Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gele snipvlieg 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht

    Lijkt me een heel gedoe, chapeau hoor. En je moet dan toch ook nog geluk hebben dat je model blijft stilzitten + dat het windstil is? Niet evident. Hoe snel na elkaar maakt jouw camera die beelden?

    Gefeliciteerd met je HoF!
    De snelheid van het nemen van de stack hangt af van verschillende factoren. Er is ten eerste de sluitersnelheid, ten 2de het diafragma en ten derde de stap grootte die je instelt in het menu van de focusbracketing. Ik neem altijd stap grootte 3 en als ik sluitertijd 1/15 kies dan duurt de stack ongeveer 14 seconden voor 65 foto's met diafragma f8.
    Bedankt voor de feliciaties.
    Last edited by chrisvdv; 1 juli 2024, 11:50.

    Comment


    • #17
      Proficiat met je HOF

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht

        Nee, er komt geen slider aan te pas. Ik heb er wel een maar gebruik hem nog niet. Het is veel simpeler, ik gebruik het ingebouwde scherpstelbracketing programma van mijn Canon R5 toestel.
        Dat is handig zo'n functie, ik neem aan dat je ook flitst? hoe zit dat dan met de oplaadtijd als je continu opname maakt? Als ik met mijn MP-E 65 en flitser flits moet mijn flitser even opladen voordat ik de volgende kan maken
        welke lens heb jij?

        Rob,

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
          Dat is handig zo'n functie, ik neem aan dat je ook flitst? hoe zit dat dan met de oplaadtijd als je continu opname maakt? Als ik met mijn MP-E 65 en flitser flits moet mijn flitser even opladen voordat ik de volgende kan maken
          welke lens heb jij?

          Rob,
          Flitsen doe ik niet in die situatie. Als je gebruik maakt van het ingebouwde stackingsprogramma van een Canon R5 dan werkt de flits niet. Daarom maak ik gebruik van een ledringlight van Godox en moet ik noodzakelijkerwijze werken met een langere sluitertijd als ik kies voor een f8 of f11 diafragma en geen te hoge iso waarde. Ik vind dat geen probleem omdat ik dan ook een klaardere achtergrond verkrijg. Ik gebruik hiervoor meest mijn Canon 180mm macro lens.
          Ik heb ook een Canon mp-e 65mm lens en in de toekomst zou ik die meer wensen te gebruiken. Ik ben intussen al tests aan het doen ermee en het lukt al aardig met mijn Toprig S40 slider. Ik maak hierbij gebruik van een Canon Macro Twin lite MT-24EX + een Godox PB 960 battery pack. De slider laat ik vooruit gaan met een snelheid van ongeveer 1mm/sec en het lukt de flitser om aan die snelheid mee te kunnen zonder hapering. Ik ben wel de instellingen vergeten op te schrijven dus zal ik het opnieuw moeten proberen uit te zoeken.
          Last edited by chrisvdv; 1 juli 2024, 20:20.

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht

            Flitsen doe ik niet in die situatie. Als je gebruik maakt van het ingebouwde stackingsprogramma van een Canon R5 dan werkt de flits niet. Daarom maak ik gebruik van een ledringlight van Godox en moet ik noodzakelijkerwijze werken met een langere sluitertijd als ik kies voor een f8 of f11 diafragma en geen te hoge iso waarde. Ik vind dat geen probleem omdat ik dan ook een klaardere achtergrond verkrijg. Ik gebruik hiervoor meest mijn Canon 180mm macro lens.
            Ik heb ook een Canon mp-e 65mm lens en in de toekomst zou ik die meer wensen te gebruiken. Ik ben intussen al tests aan het doen ermee en het lukt al aardig met mijn Toprig S40 slider. Ik maar hierbij gebruik van een Canon Macro Twin lite MT-24EX + een Godox PB 960 battery pack. De slider laat ik vooruit gaan met een snelheid van ongeveer 1mm/sec en het lukt de flitser om aan die snelheid mee te kunnen zonder hapering. Ik ben wel de instellingen vergeten op te schrijven dus zal ik het opnieuw moeten proberen uit te zoeken.
            Bedankt voor je uitgebreide info, je hebt dit focus stacking in ieder geval zeer goed onder controle... Top!

            Rob,

            Comment


            • #21
              Proficiat met je Hof !

              Comment


              • #22
                Proficiat met deze knapperd in de HoF!
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                Comment


                • #23
                  Prachtige foto.
                  Proficiat met je HoFi
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment

                  Working...
                  X