Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Straks durf je bijna niet meer te posten door het hoge niveau dat hier gehaald wordt of toch...
Ik ken het gevoel. Het Macro & Close-Up forum draait op hoge kwaliteit
Maar durf maar posten hoor, je beelden zijn veelal fris en verrassend
Ook deze ! Bijzonder gewaagd en zeer kleurrijk, maar - je zal het zelf al weten zeker? - de grote scherpte heb je toch niet... Maar zoals altijd, de aanhouder wint...
Nog, nog !!!
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ik ken het gevoel. Het Macro & Close-Up forum draait op hoge kwaliteit
Maar durf maar posten hoor, je beelden zijn veelal fris en verrassend
Ook deze ! Bijzonder gewaagd en zeer kleurrijk, maar - je zal het zelf al weten zeker? - de grote scherpte heb je toch niet... Maar zoals altijd, de aanhouder wint...
Nog, nog !!!
Greetz, Kariboe
Ja probeer een beetje anders uit de hoek te komen...wordt op de duur wat eentonig met waterjuffers en libellen...en je hebt volkomen gelijk met de scherpte, die had beter gekund ....maar die beestjes bewegen dan ook vreselijk snel...zou eigenlijk beroep moeten doen op Frans met zijn "kanon" om ze perfect scherp te krijgen...Licht en compo vond ik dan wel leuk vandaar toch maar gepost...
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Heel erg knap gedaan! Vind je opmerking trouwens zeer terecht... Als ik al die foto's hier bekijk twijfel ik ook wel eens om nog met mijn "kiekjes" aan te komen... Maar zeker blijven posten!
Misschien was je sluitersnelheid ietsje aan de lage kant, er zit een beetje blur op. Maar ik denk ook dat je glazenmaker minder 'rustig' was dan mijn paardenbijter (wat een namen hé ).
ach, ok, de scherpte is niet wat we gewend zijn in het macro forum, maar daar hoef je niet van wakker te liggen!! Hoeveel mensen slagen er in om deze beestjes in vlucht te fotograferen? Jij, en dat is wat telt!
Misschien was je sluitersnelheid ietsje aan de lage kant, er zit een beetje blur op. Maar ik denk ook dat je glazenmaker minder 'rustig' was dan mijn paardenbijter (wat een namen hé ).
Inderdaad iets aan de lage kant maar bemerk dat jij uw opname gemaakt hebt met de MarkII, hoeveel beeldjes per sec schiet dat "baksken"? of maak je daar geen gebruik van?
@ DeSwa : ja met de Sigma 180mm+ extender net als Hans veronderstel ik....maar met een D70....
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Inderdaad iets aan de lage kant maar bemerk dat jij uw opname gemaakt hebt met de MarkII, hoeveel beeldjes per sec schiet dat "baksken"? of maak je daar geen gebruik van?
Staat standaard op Low Speed (3 fps), soms gebruik ik ook High Speed (8 fps) maar meestal als ik kinderen fotografeer zoals in deze gallerij : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/steven. Voor mijn libel had ik het feitelijk ook moeten doen.
Comment