Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kate artistiek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kate artistiek

Oh, gij moogt hem op uw pcke laten staan zu. Daar heb ik absoluut niets op te zeggen! Maar naar mijn mening is hij saai

Als jij het een mooie foto vind ga je hem toch niet weggooien omdat iemand hem lelijk vindt?

Maar je zet hem op het forum om reacties te krijgen en dit was mijn reactie

Wat je ermee doet is uw zaak...

Comment

toch een verdienstelijke poging

sensueel (zeker ni platvloers)

zie zelf graag spel met licht en schaduw bij naakt
      maar 't is maar al doende dat men leert hé

dus respect

-voor sommigen is 't ook nooit goed hé-
      afkraken is toch zo gemakkelijk langs 't internet
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
        Sorry dat ik deze nietszegende saaie foto zonder inhoud, welke beneden het peil van dit forum is, hier geplaatst heb.
        Deze foto mag dus afgaande op uw kritiek overduidelijk in de prullemand.
        Wat een onzin, joh! Het is zeker een mooi plaatje In ieder geval nergens plat en voor mij met een sensuele uitstraling. Beetje gespannen ja, maar niet té.
        Ook lees ik best een paar bruikbare tips.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Zunoel, beter kritiek als geen
          Bezig blijven met waarin JOUW intresses liggen, en je blijven vervolmaken
          mvg,
          Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
            Materiaal?

Een stofje die je al honderd keer op het forum tegengekomen zijt?
            Een stofje dat je al honderd keer op het forum tegengekomen bent?

Djamila, je kan soms zo heerlijk subjectief zijn.
            Ik ben even gaan nakijken en heb het welgeteld tweemaal gevonden. Misschien kan je me toelichten waar die 98 andere dan wel zaten. Of we zitten op een verschillend forum.

Overigens zal iedereen je kunnen vertellen dat het niet het stofje is dat de creativiteit levert, maar het gebruik dat je ervan maakt. Hier vind ik het gebruik passend en oorspronkelijk. En een goede fotograaf kan met ditzelfde stofje 100 originele foto's maken. Trebs doet er gegarandeerd dingen mee die ik niet zou kunnen (maar ik zou daarna het stofje wel kwijt zijn, vrees ik )

Fullator
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Ik had het dan ook niet enkel over dit forum, vele fotografen die hier op het forum zitten, zitten elders ook en gebruiken daar dan precies meer stofjesfoto's dan hier

Nu bonne, mijn punt was dat het al heel erg gebruikt is, typisch is dan natuurlijk weer dat ze alles letterlijk nemen. Niet waar Fullator. Moesten het er nu keer 98 geweest zijn die wel online stonden op dit forum, stoor je je dan aan de 2 die er niet zijn?

En btw de eerste die zo'n stofje gebruikt en erin slaagt mij te verbazen met een mooi naaktportret moet dus duidelijk nog komen hé!

Just my 2 cents...

Comment

ons Djamila staat in mijn vriendenlijst
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oh, gij moogt hem op uw pcke laten staan zu. Daar heb ik absoluut niets op te zeggen! Maar naar mijn mening is hij saai

Als jij het een mooie foto vind ga je hem toch niet weggooien omdat iemand hem lelijk vindt?

Maar je zet hem op het forum om reacties te krijgen en dit was mijn reactie

Wat je ermee doet is uw zaak...

Kan ik de forumregels nu niet lezen?
                  Deze foto staat toch in showcase en niet in fotodiscutie dacht ik.

Comment

No offence Djamila maar..
                    Deze compositie vind ik saai.... Misschien wel een elegante pose van Kate, maar alles er rond vind ik maar niks.... Het nietsdoende naakt, het stofje, de achtergrond, ...

Nuja naakt is iets moeilijk om een spannend geheel te vormen, het wordt al rap saai, naakt om naakt of vulgair....

Al heb ik wel al fantastische naaktfoto's gezien!!! Dus zo ondoenbaar is het niet om naaktfoto's met een verhaal te maken...
                    één van de ongeschreven wetten is nog altijd "LESS IS MORE...."

Het verhaal van dit portret is en blijft nog altijd "KATE".

Het is niet de bedoeling om een foto te maken van een achtergrond met als prob Kate, maar een foto te maken van Kate zelf.

Ik geef toe dat de titelkeuze niet helemaal juist is het had misschien beter "Kate puur... " geheten.

Het is ook niet de bedoeling om kate hier te portreteren om het naakte (daar is Kate juist een veel te proffesioneel model, en een veel te goed persoon voor).

Ik had het dan ook niet enkel over dit forum, vele fotografen die hier op het forum zitten, zitten elders ook en gebruiken daar dan precies meer stofjesfoto's dan hier

Nu bonne, mijn punt was dat het al heel erg gebruikt is, typisch is dan natuurlijk weer dat ze alles letterlijk nemen. Niet waar Fullator. Moesten het er nu keer 98 geweest zijn die wel online stonden op dit forum, stoor je je dan aan de 2 die er niet zijn?
                    Als vele fotografen met mij er gebruik van maken moet het toch wel iets goed zijn niet?
                    btw het stofje wordt gebruikt om dynamische lijnen in de foto aan te brengen (maar dat wist je natuurlijk wel hé )

En btw de eerste die zo'n stofje gebruikt en erin slaagt mij te verbazen met een mooi naaktportret moet dus duidelijk nog komen hé!
                    Ik dacht niet dat dit een naakt foto moest voorstellen (naakt met een doek bedekt )

Just my 2 cents...
                    Ook niet echt origineel

Je bent wel vergeten om cents in het rood te zetten

Bedankt iedereen voor de commentaren (ook Djamila) en nu ga ik verder fototjes maken.
                    Last edited by zunoel; 16 juni 2006, 10:32.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik vind het een mooie foto qua pose alsook qua opname.
                      Zelf zou ik hem iets aanpassen in Photoshop
                      Maak eens een nieuwe aanpassingslaag met curves aan en gebruik de volgende waarden:
                      input: 103
                      output 180

Je zal zien, de foto zal al een stuk beter zijn!

Ik kijk alvast uit naar nog foto's uit die shoot!

Ik vind het trouwens erg dat een model als Djamila, die zelden zelf iets wil investeren in het model staan, dat nét zij altijd moet kappen op al dan niet veel gebruikte achtergronden. Dus Djamila, koop zelf eens een achtergrond, slik even bitter de prijs door en daarna gaan we nog eens praten over hoe lang een fotograaf moet doen met een achtergronddoek...
                      (naar aanleiding van eerdere discussie's in topics van Awacs en Jeff Ceupens...)
                      Sorry, maar dit moest er even uit...

Mvg,
                      Last edited by Frederic De Smet; 16 juni 2006, 11:49.

Comment

Eenvoud siert...

voor mij is dit een mooie foto

Comment

Ik vind dat deze pose best acceptable is als een smaaktvolle naakt. Wel eens met Kodachrome dat het beter was met de volledige hand in beeld. Wat mij echter meer stoort hier is de gespannen gezichts uitdrukking van de model.
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Just my 2 cents...
                            Ach, Djamila, als het er 98 geweest waren, had ik je breed vergeven .
                            Nu heb je maar 50x overdreven.

En mijn argument blijft staande: niet het stofje, maar de fotograaf maakt de foto. Ik kan begrijpen dat het voor een model niet altijd mogelijk is zich in de schoenen van de fotograaf te zetten. Het zou bijna hetzelfde zijn als de fotograaf die opmerkingen maakt over de persoonlijkheid van het model .
                            (daarom de regel: sois belle et tais-toi). Met een model ga je geen diepgravende discussies over Wittgenstein aan, tenzij ze filosofie heeft gestudeerd. Op dat moment ligt haar kunnen op een ander vlak. Idem dito voor het model dat meent de fotograaf op zijn technieken te moeten 'pakken'.

Overigens: Rebecca en Kate zijn twee modellen die ik elke dag voor mijn lens zou willen hebben. Jij zal die kans nooit krijgen. Noem het incompatibiliteit van temperamenten. Dju, nu maak ik toch opmerkingen over het karakter van een model. Maar zie je, net als jij kan ik ook vrijuit spreken. No offence.
                            Fullator
                            Fotostudio Candela Zone
                            website: http://www.chronax.be
                            website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oeh lekker, ik zeg niks over de fotograaf zijn karakter, enkel over zijn foto en dan nog kiest hij wat hij ermee doet... En ze komen plots met de verwijten

Hoe volwassen alweer

Daarbij kan het best zijn dat zo'n achtergrond veel kost, maar ik heb dan ook nergens gezegd dat het een lelijke achtergrond was, juist gezegd dat het beetje saai is voor deze foto

En wie mij als model wil of niet doet hier niet ter zake, want het is dan ook mijn foto niet... Ghoh het leven is zo simpel

PS: Mensen vergeet niet dat dit internet is...
                              Vraag liever eerst keer een persoon om informatie over een bepaald iemand, i.p.v. statements te maken over die iemand zonder dat je ze/hem werkelijk kent 'k Dacht dat we hier op een forum zaten waar we volwassen met elkaar omgaan

You made my day

Comment

Op een volwassen manier met elkaar omgaan betekent respect hebben voor elkaar (en voor elkaars werk).

Ik heb respect voor uw mening, maar het is de manier waarop deze geformuleerd wordt welke soms nogal denigrerend overkomt.
                                Het is eigenlijk daarop waar men op reageerd.

Studioshoots vragen veel moeite en energie van zowel model als fotograaf, en er kan vanalles misgaan (een ventilator die een doek doet opwaaien zodat een hand wordt bedekt, een haar die niet goed valt, enz..)

Negatieve kritiek geven is altijd makkelijk (je vind in elke foto wel iets).

Dit is showcase niet fotodiscussie. (lees het forumgebruik topic).
                                De meeste posters hier hebben al wat ervaring in de fotografie, en bij de foto's hier moet je jezelf op de eerste plaats afvragen wat de fotograaf hiermee wil zeggen of wat de achterliggende gedacht van een foto is.
                                Je moet je kunnen verplaatsen in de gedachtengang van de fotograaf.

Fototechnische besprekingen en pixelpeeping is eerder voor fotodiscussie en fotodiscussie extra.
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                                X