Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zooooooooooooooooooooooo lief (maar dan jaren later) ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zooooooooooooooooooooooo lief (maar dan jaren later) ;)

Nadat Frederik hier schaamteloos heeft zitten opscheppen met zijn dochter, wil ik toch niet achterblijven.

Hier zijn Simone (12 jaar) en Suzanne (9 jaar) zoals ze vandaag op de foto zijn gegaan. Voordat iemand het vraagt... dat ze een camera en een laptop vasthouden heeft echt een doel, maar voor de publicatie hier is het niet belangrijk.

Groeten, Miriam

Simone (2006)

Suzanne (2006)

Suzanne (2006)

Re: Zooooooooooooooooooooooo lief (maar dan jaren later)

alle drie
    Groeten Sensor

Comment

Technisch is hier niets maar dan ook niets op aan te merken.
      Hoewel, waarom zweven zij in die zwarte ruimte?
      mvg,
      Ludo V.

Comment

Als reclame voor Nikon mag nr 1 er best zijn
        Zeker met de vakantie die er aankomt !
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

misschien eens nemen, zonder attributen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Toen ik inlogde in 't forum was m'n eerste reactie: "verdorie, welke mod heeft er nu m'n topictitel veranderd?!?" Toen pas zag ik dat jij een soortgelijk topic geopend had, Miriam

Ja Miriam, ze mogen er best ook zijn, jouw 2 schatten van dochters!! En lief zien ze er ook uit.

Zeer mooi in beeld gebracht. Ik had slechts één kleine tip voor je: Bij de derde foto zou ik het streepje licht op het been van Suzanne wegshoppen.
            Voor de rest: zeer voortreffelijk werk!

Mvg,

FrederiC

Comment

Volgens mij luisteren ze ook heeeeel goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
                Als reclame voor Nikon mag nr 1 er best zijn
                Zeker met de vakantie die er aankomt !
                Vind ik ook!:
                http://www.marnikugille.be

Comment

Wordt met die reclame dan bedoeld: "Nikon is voor meisjes!" ...?
                  De reclame lijkt ook aan te geven dat het heeeel zware toestellen zijn

Comment

ik kan enkel zeggen "echt mooi" maar hoe kom je aan die zwarte achtergrond ?
                    Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rocky
                      ik kan enkel zeggen "echt mooi" maar hoe kom je aan die zwarte achtergrond ?
                      was ik ook aant denken
                      knappe foto's wel
                      grtz
                      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                      en ewa flitsspeelgoed

Comment

Dank aan allen

@ Ludo V.: Zij zweven in de zwarte ruimte omdat het doel dat vereiste. Misschien laat ik later het eindresultaat nog wel een keer zien. Wie Adobe Live in Nederland gaat bezoeken, heeft kans de foto's nog een keer terug te zien.

@ bouk: Zonder attributen? Zoals eerder gezegd zijn de attributen juist een belangrijk onderdeel van de foto. Dus als je een andere foto wilt zien... ook goed, maar dan kan ik dus ook net zo goed andere kinderen nemen, in plaats van die andere kinderen een stel stoelen nemen en vervolgens in zwart/wit fotograferen - of beter nog, dat aan een ander overlaten. Nee, bouk, je zult het vandaag hier mee moeten doen.

@ Frederic De Smet: Haha... gefopt Het streepje in de derde foto is licht dat tusssen het beeldscherm en het toetsenbord doorpiept. Als ik de foto zou zijn gaan gebruiken, zou ik het streepje waarschijnlijk hebben weggeshopt. Maar uiteindelijk is de keuze op nummer één en nummer twee gevallen. Maar misschien dat ik nummer drie toch nog voor mijn huiskamer ga bewerken.

@ maGuy: omdat ik de foto's commercieel zal gebruiken hebben de dames een klein centje bijverdient - dat heeft vast een beetje geholpen. Maar eerlijk gezegd hebben ze zich ook als professionele modellen gedragen. Ik heb geen enkele klacht gehoord tijdens de bijna drie uur dat we bezig zijn geweest. Wel goed dat je zegt dat het toestel er erg zwaar uitziet. Het was inderdaad de bedoeling om de camera en de computer zodanig af te beelden dat de indruk zou ontstaan dat de spullen wel een beetje te groot zijn voor kinderen. Het was niet de bedoeling om dat efect te overdrijven (want tegelijk moest de indruk worden gegeven dat de kinderen de spullen vaker vasthouden dan alleen tijdens de opnames), maar blijkbaar werkt het wel. Een deel van de pay off bij de foto's zal zijn "Fotografie kinderspel?" en "Design kinderspel?"

O ja, Nikon is natuurlijk voor meisjes die kunnen fotograferen. En ook voor jongetjes die dat graag zouden willen, maar niet kunnen. (Slaat op niemand hier op BD!!!!) Overigens kan Simone heel aardig fotograferen en heel erg goed Photoshoppen.

@ Rocky en JP: de zwarte achtergrond is een rol mat-zwart papier: 11 meter lang en 2,75 meter breed. Kost pakweg 65 euro. Dat de achtergrond op de foto niet grijs is geworden, is te danken aan de opstelling van de flitsers. Drie flitsers staan laag opgesteld op de voorgrond. Deze flitsers met softbox staan dicht bij het model - tussen model en achtergrond is een grotere ruimte dan tussen flitsers en model. Eén flitser met een vrij wijd honingraatmasker staat hoog-schuinachter de kinderen opgesteld om een beetje leven in het haar te brengen. Juist die flitser moet goed gericht zijn want dat soort licht maakt dankzij de reflectie de achtergrond/ondergornd lichter dan bedoeld. Als er toch nog een beetje grijs in de achtergrond zit, is dat met het doordrukken van de donkere tinten in een paar seconden met Photoshop verholpen.

Hier is een werkopname waarop te zien is hoe Suzanne instructies krijgt van Saskia:

Verder iedereen bedankt die gereageerd heeft

groeten, Miriam
                        Last edited by mvdh; 5 juni 2006, 19:30.

Comment

Hartelijk dank voor je profesionele uitleg
                          Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

Comment

Knap hoor Miriam

Comment

Als het moet lijken dat ze zweven is dat toch niet helemaal gelukt, toch niet in foto 1. Daar zie je namelijk de weerspiegeling in de achtergrond waar ze op zit. Maar natuurlijk makkelijk weg te soepen.
                              En los daarvan: natuurlijk !
                              ViV - Mijn foto's

Comment

Working...
                              X