ik; maar voor mij moet jij dat nu niet gaan doen hoor.

Het is plezierig op zichzelf om over workflow oplossingen na te denken, maar er moeten dan wel pareltjes uitkomen want met de uitwerking ben je dikwijls toch wel even bezig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
      En ik moet eerlijk bekennen dat ik het haat als ik ergens lagen heb staan die op elkaar liggen, ik doe redelijk vaak een flatten image omdat ik anders problemen krijg met bv healing brushes die ik dan op 3-4 lagen moet door laten werken.
      Best lijkt me dan die lagen tijdelijk te mergen in een aparte laag.
      Flatten image is zowat het laatste dat ik zou doen.

Ook voor het verscherpen, raad ik heel sterk aan dit op aparte lagen te doen.
      Zo kan je afhankelijk van de uitvoersituatie verscherpen voor web of voor kwaliteitsprint, ...Zit de verscherping IN uw pixels, dan kun je niet meer terug.

Persoonlijk, bewaar ik heel wat in multi-layered psd formaat (vaak 16 bit).
      Nu, ik produceer ook niet zoveel images als jij.
      Voor het moment zelfs heel weinig.

Ik zit nu eerder in een "materiaal-fase".

Comment

Ik deed dat vroeger ook, maar ondertussen is alle opslag JPEG of 16 bit tiff (net wat voor opdracht).

De flatten image is trouwens aan het eind, tussen door blijft er altijd een originele laag onderop liggen dat was ik even vergeten te melden
        http://www.frankdoorhof.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
          Some take pictures, some nag about it...
          Pffft

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
          X