Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 twijfelgevallen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 twijfelgevallen

tja, zo heb je af en toe zo van die foto's waarvan je de ene keer denkt dat ze goed genoeg zijn om ze dan de volgende keer weer in de trashcan te flikkeren. Hieronder heb ik er zo drie. Ik zal bij alle drie ook vertellen waarom ik zo niet zo goed vind (kwestie van er iets meer dan een showcase van te maken )

--

1. Rups van een witvlakvlinder. Hier zijn er 3 dingen die me wat storen.
    A) het zwarte gezichtje waar je geen detail meer in ziet.
    B) de DOF is net ietsje te beperkt
    C) die groene achtergrond is me wat te heftig groen.

Langs de andere kant vind ik het wel een mooi rupsje in een leuke pose.

--

2. rups van de zuringuil.
    Hier is het vooral de pose die me stoort. Met name het kopje dat wat hangt, moest hij me nu min of meer aankijken.

De belichting was een probeersel, maar dat valt eigenlijk nog best mee.

--

3. En tenslotte een roofvlieg in tegenlicht.
    Bij deze storen me vooral de eentonige kleuren.

anderzijds vind ik de zonnestralen die door de vleugels komen wel interessant.

--

zover de 3 foto's. Comments altijd welkom
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Re: 3 twijfelgevallen

Gij zijt ook niet rap content zenne.

Alleen die tweede heeft te weinig DOF om echt geslaagd te zijn.

En bij die derde? Wat wilt ge met een roofvlieg? Die is nu eenmaal grijs.

Of ge zult ze moeten voorzien van make-up.

Achtergronden, dat is weer een andere zaak. Persoonlijk blijf ik daar zo veel mogelijk vanaf, eens een blad of stengel wegclonen doe ik ook wel eens.

Maar om er andere achtergronden gaan achter te zetten vindt ik persoonlijk niet goed. Nee, dan wacht ik wel effen tot het insekt zich draait of naar een andere bloem verhuist. Zo kom je ook aan een respectabel aantal km\dag.

Groetjes

JO
    Groetjes
    ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
      Maar om er andere achtergronden gaan achter te zetten vindt ik persoonlijk niet goed.
      ik zou daar geen probleem mee hebben moest het een goede achtergrond zijn. Maar om alle duidelijkheid, dat is heir niet het geval geweest. Die lichtgroene achtergrond bij de eerste zijn gewoon jonge wilde penen
      --

Comment

Tut tut Stefan weerom drie knappe opnames , Je weet toch dat de lat bij U al zeeeeeeer hoog licht .

wingske

Comment

ben niet bezig met macro's, maar weet dat het moeilijk is en dat dit puike prestaties zijn, maar mijn oog kan je wel helpen met je vraag. houd enkel de derde over en probeer er nog ietsje mee te doen. de achtergrond dan he...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Dag Perrush,

Ik ken het gevoel. Foto's waar je van zegt "Er zit wel iets in" en waar je toch blijft mee worstelen. Nu, dat zorgt er voor dat je op scherp blijft staan

Foto 1: De pose is idd goed. Dat zwarte gezichtje stoort mij absoluut niet. het doet me nu denken aan de kop van een Briard. Ik mis vooral scherpte in die bruine borstels op de rug van de rups.

Foto 2: Een geslaagde opname tout court

Foto 3: Knappe compo, kleuren dragen bij aan de foto, net zoals de zonnestralen en de lichte lensflare. Ik vind hem alleen wat te hard.

En dan nu iets over de kleuren.
            Heb je deze foto's wat minder nabewerkt dan anders? Want deze kleuren zijn meer gesatureerd dan we van je gewoon zijn. Ik zeg dit niet om te plagen hoor . De kleuren in foto 1 en foto 2 vind ik magnifiek.

Conclusie: Niet deleten die opnames. Ik heb een aparte map voor foto's die mij zo'n gevoel geven. Daar laat ik ze wat sudderen en vaak vind ik dan enkele weken later wel de juiste manier om ze af te werken.
            Meer foto's op mijn website

Comment

nee, niet speciaal bewerkt. 157 is trouwens net voor diegene bewerkt waar we het over kleuren hadden.
              --

Comment

Als al mijn foto's zo slecht zouden zijn, was ik een gelukkig man
                Gij zijt ook ni rap content hé
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                  nee, niet speciaal bewerkt. 157 is trouwens net voor diegene bewerkt waar we het over kleuren hadden.
                  Verdorie, ik begin mij al aan te passen aan jouw visie op kleuren
                  Ik zal best even een ontwenningskuur volgen en mij een 2-tal weken onthouden van BD.
                  Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
                  X