Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegende libel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vliegende libel

Straks durf je bijna niet meer te posten door het hoge niveau dat hier gehaald wordt of toch...

D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: Vliegende libel

wreed schoon prentjes van de Blauwe glazenmaker Aeshna cyanea
    De dag dat ik dat kan ga ik met pensioen
    Mac

Comment

prachtige opnamen, maar nu durven wij weer niet te posten hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
        Straks durf je bijna niet meer te posten door het hoge niveau dat hier gehaald wordt of toch...
        Ik ken het gevoel. Het Macro & Close-Up forum draait op hoge kwaliteit
        Maar durf maar posten hoor, je beelden zijn veelal fris en verrassend

Ook deze ! Bijzonder gewaagd en zeer kleurrijk, maar - je zal het zelf al weten zeker? - de grote scherpte heb je toch niet... Maar zoals altijd, de aanhouder wint...

Nog, nog !!!
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
          Ik ken het gevoel. Het Macro & Close-Up forum draait op hoge kwaliteit
          Maar durf maar posten hoor, je beelden zijn veelal fris en verrassend

Ook deze ! Bijzonder gewaagd en zeer kleurrijk, maar - je zal het zelf al weten zeker? - de grote scherpte heb je toch niet... Maar zoals altijd, de aanhouder wint...

Nog, nog !!!
          Greetz, Kariboe
          Ja probeer een beetje anders uit de hoek te komen...wordt op de duur wat eentonig met waterjuffers en libellen...en je hebt volkomen gelijk met de scherpte, die had beter gekund ....maar die beestjes bewegen dan ook vreselijk snel...zou eigenlijk beroep moeten doen op Frans met zijn "kanon" om ze perfect scherp te krijgen...Licht en compo vond ik dan wel leuk vandaar toch maar gepost...
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Als ik de snelheid bekijk waarmee deze insecten door mijn tuin razen vind ik deze foto's meer dan waardevolle pogingen
            Meer foto's op mijn website

Comment

Zeer knap , heb het ook wel eens geprobeerd om ze in de vlucht te fotograferen , dus weet maar al te goed hoe moeilijk dit is ....
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Heel erg knap gedaan! Vind je opmerking trouwens zeer terecht... Als ik al die foto's hier bekijk twijfel ik ook wel eens om nog met mijn "kiekjes" aan te komen... Maar zeker blijven posten!

Comment

Ook heel mooi, maar bij Hans (ander draadje...) is de achtergrond rustiger waardoor het beest beter uit de verf komt.

Groeten, Miriam

Comment

Misschien was je sluitersnelheid ietsje aan de lage kant, er zit een beetje blur op. Maar ik denk ook dat je glazenmaker minder 'rustig' was dan mijn paardenbijter (wat een namen hé ).

Comment

Niet makkelijk hoor heb er ook al uren over gedaan.
                      Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

ach, ok, de scherpte is niet wat we gewend zijn in het macro forum, maar daar hoef je niet van wakker te liggen!! Hoeveel mensen slagen er in om deze beestjes in vlucht te fotograferen? Jij, en dat is wat telt!

Wat mij betreft een prima prestatie hoor!

Comment

Heel knap,heb je het met die Sigma lens gedaan ??
                          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                          Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                            Misschien was je sluitersnelheid ietsje aan de lage kant, er zit een beetje blur op. Maar ik denk ook dat je glazenmaker minder 'rustig' was dan mijn paardenbijter (wat een namen hé ).
                            Inderdaad iets aan de lage kant maar bemerk dat jij uw opname gemaakt hebt met de MarkII, hoeveel beeldjes per sec schiet dat "baksken"? of maak je daar geen gebruik van?

@ DeSwa : ja met de Sigma 180mm+ extender net als Hans veronderstel ik....maar met een D70....
                            BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
                              Inderdaad iets aan de lage kant maar bemerk dat jij uw opname gemaakt hebt met de MarkII, hoeveel beeldjes per sec schiet dat "baksken"? of maak je daar geen gebruik van?
                              Staat standaard op Low Speed (3 fps), soms gebruik ik ook High Speed (8 fps) maar meestal als ik kinderen fotografeer zoals in deze gallerij : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/steven. Voor mijn libel had ik het feitelijk ook moeten doen.

Comment

Working...
                              X