Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Legendarische piloten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Legendarische piloten

Foto's van tijdens het "festival of speed in Goodwood"

Enige mens die ooit wereldkampioen was op 2 en op vier wielen

John Surtees

Derek Bell

Mvg Lenny

Re: Legendarische piloten

wow foto 2

De McLaren mp4/4 uit 1988 van Ayrton Senna waar hij 8 van de 16 races mee won. Bell? Ik neem aan de grote baas van die helmencompanie?
    Bell heeft namelijk de copyright rechten over de helmen van Senna in zijn bezit.

Foto is mooi, misschien gezien het onderwerp ook 1 met helm posten?

Comment

zeer mooie reeks
      Nikon materiaal

Comment

Zeker 2 mooie foto's
        Leuk het verhaaltje erbij! Zo leer je weer wat
        Gr djai
        http://www.djai.nl
        Konica Minolta Dynax 5D
        KM 35-70mm lens
        Sigma 70-300mm Lens (tijdelijk op NON-Actief )

Comment

Heel sprekende foto's.
          Tweede foto mss nog beter geweest met stuur en beide handen erop.
          popol
          popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24
            wow foto 2

De McLaren mp4/4 uit 1988 van Ayrton Senna waar hij 8 van de 16 races mee won. Bell? Ik neem aan de grote baas van die helmencompanie?
            Bell heeft namelijk de copyright rechten over de helmen van Senna in zijn bezit.

Foto is mooi, misschien gezien het onderwerp ook 1 met helm posten?
            Derek Bell? Nee hoor, bekende piloot hoor!! Vooral in Le Mans met de Porsche geweest!!

Allemaal voor mijn tijd.....

Btw; de helmen van Bell is Belgisch...

@Lennen; zéér mooie foto reeks! Foto nr. 2 vind ik zalig hoor

Soms durf ik al geen foto's meer te posten hier op dit forum! Er zitten hier toch goeie fotografen tussen.

Super7
            Last edited by Moerie; 16 augustus 2006, 23:02.
            D100 en nog veel wensen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djaitje
              Zeker 2 mooie foto's
              Leuk het verhaaltje erbij! Zo leer je weer wat
              Gr djai
              Inderdaad mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moerie
                Derek Bell? Nee hoor, bekende piloot hoor!! Vooral in Le Mans met de Porsche geweest!!

Allemaal voor mijn tijd.....

Btw; de helmen van Bell is Belgisch...

@Lennen; zéér mooie foto reeks! Foto nr. 2 vind ik zalig hoor

Soms durf ik al geen foto's meer te posten hier op dit forum! Er zitten hier toch goeie fotografen tussen.

Super7
                Ja ik ken alleen Derek Warwick uit de F1, Foodwork begin jaren 90 meen ik.
                En Bell, van de helmen. Ik ben niet zo zeker dat wel Belgische is hoor

Laten we het er op houden dat Senna de beste aller tijden is om toch nog een beetje ontopic te blijven.

Comment

Derek Bell maakte inderdaad naam als uitstekend endurance-racer met onder meer 5 zeges in 24 uren van Le Mans en twee titels in het vroegere WK voor Sportscars.
                  Wat de helmen betreft: het Europese hoofdkwartier van Bell Helmets is gevestigd in Linkebeek en werd (wordt?) gerund door Stéphane Cohen, die op zijn beurt nog (overigens succesvol) in de Belcar gereden heeft.

En dan nu de foto's: zéér mooi. De omzetting naar z/w geeft de juiste sfeersetting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s.goovy
                    Derek Bell maakte inderdaad naam als uitstekend endurance-racer met onder meer 5 zeges in 24 uren van Le Mans en twee titels in het vroegere WK voor Sportscars.
                    Wat de helmen betreft: het Europese hoofdkwartier van Bell Helmets is gevestigd in Linkebeek en werd (wordt?) gerund door Stéphane Cohen, die op zijn beurt nog (overigens succesvol) in de Belcar gereden heeft.
                    Even opgezocht waar Derek ,behalve van Le Mans, nog bekend van is

Derek Bell

Gerenommerd sportwagencoureur, won 32 WK-races. Vijfvoudig Le Mans-winnaar (1975, 1981, 1982, 1986, 1987) tweemaal wereldkampioen sportwagens-prototypes (1985, 1986). Bell reed 9 GP's (1968-1974). Startte 26 keer op Le Mans.

Foto's met een verhaal.......altijd leuk om weten.

Stéphane Cohen rund nog steeds Bell Helmets europe (linkebeek) want k ben er onlangs om mijn helm geweest. Hij is trouwens van mijn streek afkomstig (Kortrijk)

Lenny

Comment

Viola, en zo weten we dat nu ook weeral
                      D100 en nog veel wensen!

Comment

About 15 years ago I had the honour of "racing" a bike on Brands Hatch circuit while John was testing some MV Agusta's. We were warned:

"you see that old man is riding a classic motorbike with square tyres, DO NOT try to keep up with him, or go past him. He WILL race you, and you will lose."

It Was amazing to see him ride that thing. The experienced track-day riders amongst us had very little chance.

2 great portraits of 2 great men.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs
                          About 15 years ago I had the honour of "racing" a bike on Brands Hatch circuit while John was testing some MV Agusta's. We were warned:

"you see that old man is riding a classic motorbike with square tyres, DO NOT try to keep up with him, or go past him. He WILL race you, and you will lose."

It Was amazing to see him ride that thing. The experienced track-day riders amongst us had very little chance.

2 great portraits of 2 great men.

Nice story ,Trebs

Vlug nog even biografi van John surtees opgezocht

John Surtees:

De Britt (geboren op 11 februari 1934) is de enige die zowel wereldkampioen werd met motor als auto (ferrari, 1964). debuteerde 1960in de autosport met Lotus. Reed van 1960 tot en met 1972 111GP's met Lotus, Cooper, Lola, Ferrari, Honda, BRM, McLaren en uiteindelijk met auto van eigen naam (Waar Derek bell overgens ook mee gereden heeft in der tijd). Zesmaal eerste (viermaal Ferrari, één kee met Cooper-Maserati en één keer met Honda)

allebei niet zomaar de eerste de beste piloten en hebben dus onrechtstreeks een band met elkaar.

Lenny
                          Last edited by Alfie Junior; 19 augustus 2006, 17:52.

Comment

Working...
                          X