Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In mijn (stads)tuintje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In mijn (stads)tuintje

Hallo,
    deze daarnet gemaakt;
    die muren storen een beetje (veel) maar ze staan er nu eenmaal hé

Tips? Altijd welkom!
    Bedankt!
    Bitbreker
    Nikon D90
    http://www.hanscapiau.net

Re: In mijn (stads)tuintje

Om de muren meer in DOF te krijgen kan je altijd de camera instellen op een hoger diafragma. 'k Dacht F8 voor een G3
    Groetjes Vicky

Comment

Ik begrijp uw redenering niet. De muren worden met bvb diafr. 8 nog scherper weergegeven. Met een groter diafragma daarentegen (kleiner getal) kan je de achtergrond (in dit geval de muur) immers vervagen en zal die minder de aandacht trekken.
      D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

Alles hangt er van af wat je wil, muren weg, dan natuurlijk diafragma opening vergroten.
        Ik weet niet wat de bedoeling met het blad was?
        Wou je het scherp van punt tot bladsteel?
        Dan moet je de achterkant van je camera evenwijdig brengen met de oppervlakte van het blad, met de lijn die loopt van punt tot bladsteel.
        Dan begint natuurlijk de ronding van het blad te spelen staat dit ronder dan je scherptediepte dan moet je natuurlijk
        diafragma opening verkleinen
        of een rechter blad zoeken

Comment

Bedankt Vicky en andere;
          zal er nog eens mee experimenteren. Ik ben nog volop alle mogelijke functies van mijn camera aan het leren gebruiken. Komt dus neer op véél fotos maken en véél fotos die op niks trekken.
          Op dat blad vond ik de speling van het licht vooral mooi, maar dat komt er niet zo goed uit; verder was er ook veel wind en dat maakt het natuurlijk niet makkelijker.
          Echt bedankt voor de tips, ik ben een beginnend amateurke en heb op het beperkt aantal dagen dat ik op dit forum rondsurf al veel geleerd met mijn ogen!
          Bitbreker
          Nikon D90
          http://www.hanscapiau.net

Comment

Working...
          X