Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De McLaren mp4/4 uit 1988 van Ayrton Senna waar hij 8 van de 16 races mee won. Bell? Ik neem aan de grote baas van die helmencompanie?
Bell heeft namelijk de copyright rechten over de helmen van Senna in zijn bezit.
Foto is mooi, misschien gezien het onderwerp ook 1 met helm posten?
De McLaren mp4/4 uit 1988 van Ayrton Senna waar hij 8 van de 16 races mee won. Bell? Ik neem aan de grote baas van die helmencompanie?
Bell heeft namelijk de copyright rechten over de helmen van Senna in zijn bezit.
Foto is mooi, misschien gezien het onderwerp ook 1 met helm posten?
Derek Bell? Nee hoor, bekende piloot hoor!! Vooral in Le Mans met de Porsche geweest!!
Allemaal voor mijn tijd.....
Btw; de helmen van Bell is Belgisch...
@Lennen; zéér mooie foto reeks! Foto nr. 2 vind ik zalig hoor
Soms durf ik al geen foto's meer te posten hier op dit forum! Er zitten hier toch goeie fotografen tussen.
Derek Bell maakte inderdaad naam als uitstekend endurance-racer met onder meer 5 zeges in 24 uren van Le Mans en twee titels in het vroegere WK voor Sportscars.
Wat de helmen betreft: het Europese hoofdkwartier van Bell Helmets is gevestigd in Linkebeek en werd (wordt?) gerund door Stéphane Cohen, die op zijn beurt nog (overigens succesvol) in de Belcar gereden heeft.
En dan nu de foto's: zéér mooi. De omzetting naar z/w geeft de juiste sfeersetting.
Derek Bell maakte inderdaad naam als uitstekend endurance-racer met onder meer 5 zeges in 24 uren van Le Mans en twee titels in het vroegere WK voor Sportscars.
Wat de helmen betreft: het Europese hoofdkwartier van Bell Helmets is gevestigd in Linkebeek en werd (wordt?) gerund door Stéphane Cohen, die op zijn beurt nog (overigens succesvol) in de Belcar gereden heeft.
Even opgezocht waar Derek ,behalve van Le Mans, nog bekend van is
Derek Bell
Gerenommerd sportwagencoureur, won 32 WK-races. Vijfvoudig Le Mans-winnaar (1975, 1981, 1982, 1986, 1987) tweemaal wereldkampioen sportwagens-prototypes (1985, 1986). Bell reed 9 GP's (1968-1974). Startte 26 keer op Le Mans.
Foto's met een verhaal.......altijd leuk om weten.
Stéphane Cohen rund nog steeds Bell Helmets europe (linkebeek) want k ben er onlangs om mijn helm geweest. Hij is trouwens van mijn streek afkomstig (Kortrijk)
About 15 years ago I had the honour of "racing" a bike on Brands Hatch circuit while John was testing some MV Agusta's. We were warned:
"you see that old man is riding a classic motorbike with square tyres, DO NOT try to keep up with him, or go past him. He WILL race you, and you will lose."
It Was amazing to see him ride that thing. The experienced track-day riders amongst us had very little chance.
About 15 years ago I had the honour of "racing" a bike on Brands Hatch circuit while John was testing some MV Agusta's. We were warned:
"you see that old man is riding a classic motorbike with square tyres, DO NOT try to keep up with him, or go past him. He WILL race you, and you will lose."
It Was amazing to see him ride that thing. The experienced track-day riders amongst us had very little chance.
2 great portraits of 2 great men.
Nice story ,Trebs
Vlug nog even biografi van John surtees opgezocht
John Surtees:
De Britt (geboren op 11 februari 1934) is de enige die zowel wereldkampioen werd met motor als auto (ferrari, 1964). debuteerde 1960in de autosport met Lotus. Reed van 1960 tot en met 1972 111GP's met Lotus, Cooper, Lola, Ferrari, Honda, BRM, McLaren en uiteindelijk met auto van eigen naam (Waar Derek bell overgens ook mee gereden heeft in der tijd). Zesmaal eerste (viermaal Ferrari, één kee met Cooper-Maserati en één keer met Honda)
allebei niet zomaar de eerste de beste piloten en hebben dus onrechtstreeks een band met elkaar.
Lenny
Last edited by Alfie Junior; 19 augustus 2006, 17:52.
Comment