Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ben zeker wel te vinden voor dit soort foto's, maar mis iets ... te groot contrastverschil bovenaan-onderaan (?), onvoldoende scherpte (?), ... weet het niet, maar er is iets mis waardoor het net niet die éne prachtplaat wordt ...
Ik vind het alleen doodzonde van dat haar dat over de mond valt. Willen of niet gaat mijn aandacht altijd weer naar dat ene haar. Voor de rest knap hoor
Het probleem hier is dat er blijkbaar een groot verschil is tussen het TFT & CRT-kijken...
Blijkbaar zijn de schaduwpartijen te donker op een CRT (= donkere vlek, ik zie dit nu pas op mijn werk), maar op mijn TFT (thuis) zit er nog meer dan genoeg detail in het onderste deel van het gezicht...
Het probleem hier is dat er blijkbaar een groot verschil is tussen het TFT & CRT-kijken...
Blijkbaar zijn de schaduwpartijen te donker op een CRT (= donkere vlek, ik zie dit nu pas op mijn werk), maar op mijn TFT (thuis) zit er nog meer dan genoeg detail in het onderste deel van het gezicht...
Hmmm, ik zou het verschil niet zoeken tussen CRT en TFT. Ik bekijk dit beeld op 2 CRT's en ik kan heel duidelijk tekening en informatie lezen in de donkere partij onderaan. Binnen het beeld is er geen enkele plaats waar het volledig donker is. Dus dit beeld is enkel uitgebrand binnen de hooglichten - en dat was de bedoeling - dus dit beeld is in orde wat tonaliteit betreft...
Neen, leg het verschil maar in "goede" en "slechte" monitoren of - mischien nog anders - in goed of slecht afgestelde monitoren...
Oh ja, ik vind de foto gewaagd en ongewoon en dat alleen al is een verdienste. Maar voor mijn doen misschien net iets erover... Twijfel dus...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Van de foto met de roos en de zachte kleuren, over de prachtige sfeerfoto's van Gent naar deze foto... Allemaal zeer verschillende foto's die me bijgevbleven zijn met elk aparte bewerkingen, maar allemaal schitterend uitgewerkt met een enorm gevoel voor artistieke weergave van hetgeen je fotografeert. Ik word altijd opnieuw verrast en kijk er altijd naar uit om nieuwe foto's te zien van u...
Comment