Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velvet Dahlia + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Velvet Dahlia + update

Eentje van de vorige week, toen ik mijn Velvet pas had ontvangen en even in de tuin van mijn dochter ging testen.
    Enig minpunt - voor mij - is dat door het feit dat de lens geen info doorgeeft aan de camera
    ik achteraf niet met zekerheid kan zeggen met welke diafragmaopening ik gewerkt heb.
    In de analoge tijd was dat altijd zo en als het echt belangrijk is, dan is er nog altijd pen en papier.

Bedankt om even te komen kijken en je mening wordt gewaardeerd.
    Luc
    Last edited by LucFT; 26 juli 2024, 11:30.

Hele goeie foto, enkel jammer van dat hard licht links boven. Is een foto die zich goed zou voelen met iets meer structuur (fotobewerking) er in en meer schaduwen. Denk ik ten minste.

Comment

Een mooie kleurrijke foto
      grt
      Gerrit

Comment

Als het mogelijk is dan zou ik dergelijk beeld nog proberen te hernemen, nu heb je de focus net voorbij het midden van de bloem gelegd, zou je de scherpte net voor en tegen het midden van de bloem leggen dan krijg je een beter beeld
        en heb je geen dahlia dan vind je deze tijd van het jaar nog genoeg andere modelletjes om mee te experimenteren.
        Pen en papier ... ik dacht altijd dat ik het wel zou onthouden maar dat was lang niet altijd het geval
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Bedankt voor de reacties.
          @ Chris: ik hou het de laatste tijd bewust eerder zacht

Comment

iets meer scherpte op het hart (daar valt tenslotte als eerste je oog op) dan had het mooi vuurwerk geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
              iets meer scherpte op het hart (daar valt tenslotte als eerste je oog op) dan had het mooi vuurwerk geweest
              Vind ik ook.
              groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Jullie hebben gelijk. Op het forum plaats ik altijd "eerlijke" foto's. Bij deze heb ik dan toch voor de update AI-hulp ingeschakeld om selectief het midden te verscherpen.
                Of het "onopvallend" gelukt is laat ik aan jullie oordeel over

Luc

Comment

deze update is prachtig

ps wat bedoel je met inschakelen van kunstmatige intelligentie? is dat een functie van PS?

Rob,

Comment

Mooi update!
                    Geyst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                      deze update is prachtig

ps wat bedoel je met inschakelen van kunstmatige intelligentie? is dat een functie van PS?

Rob,
                      Nee Rob, dat is (nog) geen functie van PS. Ik gebruik daarvoor Topaz Photo AI als plugin. Eerst de foto dupliceren in PS en (optioneel) er een smart object van maken, dan kan je achteraf nog terug naar Photo AI om iets aan te passen mocht dat nodig zijn. Op smaak verscherpen en terug naar PS. Zwart laagmasker toevoegen en daarop met een zacht penseel met wit schilderen wat je wat je wilt tonen. Waar je het masker zwart laat blijf je de originele foto zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht

Nee Rob, dat is (nog) geen functie van PS. Ik gebruik daarvoor Topaz Photo AI als plugin. Eerst de foto dupliceren in PS en (optioneel) er een smart object van maken, dan kan je achteraf nog terug naar Photo AI om iets aan te passen mocht dat nodig zijn. Op smaak verscherpen en terug naar PS. Zwart laagmasker toevoegen en daarop met een zacht penseel met wit schilderen wat je wat je wilt tonen. Waar je het masker zwart laat blijf je de originele foto zien.
                        Okey, bedankt voor de uitleg, Luc....
                        Zoals ik al schreef: Het resultaat/update mag er zeker zijn, een mooie scherpe kleurexplosie en scherp waar het moet

Rob,

Comment

Geslaagde update.
                          Zie ook flickr

Comment

Ja, voor mij ook een mooie up.
                            groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

De up gaat een heel eind in de richting van wat ik bedoelde, dat oogt veel beter zo !
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                              X