Sedert een week ongeveer stikt het hier van de Aziatische hoornaars. Ik kan geen nest vinden en aangezien ik ze zie wegvliegen over mijn afsluitingshaag denk ik dat het nest bij één van mijn buren zal zitten. De buur direct naast mij heeft de brandweer al laten komen maar ze vinden ook geen nest. De hoornaars maken bij mij voornamelijk jacht op bijen en andere insecten op mijn bloeiende struiken. Je ziet ze constant aanvallen.
Ik heb eergisteren zelf een val geplaatst die ik van een imker gekregen heb en op 1 dag heb ik er al 12 gevangen! Imkers kunnen deze vallen aanvragen (mede met steun van de Europese Gemeenschap). Nadat ik de val leeggemaakt heb (en de hoornaars vernietigd) heb ik de val vandaag teruggezet en er zitten er opnieuw reeds in.
Aziatische hoornaar by Raf Strobbe, on Flickr
Bedankt voor het kijken en uw reacties,
Raf.
Ik heb eergisteren zelf een val geplaatst die ik van een imker gekregen heb en op 1 dag heb ik er al 12 gevangen! Imkers kunnen deze vallen aanvragen (mede met steun van de Europese Gemeenschap). Nadat ik de val leeggemaakt heb (en de hoornaars vernietigd) heb ik de val vandaag teruggezet en er zitten er opnieuw reeds in.

Bedankt voor het kijken en uw reacties,
Raf.
Comment