Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 juffertjes... close

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
    Wat je eventueel kunt overwegen is een 2e hands 5d mark ii of zoiets dergelijks kopen (of een cropcamera) en de lens MP-E 65mm erbij als standaard macrosetje.. ik heb als flitser een Yongnuo YN-24EX Macro twin lite flitser voor Canon.
    Het stacken zal wel lastig worden want mijn flitser is niet zo snel.... maar ik stack zelf nooit dus dat is voor mij geen probleem.

De lens is voor velen wel lastig om mee te werken, alles is handmatig, geen focus op oneindig dus alleen voor macro.. bij een vergroting als hierboven ga je op je gevoel richting onderwerp (beetje donker/wazig) totdat je heel dichtbij komt en het onderwerp opduikt... Vooral het positioneren van je camera is lastig. En zacht flitsen is wel een uitdaging, maar als je dat door hebt is het allemaal te doen... Ik heb er wel een goed klik mee, met een beetje passie en enthousiasme is het goed te doen..

Ik weet het is allemaal weer extra geld...dure hobby.... Het zou voor jou veel makkelijker zijn als er een Nikon exemplaar komt.

Rob,
    Ik heb de loawa 100mm 2.8 2x en de loawa 25mm 2.8 5x ook allebei zonder af, de 25mm 2.8 5x is een heel moeilijke lens, ik vind dat al met de 100mm 2.8 2x ook al

Comment

Working...
    X