Re: 3 girls and a boy
@ Pendragon : een sig stoort ALTIJD imho, daar moet je imho gewoon doorkijken. Das nu eenmaal iets wat bij een web-versie hoort (alweer imho)
@ Lieslchen : hmmm ... misschien. Ik dacht idd dat het van Queen kwam, maar heb zowat alles bekeken toen, maar diegene die in mijn kop zat heb ik toen niet gezien.
@ Fried & popol :
"nothing is what it seems" en dat geldt zeker in de digitale fotografie
dus je kijkt niet naar 1 beeld, maar naar een compilatie van 4 afzonderlijke shots. Met volwassen zou het evt wel mogelijk zijn om dit in 1 shot te krijgen, maar met kinderen begin ik daar niet aan. Die krijg je nog niet op 1 lijn
Belichting is gedaan met een flitser, op ooghoogte, op ongeveer 1,5m van het gezicht onder een hoek van ongeveer 30°. Zelf stond ik 90° tov het gelaat, in de andere richting
Rond de kop van de flitser had ik een zwart A4 blad geplooid zodat ik een koker kreeg. Hierdoor was het mogelijk om een soort 'spotbelichting' te krijgen.
Er werd gewerkt met de cam op manueel en de flitser op -2ev (maar ik had 'em beter op M gezet). Door in principe sterk te onderbelichten met de cam moest de flitser flink flitsen om de belichting te halen waardoor je die sterke shaduwen / contrasten krijgt.
Leuk detail. De foto's zijn origineel ook met een zwarte achtergrond en toch werden ze in een kamer genomen waar het licht gewoon aan was. Dit om je een idee te geven hoe sterk hij 'onderbelicht op de camera' was.
@ Pendragon : een sig stoort ALTIJD imho, daar moet je imho gewoon doorkijken. Das nu eenmaal iets wat bij een web-versie hoort (alweer imho)
@ Lieslchen : hmmm ... misschien. Ik dacht idd dat het van Queen kwam, maar heb zowat alles bekeken toen, maar diegene die in mijn kop zat heb ik toen niet gezien.
@ Fried & popol :
"nothing is what it seems" en dat geldt zeker in de digitale fotografie

dus je kijkt niet naar 1 beeld, maar naar een compilatie van 4 afzonderlijke shots. Met volwassen zou het evt wel mogelijk zijn om dit in 1 shot te krijgen, maar met kinderen begin ik daar niet aan. Die krijg je nog niet op 1 lijn

Belichting is gedaan met een flitser, op ooghoogte, op ongeveer 1,5m van het gezicht onder een hoek van ongeveer 30°. Zelf stond ik 90° tov het gelaat, in de andere richting
Rond de kop van de flitser had ik een zwart A4 blad geplooid zodat ik een koker kreeg. Hierdoor was het mogelijk om een soort 'spotbelichting' te krijgen.
Er werd gewerkt met de cam op manueel en de flitser op -2ev (maar ik had 'em beter op M gezet). Door in principe sterk te onderbelichten met de cam moest de flitser flink flitsen om de belichting te halen waardoor je die sterke shaduwen / contrasten krijgt.
Leuk detail. De foto's zijn origineel ook met een zwarte achtergrond en toch werden ze in een kamer genomen waar het licht gewoon aan was. Dit om je een idee te geven hoe sterk hij 'onderbelicht op de camera' was.
Comment