Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro ?!? Jazeker!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Macro ?!? Jazeker!

In 1997 verbleven we een weekje in Nieuwpoort. Mijn fotomateriaal had ik thuis gelaten wegens schrik voor zand en zeewater.
    Om toch wat herinneringen vast te leggen dan maar een wegwerpfototoestelletje gekocht met een toenmalige nieuwe techologie: APS.
    Advanced Photo System kwam in 1996 op de markt en verdween weer in 2011. Het formaat werd opgevist voor de digitale APSC sensoren.
    Na wat zoekwerk (YouTube) vond ik hoe ik de film uit het afgesloten containertje kon krijgen.
    Dus met een macrolens de negatieven fotograferen en converteren naar positieve beelden met Grain2Pixel, gevolgd door nog wat nabewerking.

Deze foto is dus wel degelijk een macro opname

Het negatief:

En de gebruikte opstelling voor wie dat wil weten:

Bedankt om even te komen kijken, Luc

Ongelooflijk wat men tegenwoordig allemaal kan

Groetjes,
    Patric

http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Amai - chapeau
      En nog een ferm scherp resultaat ook
      Peter
      mijn website : klik

Comment

Mooi geknutseld. ik he het geluk gehad een balg met dia/film voorzet op de kop te kunnen tikken.
        Geyst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
          Mooi geknutseld. ik he het geluk gehad een balg met dia/film voorzet op de kop te kunnen tikken.
          Zo iets met een balg is flexibel. Ik heb nog ergens een "buis" liggen met een dia/film voorzet aan de ene kant en een vaste lens aan de andere kant. Dat werd verkocht om op een videocamera te zetten en dan van je dia's een film te maken.
          Voor video heb ik het nooit kunnen gebruiken en de combinatie met de aanwezige, niet verwijderbare lens en mijn lenzen werkt, maar ik verlies een stuk van de dia/film. En diaraampjes met glas zijn te dik.
          Ik zou dat nog eens moeten testen met lenzen die ik later gekocht heb. Mijn geknutselde setup werkt in ieder geval goed en als alles een keer is ingesteld, dan gaat het goed vooruit om dia's te fotograferen.

Comment

knap gerestaureerd en weer tot leven gewekt

Comment

Working...
            X