Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 juffertjes... close

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 juffertjes... close

Rob,

geweldig - is me nooit opgevallen dat die naast de ogen nog 2 antennes hebben eigenlijk - en nog een paar extra dingen (ogen ?) boven op de kop
    mijn website : klik

Comment

Heel mooie close ups. Voorkeur voor de tweede. Antennekes mooi rechtop, mooiere kleuren.

Comment

Wat een detail, super
        Met het blote oog zie je dat zo niet, eigenlijk wel monstertje he
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Een weetje over de ogen.... De 2 grote en 3 kleintjes bovenop...

Grote samengestelde ogen (compound eyes)
          • Dit zijn de enorme ogen aan weerszijden van het hoofd.
          • Bestaan uit duizenden kleine facetjes die elk een deel van het beeld waarnemen.
          • Hiermee ziet de juffer een heel breed gezichtsveld — essentieel voor het opsporen van prooien en het ontwijken van roofdieren.

Ocelli (enkelvoud: ocellus) — de 3 ronde puntjes die je bovenop ziet...
          • Tussen de samengestelde ogen, bovenop het hoofd in het midden: een middelste ocellus.
          • Daarachter, iets verder naar achteren op het hoofd: twee extra ocelli.
          • In totaal dus drie eenvoudige ogen, gerangschikt in een driehoekje.
          Deze ocelli:
          • Zijn veel eenvoudiger dan de samengestelde ogen.
          • Kunnen geen scherpe beelden vormen, maar detecteren lichtintensiteit en richting van licht.
          • Helpen de juffer bij het oriënteren en stabiliseren tijdens het vliegen.

Rob,

Comment

Je zou met al die beelden een impressionant boek kunnen samenstellen.
            Bedenking als mens: mannelijke exemplaren worden dus verliefd op vrouwelijke met dergelijke kop. Stel dat we als mens onze partner op dergelijke manier zouden zien; ik denk dat onze soort dan al lang zou uitgestorven zijn. Gelukkig past op elk potje een dekseltje?
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
              Heel mooie close ups. Voorkeur voor de tweede. Antennekes mooi rechtop, mooiere kleuren.
              Ik ben het hiermee eens. Knap resultaat !
              Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                Bedenking als mens: mannelijke exemplaren worden dus verliefd op vrouwelijke met dergelijke kop. Stel dat we als mens onze partner op dergelijke manier zouden zien; ik denk dat onze soort dan al lang zou uitgestorven zijn. Gelukkig past op elk potje een dekseltje?
                Als je door de zintuigen van een juffer kunt kijken, wellicht lijkt een andere juffer misschien wel op een mooie prins of prinses. Wie weet denkt een juffer wel hetzelfde over ons, 'dat de mens nog lang niet is uitgestorven met zo'n kop'

Comment

Knappe portretfotografie.

Comment

Meesterlijke macro....
                    Canon EOS R10 + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L

Comment

Proficiat Rob met de mooie HoF foto.

Comment

Proficiat met je Hof foto
                        GROETJES ROSIE
                        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Proficiat met je HoF

Comment

Verdorie, wat een scherpte, ik wil die lens ook de MP-E 65mm f2.8 5x, jammer dat ze die niet hebben voor nikon.
                            Dik verdiende hof-plaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                              Verdorie, wat een scherpte, ik wil die lens ook de MP-E 65mm f2.8 5x, jammer dat ze die niet hebben voor nikon.
                              Dik verdiende hof-plaat
                              Wat je eventueel kunt overwegen is een 2e hands 5d mark ii of zoiets dergelijks kopen (of een cropcamera) en de lens MP-E 65mm erbij als standaard macrosetje.. ik heb als flitser een Yongnuo YN-24EX Macro twin lite flitser voor Canon.
                              Het stacken zal wel lastig worden want mijn flitser is niet zo snel.... maar ik stack zelf nooit dus dat is voor mij geen probleem.

De lens is voor velen wel lastig om mee te werken, alles is handmatig, geen focus op oneindig dus alleen voor macro.. bij een vergroting als hierboven ga je op je gevoel richting onderwerp (beetje donker/wazig) totdat je heel dichtbij komt en het onderwerp opduikt... Vooral het positioneren van je camera is lastig. En zacht flitsen is wel een uitdaging, maar als je dat door hebt is het allemaal te doen... Ik heb er wel een goed klik mee, met een beetje passie en enthousiasme is het goed te doen..

Ik weet het is allemaal weer extra geld...dure hobby.... Het zou voor jou veel makkelijker zijn als er een Nikon exemplaar komt.

ps bovenstaande hof-foto was nog met mijn canon 40D gemaakt... later zijn alle foto's met de 5d mark ii gemaakt...

1 enkele foto
                              geflitst
                              Camera Model Canon EOS 40D
                              Tv(Shutter Speed) 1/200
                              Av(Aperture Value) 13
                              ISO Speed 100
                              Lens MP-E65mm f/2.8 1-5x Macro Photo

Rob,
                              Last edited by natuurfreak; 28 juli 2025, 17:06.

Comment

Working...
                              X