Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 girls and a boy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3 girls and a boy

@ Pendragon : een sig stoort ALTIJD imho, daar moet je imho gewoon doorkijken. Das nu eenmaal iets wat bij een web-versie hoort (alweer imho)

@ Lieslchen : hmmm ... misschien. Ik dacht idd dat het van Queen kwam, maar heb zowat alles bekeken toen, maar diegene die in mijn kop zat heb ik toen niet gezien.

@ Fried & popol :

"nothing is what it seems" en dat geldt zeker in de digitale fotografie

dus je kijkt niet naar 1 beeld, maar naar een compilatie van 4 afzonderlijke shots. Met volwassen zou het evt wel mogelijk zijn om dit in 1 shot te krijgen, maar met kinderen begin ik daar niet aan. Die krijg je nog niet op 1 lijn

Belichting is gedaan met een flitser, op ooghoogte, op ongeveer 1,5m van het gezicht onder een hoek van ongeveer 30°. Zelf stond ik 90° tov het gelaat, in de andere richting

Rond de kop van de flitser had ik een zwart A4 blad geplooid zodat ik een koker kreeg. Hierdoor was het mogelijk om een soort 'spotbelichting' te krijgen.

Er werd gewerkt met de cam op manueel en de flitser op -2ev (maar ik had 'em beter op M gezet). Door in principe sterk te onderbelichten met de cam moest de flitser flink flitsen om de belichting te halen waardoor je die sterke shaduwen / contrasten krijgt.

Leuk detail. De foto's zijn origineel ook met een zwarte achtergrond en toch werden ze in een kamer genomen waar het licht gewoon aan was. Dit om je een idee te geven hoe sterk hij 'onderbelicht op de camera' was.
    Last edited by Perrush; 18 augustus 2006, 09:57.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

@Perrush .... bedankt voor technische uitleg, is altijd heel interessant om te lezen en te weten
      Ivm foto past enkel 1 soort smiley:
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Ook bedankt voor de uitgebreidde uitleg.
        popol
        popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Gezien in de HOF

Prachtig werk, zeer goed uitgevoerd.

Knap over de hele lijn.

Zo hebt ge uw vlinderkes nog nooit voorgesteld
          Groetjes
          ----JO

Comment

Knap werk !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
              Prachtig werk, zeer goed uitgevoerd.

Knap over de hele lijn.

Zo hebt ge uw vlinderkes nog nooit voorgesteld
              <hoogheidswaanzinmode on>

tja, ge hebt er die goei portretten kunnen maken en ge hebt er die goei macro's kunnen maken ... ... ... en dan hebt ge er ook nog die beide kunnen

<hoogheidswaanzinmode off>

foei Perrush, ga je mond spoelen

... kan het niet laten, vond het zo'n grappige uitspraak. Maar dat meen ik natuurlijk nie echt ... ...
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Last van hoogheidswaanzin of niet, 't is een knappe plaat

Trouwens zo gek is die uitspraak nu ook weer niet, ofwel heb je een fotografisch oog ofwel heb je het niet. Ongeacht het type fotografie. Het type fotografie is enkel bepaald door interesse & gelegenheid.

Comment

Working...
                X