Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omloop het Volk (Gent)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Omloop het Volk (Gent)

Hoi.

Eén ding bijgeleerd.
    Een hoop mensen tesamen geeft je weinig maar dan ook weinig tijd om die ene foto die je juist voor je ziet vast te leggen. Een seconde later...

Toch een paar sfeerbeeldjes.

Nikon D70 Kit

Re: Omloop het Volk (Gent)

het idee is wel goed, maar de uitvoering vind ik van niet, veel tè weinig algehele/scherpte/diepte.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
      het idee is wel goed, maar de uitvoering vind ik van niet, veel tè weinig algehele/scherpte/diepte.
      grt,bouk.
      Thx voor reactie

Hoe zou jij dat dan best oplossen?
      Ik heb deze foto's genomen met zoom lens 70-200mm.
      Zou jij dan eerder foto's trekken met zoomlens 18-70 mmm?

Ook trek ik altijd op sluitertijdvoorkeuze. Dan beter op diafragmavoorkeuze?

groetjes
      Pieter
      Nikon D70 Kit

Comment

ik zou gewoon verder doen zoals nu, soms passen de opnames niet perfekt maar ja ..... maar ik ben zeker dat je ook zo prachtige treffers gaat krijgen, je oog wat oefenen en alles komt in orde

Comment

Ik vind 2 een hele mooie compo.
          Ik trek altijd op diafragma voorkeur, zodat ik de DOF in de hand heb. Daarmee heb ik niet gezegd dat dit de juiste manier is hé, allen hoe ik het doe.
          natwork.be

Comment

Je ziet wel waar je naar toe wil maar het is heel moeilijk om dit soort sfeerbeelden in die omstandigheden vanuit je hoofd op een plaat te krijgen. Bloemen en zonsondergangen zijn gewilliger onderwerpen.

Eén vind ik verdienstelijk: de schaduw die door het beeld liep zorgt voor wat animo en die is er aan de start van de Omloop. Er zit echter iets te veel licht op die man zijn oog.

Twee is een goed idee maar hier had je misschien moeten iets meer voor scherptediepte kunnen zorgen zodat alle toeschouwers scherp waren. AV-prioriteit lijkt me hier meer aangewezen. Maar mooi dat je door met de scherptediepte te spelen (of juist niet ; -) ) de aandacht van de renner weet af te leiden, hoewel hij erg centraal in beeld is.

Drie vind ik een goede foto zonder meer.
            Last edited by james; 27 februari 2006, 23:08.

Comment

Working...
            X