Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rood met stipjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] rood met stipjes

    Ik twijfel altijd aan een foto met dit fotogenieke beestje,
    daar je altijd wel een weerspiegeling hebt op het blinkende schildje
    misschien tips om dat te voorkomen ?

    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

  • #2
    Zo goed als perfecte foto op een paar kleine detailtjes na.
    Ja, wat betreft die schittering. Dat is moeilijk om dat helemaal te voorkomen.
    Het beste is nog om gebruik te maken van een diffuser.
    Ik maak veel gebruik van een ronde uitvouwbare diffuser van 1m in doorsnede.
    Kwestie is om een heel lichte soort te vinden die toch voldoende licht doorlaat.
    De mijne houdt nog iets teveel licht tegen en dan moet ik bijlichten met mijn ledlicht.

    Comment


    • #3
      Heel mooi hoor.
      Mij stoort de weerspiegeling niet, die is er gewoon en hoort bij glanzende oppervlakken. Vergelijk het met een catchlight in de ogen bij een portretfoto, dat is een pluspunt.
      ik weet niet of het werkt, maar je zou kunnen proberen om het wat te verminderen, als je dat liever hebt, met een polarisatiefilter.

      Comment


      • #4
        Ik twijfel niet aan je foto, het is een hele mooie. Die weerspiegeling stoort mij ook niet.

        Comment


        • #5
          Heel mooi aangenaam beeld
          grt
          Gerrit

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
            Ik twijfel niet aan je foto, het is een hele mooie. Die weerspiegeling stoort mij ook niet.
            Daar ben ik het helemaal mee eens.
            groetjes, moniq (BD1321BE)

            A picture paints a thousand words

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
              Zo goed als perfecte foto op een paar kleine detailtjes na.
              Ja, wat betreft die schittering. Dat is moeilijk om dat helemaal te voorkomen.
              Het beste is nog om gebruik te maken van een diffuser.
              Ik maak veel gebruik van een ronde uitvouwbare diffuser van 1m in doorsnede.
              Kwestie is om een heel lichte soort te vinden die toch voldoende licht doorlaat.
              De mijne houdt nog iets teveel licht tegen en dan moet ik bijlichten met mijn ledlicht.
              Ga het de volgende keer toch is proberen, ik had nog een witte paraplu liggen, kan ik er misschien ook voor gebruiken
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

              Comment


              • #8
                Das een hele mooie
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  je hebt hier een natuurlijke reflectie, niks mis mee, een mooi plaatje... een goed wolkendek werkt ook als diffuser..

                  Comment


                  • #10
                    De reflectie op deze beestjes kan idd soms lastig zijn. Maar ik vind het hier op jouw foto zeker niet storend! mooi plaatje.
                    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                    Comment


                    • #11
                      Mooie foto hoor.
                      Tijdens perioden met teveel en storend licht gebruik ik meestal een witte diffuser van 60cm diameter, inklapbaar tot 20cm.
                      Die haalt de reflectie niet gans weg maar tempert ze alvast.

                      Comment


                      • #12
                        Mooie compo en de schittering behoort tot dat beestje. Knap beeld!

                        Comment


                        • #13
                          een mooie

                          Comment


                          • #14
                            Prima foto hoor, weerspieglingen voorkomen bij dergelijke beestjes is moeilijk maar mogelijk, zelf vind ik het hier niet storen

                            Comment


                            • #15
                              Mooi, de reflectie is zeker niet overdreven en oogt natuurlijk. Ik gebruik een witte paraplu-diffuser om reflectie in te perken, gevolgd door wat nabewerking.

                              Comment

                              Working...
                              X